Lyd: Fra kasettebånd til computer?
Fra : Voller

Dato : 04-04-03 09:01

Hej NG.

Som emnelinjen antyder: Kan man få lyd fra et standard kasettebånd ind i en
computer, så man kan redigere lidt frem og tilbage med lyden?

Hvordan?

Voller.

Fra : Aksel Spandet

Dato : 04-04-03 09:06

> Som emnelinjen antyder: Kan man få lyd fra et standard kasettebånd ind i
en
> computer, så man kan redigere lidt frem og tilbage med lyden?
JA

> Hvordan?
Du skal have et lydkort med en eller anden indgang i microfon eller bare
line in.

Og så skal du bare ha et stik til at forbinde det med... Nu ved jeg ikke
hvilken båndafspiler du har... Men hvis der er phono stik på er det bare at
købe et kabel med phono stik i de ene ende og et jackstik i den anden
ende....

Hvis du ikke har phono stik på din bånd afspiller skal du nok til at bikse
noget sammen selv....

Mvh
Aksel

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 04-04-03 10:33

Aksel Spandet wrote:
> [...]
> i den anden ende....
>
> Hvis du ikke har phono stik på din bånd afspiller skal du nok til at

Min erfaring.
Køb en walkman og et kabel med minijack i begge ender. Det giver det
bedste resultat og er billigst.

mvh
Henning

Fra : Jørgen Christensen

Dato : 04-04-03 17:07

> [...]
>
> mvh
> Henning
>
> Det går fint fra kassettespiller til lydkort. Det har jeg brugt i flere
år.
Hent et program til at redigere med på nettet. F.eks. Goldwave eller Cool
Edit 96, begge er gratis. Så kan du fjerne båndsus, hvis du har en dårlig
tape, og rette styrken pa de to kanaler op.
Hilsen Jørgen.