Sort skærm uanset hvilket grafikkort...nyt~
Fra : AH

Dato : 06-04-03 10:55

Hej NG,

For to dage siden var skærmen bare sort, når pc'eren blev tændt. Satte en
anden skærm til, og den var også sort - så måtte det være grfikkortet, den
er gal med, tænkte jeg. Har så sat nyt grafikkort i, men skærm stadig sort.
Har så prøvet at flyttet rundt på kortet og fjerne andre kort såsom netkort,
men nej. Har testet grafikkortet i en anden pc, og her virker det fint.
Har en fæl anelse om, at det så er bundkortet den er galt med. Men inden jeg
køber nyt bundkort - det bliver så ny pc'ere, da den er et par år gammel,
ville jeg lige høre/sikre mig, at det ikke er noget jeg kan fikse.
Er der en der har været ude for lignende - og hvar blev enden på den?

Mvh AH

- der er ikke noget der lugter brændt eller ser brændt ud, og alle stik,
ledninger m.m er tjekket igennem og skulle sidde korrekt.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-04-03 11:32

"AH" <NO_SPAMhauberg@get2net.dk> wrote in message

> For to dage siden var skærmen bare sort, når pc'eren blev tændt.

Hvad er det for en skærm?

Prøv,imens computeren er slukket.. At tage strømmen fra skærmen og sætte
strøm til skærmen igen.

Hvad sker der s¨å?

Fra : AH

Dato : 06-04-03 11:43

> Hvad er det for en skærm?

En lidt ældre Hyundai DeluxeScan 15G+. Har også haft sat en Philips af nyere
data til, og den forblev også sort - altså intet blev vist på skærmen.

> Prøv,imens computeren er slukket.. At tage strømmen fra skærmen og sætte
> strøm til skærmen igen.
>
> Hvad sker der s¨å?

Der sker ikke noget! Skærmen er stadig sort

Mvh AH

Fra : Søren Lauridsen

Dato : 06-04-03 11:54

AH <NO_SPAMhauberg@get2net.dk> skrev:
> [...]
>
>Mvh AH
>
> - der er ikke noget der lugter
>brændt eller ser brændt ud, og alle stik,

Ved du om computeren starter ordentlig op,eller er det kun skærmen
der ikke vil?
Jeg havde et problem med at skærmen var sort og computeren ville
ikke starte,men det var fordi jeg havde pillet i bios.
Min løsning var at pille batteriet ud og slukke for stikkontakten
og så starte op igen.
Søren

Fra : Christian Mygind

Dato : 06-04-03 12:48

AH wrote:
> Hej NG,
[cut]

Lyder maskinen iøvrigt som om den starter normalt op -> harddisk spinner?
Blæsere roterer?

/Chr

Fra : Leony

Dato : 06-04-03 13:49

"Christian Mygind" <mygind@FJERNc.dk> skrev i en meddelelse

> Lyder maskinen iøvrigt som om den starter normalt op -> harddisk
> spinner? Blæsere roterer?

Og giver den 1 bip (forudsætter at den interne højttaler er tilsluttet).
Flere bips er lig med problemer.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : AH

Dato : 06-04-03 17:22

> "Christian Mygind" <mygind@FJERNc.dk> skrev i en meddelelse

Den lyder som den plejer under opstart. Jeg kan høre hardiskene begynder at
køre, og blæseren fungerer også fint. Har også prøvet at tage batteriet ud -
har dog ikke i mange måneder pillet ved BIOS.

> Og giver den 1 bip (forudsætter at den interne højttaler er tilsluttet).
> Flere bips er lig med problemer.

Jeg synes ikke den kommer med nogle bip, der kommer kun de sædvanelige
opstartslyde.

Tilføjelse til historien: er kommet i tanke om at jeg for to uger siden
skiftede netkort - et gammelt et - da jeg pludselig ikke kunne logge på
nettet mere. Satte nyt i og det har fungeret fint siden. Men er kommet i
tanke om, at det måske kunne være relevant, at I vidste det i denne
sammenhæng.

Mvh Anne

Fra : Hcv

Dato : 07-04-03 06:35

Er den sort fra starten? Viser den evt opstarten? Har du prøvet at holde F8
inde under opstarteb og vælge fejlsikret tilstand?

vh Steen

Fra : AH

Dato : 07-04-03 17:09

"Hcv" <steensommer@msn.com> skrev i en meddelelse
> Er den sort fra starten? Viser den evt opstarten? Har du prøvet at holde
F8
> inde under opstarteb og vælge fejlsikret tilstand?

Den er helt sort hele tiden, og det er som om der ikke er nogen connection
til skærmen, som jo ellers godt under opstart lige kan komme med et klik
eller en anden lyd. Den lille lampe på skærmen, som hos mig default er
orange, og som normalt ved opstart begynder at lyse grøn, forbliver orange.
Dette gælder også for en anden skærm jeg har prøvet med.

Mvh AH

Fra : Jacob

Dato : 07-04-03 19:32

> [...]
>
> - der er ikke noget der lugter brændt eller ser brændt ud, og alle stik,
> ledninger m.m er tjekket igennem og skulle sidde korrekt.

Hvis problemet hverken er kabler, monitor eller grafikkort, kan det
være PSU eller bundkort.

Er monitoren forsynet gennem PCens PSU? Hvis dette er tilfældet, er
der så strøm på monitoren? Kan du mærke eller høre at der er
højspænding på billedrøret, eller evt. høre et degauss?

Hvis der ikke er tegn på at monitoren forsynes korrekt, prøv da en
alternativ strømkilde, f. eks. direkte fra lysnettet.

Hvis du kan teste at PSU, grafikkort, monitor og kabling virker og er
forbundet korrekt, er bundkortet dit problem.

Husk at der er 2 års reklamationsret på produktionsfejl i hardwaren
(hvilket det lyder som, hvis bundkortet er defekt.)

--
Jacob Jorvang

Fra : AH

Dato : 07-04-03 21:30

"Jacob" <avatar_1000@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> der så strøm på monitoren? Kan du mærke eller høre at der er
> højspænding på billedrøret, eller evt. høre et degauss?

Monitoren er ikke forsynet med gennem PC'ens PSU.

> Hvis du kan teste at PSU, grafikkort, monitor og kabling virker og er
> forbundet korrekt, er bundkortet dit problem.

Ja, der skal nok et nyt til, da snart alt tænkeligt og utænkeligt er prøvet.
Det er over to år gammelt, så jeg må vist selv punge ud; ellers tak for
informationen om reklamationsret.

Mvh Anne