Hvad er brunch ( detter er ikke en joke )
Fra : Thomas Andresen

Dato : 05-04-03 20:29

Heysa alle

Er der nogle der kan fortælle mig hvad brunch er og hvad en brunch buffe
består af, eller hvad der er mest almindelig når man skal lave en brunch

Thomas

Fra : Padmé Amidala

Dato : 05-04-03 20:35

Jamen så vil jeg da forsøge at give dig et seriøst svar :)

Brunch er en blanding af morgenmad (breakfast) og frokost (lunch). Man
spiser brunch i tidsrummet mellem ca kl 10-14.

Den klassiske består oftest af:
baked beans
ovnstegte kartofler
spejlæg eller omelet
små pølser
bacon
lidt grøn salat
frugt
ost
2 slags brød (oftest toastbrød og baguette)

Denne version af brunch går man sjældent helt galt i byen med ....

Håber du kan bruge det til noget

Padmé Amidala

Fra : Bjarke Bundgaard

Dato : 05-04-03 20:38

Ordet er dannet ved en sammentrækning af 'breakfast' og 'lunch'.
Med det i tankerne er brunch vel bare en blanding af morgenmad og frokost.
Spørgsmålet er om der egentligt er noget nyt i det - jeg kan f.eks. huske at
Oslofærgernes morgenbuffe allerede tidligt i 1980erne var da en go'
sammenblanding af spegepølse, stegt bacon, cocktail pølser, røræg,
franskbrød, rugbrød, juice osv.
I Danmark er det eneste 'nye' vel de amerikanske pandekager med ahornssirup,
spanske chirozo pølser og så selve ordet .

Bjarke

Fra : hansen

Dato : 06-04-03 07:56

Når jeg lave brunch, plejer jeg at gå lidt "amok" og laver:

muffins (f.eks. citronmuffins og solbærmuffins)
amerikanske pandekager med ahornssirup
french toast
norsk æggekage med bacon (alm. bacon og kalkunbacon)
boller - et par varianter hvis vi bliver mange
hjemmelavede scones
franskbrød hertil et utal af forskellige syltetøjer, syltede hyben, pølser
osv.
blødkogte æg
frugt
juice, te, kaffe, gammel dansk