jeg er begynder i PHP
Fra : P.N.

Dato : 21-03-01 19:16

jeg har skrev mit første script i php, det ser sådan ud:

<H1>test af arrays</H1><BR>
<?
/*
dette fylder et rarray op forskellige navne.
det skulle gerne returnere navnet petersen
*/
$navne[0]="Jensen";
$navne[1]="Hansen";
$navne[2]="Petersen";
$navne[3]="Rasmussen";
echo $navne[2] ;
?>

ifølge forfatteren skulle navnet petersen komme ud det gør det bare ikke.
? er nu er det fordi jeg skal sende mit script op til en php server eller er
det
fordi jeg har lavet en fejl, kan man se php i notesblok (hvad med
dreamweaver)
MVH Poul

Fra : Søren Aaholm Møller

Dato : 21-03-01 19:39

Hej

Jeg er lige så nybegynder som dig - meeen - en ting er der til forskel

http://213.237.16.249/laer/10.phtml

Her der du en direkte kopi af det du postede her i gruppen... Det virker
altså...

Tror du ikke at det er din php-dunk som er configureret forkert?

// Søren

Fra : P.N.

Dato : 21-03-01 21:14

"Søren Aaholm Møller" <swdata@image.dk> wrote in message
> [...]
> altså...
>
> Tror du ikke at det er din php-dunk som er configureret forkert?
<snip>
undskyld men hvad er en php-dunk. og hvordan konfigurerer man den.
Poul

Fra : Søren Aaholm Møller

Dato : 21-03-01 23:34

> "Søren Aaholm Møller" <swdata@image.dk> wrote in message

> <snip>
> undskyld men hvad er en php-dunk. og hvordan konfigurerer man den.

Hehe - undskyld. Indædt ord... Dunk = Maskine (computer)

Det jeg mente var, om den webserver du kørte skidtet fra, var configureret
ordenligt til php?

For du kan jo ikke kører det lokalt...

// Søren

Fra : Troels Arvin

Dato : 22-03-01 09:52

On Wed, 21 Mar 2001 23:34:09 +0100, "Søren Aaholm Møller"
<swdata@image.dk> wrote:

> For du kan jo ikke kører det lokalt...
Det bedes du undlade at fortælle min laptop.

Fra : Thomas Jensen, pil.d~

Dato : 22-03-01 10:01

On Thu, 22 Mar 2001 09:51:37 +0100, "Troels Arvin" <troels@arvin.dk>
wrote:

>Det bedes du undlade at fortælle min laptop.

dvs. du altid går rundt m. en server? ... er en server ikker pokkers
tung?

--
vh
Thomas Jensen

Fra : Johan

Dato : 22-03-01 10:46

> dvs. du altid går rundt m. en server? ... er en server ikker pokkers
> tung?

Hmmm, jaaah render også rundt med min laptop konfigureret som server Og
næææh, den er egentlig ikke tung.

Men pointen var vist at man _godt_ kan køre PHP lokalt hvis man konfigurerer
en Apache webserver (eller hvad man nu vil bruge) og installerer en PHP....

/Johan

Fra : Thomas Jensen, pil.d~

Dato : 22-03-01 10:50

On Thu, 22 Mar 2001 10:46:02 +0100, "Johan" <tcr480@ofir.dk> wrote:

>Hmmm, jaaah render også rundt med min laptop konfigureret som server Og
>næææh, den er egentlig ikke tung.

men en server larmer da helt vildt? ... har den ikke mange blæsere?

>Men pointen var vist at man _godt_ kan køre PHP lokalt hvis man konfigurerer
>en Apache webserver (eller hvad man nu vil bruge) og installerer en PHP....

aha

--
vh
Thomas Jensen

Fra : Johan

Dato : 22-03-01 11:04

Og

> men en server larmer da helt vildt? ... har den ikke mange blæsere?

En server og en laptop konfigureret som server er vist ikke helt det samme.
Meen hvad? Skal jeg så istedet kalde det for Office-PC med apache og
php-understøttelse

/Johan

Fra : Thomas L. Kjeldsen

Dato : 22-03-01 11:05

Thomas Jensen, pil.dk wrote:

>dvs. du altid går rundt m. en server? ... er en server ikker pokkers
>tung?

256mb ram i den bærbare og den føles pludselig let igen

/tlk

Fra : Leonard

Dato : 21-03-01 21:27

"P.N." <pip160@hotmail.com> skrev:

>? er nu er det fordi jeg skal sende mit script op til en php server eller er
>det
>fordi jeg har lavet en fejl, kan man se php i notesblok (hvad med
>dreamweaver)

Du bliver nødt til at have php-filen liggende et sted der kører den
igennem en PHP-parser, så ja du skal oploade det til din server.
Du kan godt se en php-fil i notepad, men så ser du koden og ikke
resultatet, ligesom hvis du kigger på en html-fil i notepad.

--
mvh Leonard - http://leonard.dk/