Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digiprint - hvilke maskiner anvendes ?
Fra : Peter

Dato : 04-04-03 08:09

Nu har der været skrevet spalte op og tråde ned om forskellige firmaer der
kan printe vores billeder fra digitale kameraer ud i forskellige størrelse.

Der er mange meninger om hvem er god, og hvem er dårlig. Mange gange er der
yderst delte meninger om den samme leverandør. Jeg tror øjnene der ser er
meget forskellige, og derfor vil vurderingen af kvaliteten svinge voldsomt
på den samme leverandør.

Jeg tror at de maskiner man fremstiller digiprint på, er meget afgørende for
om maskinen i det hele taget er i stand til at lave gode billeder. Mange
forskellige leverandører benytter sikkert også samme slags maskine, så lad
os prøve at se, om vi kan vurdere

1. prioritet - hvilken maskine anvender lab'et
2. prioritet - hvor gode er de til at betjene det.

Ved folk i gruppen her, hvilke maskiner de forskellige lab'er fremstiller på
?

* Bilka
* Japan Photo
* Photocare
* Inter-photo
* Pixum.de
* Bingo
etc etc

Prøv at spørge næste gang om hvad de bruger - det kunne være sjovt at lave
en liste om hvad der anvendes de forskellige steder.

Jeg vil spørge min leverandør næste gang jeg kommer forbi.

mvh
Peter

Fra : Hans-Børge K. Nielse~

Dato : 07-04-03 21:10

De flotteste digitale print billeder jeg har set, er lavet på agfa dlab3,
som min foretrukene fotohandler (posthustorvets foto - Skive) bruger.
Hvis de billeder jeg indeleverer er justeret rigtigt i lys osv. får jeg den
billede kvalitet som jeg ønsker.
En anden ting er priserne, 10 kr. for en 20x30 er vist ikke særligt dyrt, og
kvaliteten er i orden.

HB