Hvis posten er gået forgæves, lægger han en note om at du kan afhente på
posthuset fra xxx til xxx tidsrum.
Posten erklærer ved sin underskrift på noten, at forsendelsen er i
posthusets varetægt indtil du afhenter den, eller indtil afhentningsfristen
udløber.
Postvæsenet har i dette tidsrum det fulde ansvar for pakken.
Efter som brevet nu er forsvundet er postvæsenet erstatningspligtig.
Hvis de nægter, skal du aflevere en skriftlig klage til postmesteren både i
den afdeling hvor pakken er forsvundet og også til den ansvarshavende i
distriktsafdelingen for dit område (fordelingscenter, normalt liggende i en
større by).
mvh
Bri@n
"Bo M Mogensen" <chokmah@spamcop.net> skrev i en meddelelse
news:8384bd27ddacd73d3a0ee02bab7714c1@news.teranews.com...
> og der er noget af værdi i ?
>
> har lige bestilt og betalt for en stanwell snade -
>
http://www.kp-marked.dk/frames/frame%20stanwell.htm
> forsendelsen var da også gratis hvis man betalte forud som sagt så
> gjort .... der ligger så også en note fra fra posten om at han er gået
> forgæves - jeg går på posthuset for at hente min nye Stanwell :
> den er væk !!!
>
> efter som den er sendt som brev har postvæsnet ingen erstatnings pligt
> forhandleren kan / skal så hendvende sig der hvor han sendt den fra.
>
> men hvis vu nu siger at posten har nappet den - tabt den what ever.
>
> er det så mig eller pibe handleren der hænger på den ?
> jeg vil jo mene det er ham efter som jeg har betalt for noget jeg ikke
> har fået ... ?
>
> Mv.
> Bo M Mogensen