Synd for denne kat...
Fra : Andrew

Dato : 04-04-03 20:07

Hej

Jeg er forberedt på RAMASKRIG fra alle jer katte-elskere når i ser denne
video:

http://www.ugcs.caltech.edu/~nuclearj/cat.wmv

Men i MÅ indrømme at det er bare en lillle bitte bitte smule sjovt, ikke?!

Mvh Anders

Fra : Aragorn

Dato : 04-04-03 20:23

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
>
> http://www.ugcs.caltech.edu/~nuclearj/cat.wmv
>
> Men i MÅ indrømme at det er bare en lillle bitte bitte smule sjovt, ikke?!

====

Hejsa.

Jeg kan så berolige folk med, at der er brugt filmeffekter - ifølge linket
jeg medsender, er det en falsk reklamefilm for den nye Nokia-telefon.
<http://www.nokia.com/nokia/0,,6042,00.html>

Venlig hilsen

Aragorn_DK

================
http://www.bmwmc.dk

Fra : Denise

Dato : 04-04-03 20:49

"Aragorn" <Aragorn@NOSPAMwelles.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg kan så berolige folk med, at der er brugt filmeffekter - ifølge linket
> jeg medsender, er det en falsk reklamefilm for den nye Nokia-telefon.

Hej Aragorn
Tak for linket til beroligelse, godt fundet
NB! Tak for sidst, selv om jeg blev væk
Hilsen Denise

Fra : Aragorn

Dato : 04-04-03 20:58

"Denise" <reindel*NOSPAM*@c.dk> wrote in message
-snip-
> Hej Aragorn
> Tak for linket til beroligelse, godt fundet
> NB! Tak for sidst, selv om jeg blev væk
> Hilsen Denise

Hej Denise!

Jamen selv tak, det var svært hyggeligt at møde dig.
Og: man skal vist være klistret op og ned ad hinanden, hvis man skal undgå
at blive væk til Bakkeåbningen...skidt, jeg fik da hilst på dig.
Lykkedes det dig at hitte nogle af de andre?

Venlig hilsen

Aragorn_DK

================
http://www.bmwmc.dk

Fra : Andrew

Dato : 04-04-03 21:11

> [...]
> at blive væk til Bakkeåbningen...skidt, jeg fik da hilst på dig.
> Lykkedes det dig at hitte nogle af de andre?

HALLO HALLO HALLO!

Det link fortæller da intet om at det er en forfalskning,

Jeg læser denne pressemeddelelse som at Nokia tager afstand fra klippet som
de ikke vil have associeret med deres telefoner. De har med andre ord
ingenting at gøre med filmen.
"the creators" siger at det er trick fotografering; men det er da ikke
nogen garanti... for hvem ER the "creators"? Selvfølgelig er de nødt til at
sige at det er trick og at der ikke var noget dyr der led overlast, ellers
vil Nokia selvfølgelig ikke eventuelt købe klippet...

Fra : Aragorn

Dato : 04-04-03 21:14

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> wrote in message
-snip-
> [...]
> sige at det er trick og at der ikke var noget dyr der led overlast, ellers
> vil Nokia selvfølgelig ikke eventuelt købe klippet...

Næh, det er da vist rigtigt nok. My bad - sorry.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

Fra : Freedom

Dato : 04-04-03 21:28

> [...]
> sige at det er trick og at der ikke var noget dyr der led overlast, ellers
> vil Nokia selvfølgelig ikke eventuelt købe klippet...

Helt ærligt så dum ville en kat da aldrig være! Men den ville aldrig kunne
holde sig fast på den måde, tænk lige lidty selv;))))

Det er triks, det er jeg sikker på!

Iben

Fra : Frederiksen

Dato : 04-04-03 22:11

> Helt ærligt så dum ville en kat da aldrig være! Men den ville aldrig kunne
> holde sig fast på den måde, tænk lige lidty selv;))))

Du kender ikke Boris - den ville han lige være hoppet på, og med samme
elegance *S*

Men jeg ville nu nok have stoppet turen inden han faldt af.

Mvh Maria

Fra : Freedom

Dato : 05-04-03 07:08

"Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> skrev i en meddelelse

> Du kender ikke Boris - den ville han lige være hoppet på, og med samme
> elegance *S*
>
> Men jeg ville nu nok have stoppet turen inden han faldt af.
>
> Mvh Maria

Maria, en kat tager ikke fat og holder fast i en svingende mus med en
pote;))) det er altså ikke et menneske;))) Fysiologisk kan det ikke lade sig
gøre;)) Sorry;))

Iben

Fra : Pia J

Dato : 05-04-03 09:09

"Freedom" <freedom@hotmail.com> wrote in message news:3e8e72c0$0$52139

> Maria, en kat tager ikke fat og holder fast i en svingende mus med en
> pote;))) det er altså ikke et menneske;))) Fysiologisk kan det ikke lade
sig
> gøre;)) Sorry;))

Ikke desto mindre har jeg ofte oplevet mine gribe om en pelsmusmed en klo og
bagefter ligge og ryste poten for at få kloen viklet ud igen. Hvis katten
får en "krog" i det som nu sad fast i ventilatoren, så vil
centrifugalkraften dels trække så det kan være svært at få kloen til sig,
dels vil kattens instinkt være at klamre sig fast i en sådan situation. Igen
kan jeg give et så banalt eksempel som at jeg ønsker at fjerne min kat fra
vindueskarmen, katten ønsker ikke at blive fjernet og klamrer sig til
nærmeste potteplante - endnu en blomst til skralderen. Eller når Mivs ikke
synes 12 timer i hængekøjen er nok (men 4 katte i et køkken natten over er
heller ikke sagen), så kan jeg fjerne hende klo for klo, mens de andre igen
bliver hægtet i, samtidig med at jeg "hiver" i hende.

:Pia

Fra : Freedom

Dato : 05-04-03 09:22

> [...]
igen
> bliver hægtet i, samtidig med at jeg "hiver" i hende.

Helt ærligt;))) Okay, tro hvad du vil;))

Iben

Fra : Pia J

Dato : 05-04-03 09:25

"Freedom" <freedom@hotmail.com> wrote in message news:3e8e922d$0$52132

> Helt ærligt;))) Okay, tro hvad du vil;))

Hvad er det du ikke tror på? At katte kan holde fast på ting med deres
kløer? Hvordan tror du de kommer op i et træ? Jeg har såmænd haft en
hængende i min hånd, 1½ meter over gulvet, 4 kg. Av.

:Pia

Fra : Freedom

Dato : 05-04-03 10:00

> [...]
> kløer? Hvordan tror du de kommer op i et træ? Jeg har såmænd haft en
> hængende i min hånd, 1½ meter over gulvet, 4 kg. Av.

Nej at en kat kan gøre det som vi ser på filmen!!! ikek andet, jeg siger
blot at det er fup me denne film! Ikke mere!

Iben

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 05-04-03 10:02

> Helt ærligt;))) Okay, tro hvad du vil;))
>
> Iben

Katte kan altså godt hænge fast. Jeg har selv haft en der fik snoet poten
totalt ind i et stykke kattelegetøj, virkelig stramt. Og hvis jeg ikke havde
været hjemme, så kunne det godt være gået rigtig galt.
Ja, sandsynligheden (heldigvis) taler for at det er trick-foto. Men jeg ser
ikke noget usandsynligt i at det kan ske.

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Freedom

Dato : 05-04-03 10:01

"Nina, Tender Tribes" <NOSPAMnina@knus.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
ser
> ikke noget usandsynligt i at det kan ske.

Jeg siger ikke at katte ikke kan hænge fast, jeg siger igen;)))) at den ikke
ville gribe fast om den propel vi ser på filmen ikke mere eller mindre;)))

Iben

Fra : Pia J

Dato : 05-04-03 10:08

"Freedom" <freedom@hotmail.com> wrote in message news:3e8e9b26$0$52185

> Jeg siger ikke at katte ikke kan hænge fast, jeg siger igen;)))) at den
ikke
> ville gribe fast om den propel vi ser på filmen ikke mere eller mindre;)))

Ikke propellen, nej, det kan den ikke. Men der hænger noget og svinger fra
en snor fastgjort i propellen - og hvis der fx er en pelsmus i enden af
snoren, kan katten sagtens gribe den og blive slynget med.

:Pia

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 05-04-03 10:53

> Jeg siger ikke at katte ikke kan hænge fast, jeg siger igen;)))) at den
ikke
> ville gribe fast om den propel vi ser på filmen ikke mere eller mindre;)))

Det gør den vist heller ikke. Den hænger fast i noget der er sat på
propellen

Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Freedom

Dato : 05-04-03 13:15

> ikke
> >
> Det gør den vist heller ikke. Den hænger fast i noget der er sat på
> propellen
>
> Nina
> www.tendertribes.dk

Okay tro hvad i vil!!! Jeg hopper ikke på den;)))

Iben

Fra : Søren Juul

Dato : 11-04-03 12:43

Katte kan godt hænge fast i noget mod deres vilje, hvis tyngdekraften er
imod dem. Jeg har et par gange haft min nu afdøde Roquefort hængende i
kanten af sengetæppet; fordi han ikke har fået bagpoterne med sig op i
sengen, når han er hoppet op; og derved så er svunget med bagkrop ind under
sengen hængende på ryggen og kun hoved og forpoter stikkende ud, mens han
hang fast.
Har også måtte befri min unge og smidige hankat Bertil nede under sengen
hvor han havde sat kløerne i trælamellerne under en af sine sengefræsere på
ryggen.
Jeg tror desværre ikke at det er et fup-klip; det kan være vanskeligt for
katten at trække kløerne tilbage hvis tyngden er imod dem; men tilsidst
lykkedes det jo også for denne stakkels mis.

Linda

Fra : Denise

Dato : 04-04-03 21:15

> [...]
> at blive væk til Bakkeåbningen...skidt, jeg fik da hilst på dig.
> Lykkedes det dig at hitte nogle af de andre?

Hej igen
Nej, ikke fra FDM, men en del andre bekendte
Hilsen Denise