Java#.Net
Fra : AA

Dato : 04-04-03 10:51

Hej

Hvis jeg udvikler en applikation i J# og selvfølgelig på .Net platformen,
kan jeg køre denne applikation på andre platforme som UNIX eller LINUX.
Altså, er J#_applikationer også platform-uafhængige eller køre de kun på
Windows?

På forhånd tak

Ali

Fra : Soren Davidsen

Dato : 04-04-03 11:30

"AA" <ali_azizi90@hotmail.com> writes:

> [...]
> kan jeg køre denne applikation på andre platforme som UNIX eller LINUX.
> Altså, er J#_applikationer også platform-uafhængige eller køre de kun på

Jvf. dit topic, saa er at kalde J# for Java vist en fornaermelse .

J# implementerer jdk 1.1.4 (dvs. f.eks. ingen collections) + .Net
extentinos. Hvis du ikke bruger nogen .Net extentions, kan du godt
tage din source og compile den til Java bytecode ogsaa. Men, du kan
ikke bruge den 'bytecode' som J# compileren producerer paa andet end
Windows.

Mvh,

--
___
Soren Davidsen / o\

Fra : Jan Agermose

Dato : 08-04-03 18:38

MS har vist en klon af .NET undervejs til BSD og mono projektet har en klon
undervejs til Linux, så det er langt hen ad vejen muligt at kører dine .NET
programmer på andet end Windows.

www.go-mono.org - for mere information om Linux understøttelse

Jan

Fra : Peter Jespersen

Dato : 11-04-03 20:47

On Tue, 8 Apr 2003 19:37:54 +0200, Jan Agermose wrote:

>MS har vist en klon af .NET undervejs til BSD og mono projektet har en klon
>undervejs til Linux, så det er langt hen ad vejen muligt at kører dine .NET
>programmer på andet end Windows.

Det må da så være .NOT apps uden OS integration, eller er der en
Netbook/COM+<->CORBA mapning ?

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #221493
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
It's been lovely, but I have to scream now.