et lille problem..
Fra : Lone Kristensen

Dato : 04-04-03 11:41

Hejsa.
Ved godt at det ikke har noget med mad at gøre. Men har virkligt brug for
hurtig hjælp.. hvad betyder det når der på et vaskemærke er en firkant med
et P i ??? håber på en der kan hjælpe mig.
hilsen Lone

Fra : Kristina Søndergaard

Dato : 04-04-03 11:53

"Lone Kristensen" <apollo6@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hurtig hjælp.. hvad betyder det når der på et vaskemærke er en firkant med
> et P i ??? håber på en der kan hjælpe mig.

Mener det betyder rensning....

Fra : Jette Mogensen

Dato : 04-04-03 11:57

et P betyder at tøjet kan renses.

Men P et skal stå i en cirkel. Det kan evt være fordi tøjet kommer fra et
land ,der ikke følger de standardiserede mærkningregler.Du kan se mere på
www.fi.dk. Du kunne også selv have lavet en søgning på google efter
vaskesymboler.Det gjorde jeg.

mvh Jette

Fra : Mads

Dato : 04-04-03 11:59

> [...]
> hurtig hjælp.. hvad betyder det når der på et vaskemærke er en firkant med
> et P i ??? håber på en der kan hjælpe mig.

Hej Lone.

Der burde ikke findes en firkant med et P i, men derimod en cirkel med et P.

Den betyder:

"Normale tekstiler, kan renses med Perklorætylen, opløsningsmiddel R113,
kulbrinter og opløsningsmiddel R11" - al det sidste er oplysninger til
renseriet.

Er der en streg under P-cirklen betyder det:

"Tekstiler følsomme overfor kemisk rensning. Kan renses med de samme
opløsningsmidler som i P, men med nøje begrænsninger i forbindelse med
vandtilførslen under."

vh/Mads.

Fra : Lone Kristensen

Dato : 04-04-03 12:01

takker for de hurtige svar. og selføldig er det en cirkel og ikke en
firkant.