Nyt system. Positiv kritik ønskes.
Fra : Mercenary

Dato : 03-04-03 21:59

Skal bygge nyt system for en ven og er nået frem til følgende sammensætning
indenfor primaximum.
Forslag, indvendinger og erfaringer med diverse hardware ønskes.

Bundkort: Asus P4S8X-X m SiS648 Chipsæt. AGP x 8, 6xPCI, Audio, LAN, USB
2.0, 3 RAM slots PC2700.

CPU: Intel Pentium 4 Northwood 2,4 GHz BOX m 533MHz FSB

RAM: V-Data IQ Memory 512MB DDR PC2700 (PC 333)

Kabinet: Q-Tec Miditower m. 2 x 3½" og 3 5 1/4" external drive bays, 2 x 3½"
internal drivebays, 300W PSU.

CD-brænder: Lite-On 48/24/48 IDE, 2MB Cache

CD-ROM drev: MSI StarSpeed 52X.

Diskette: Alps Floppydrev 1,44 MB.

Harddisk: Maxtor 120GB Fluid ATA133 8MB Cache

Grafikkort: Sapphire ATI Radeon 9700 128MB DDR RAM, AGP

Skærm: 17" Liyama (16" wievable) 0,25 dot CRT diamondtron (flat).

Højtalere: Creative Inspire 2.1 2400.

Mus: Logitech Cordless Mouseman Optical.

Keyboard: Logitech Deluxe Access 2002.

Håber på lidt feedback

/Merc

There are 10 types of people.
Those who understand binary, and those who don't...

Fra : Leony

Dato : 05-04-03 17:44

"Mercenary" <Mercenary@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Forslag, indvendinger og erfaringer med diverse hardware ønskes.

OK.

> Bundkort: Asus P4S8X-X m SiS648 Chipsæt. AGP x 8, 6xPCI, Audio, LAN,
> USB 2.0, 3 RAM slots PC2700.

Ville nok gå efter et board med Intel chipset i stedet for.
Asus P4PE bliver ofte fremhævet som et godt køb i bundkort-gruppen.

> RAM: V-Data IQ Memory 512MB DDR PC2700 (PC 333)

Jeg ville vælge Samsung. Kvalivare og så skulle de clocke godt.
Kingston kunne også gå an.

> Kabinet: Q-Tec Miditower m. 2 x 3½" og 3 5 1/4" external drive bays,
> 2 x 3½" internal drivebays, 300W PSU.

Chieftec koster lidt mere, men er efter min mening det hele værd.
Kabinettet ældes ikke så hurtigt som processor og bundkort, derfor synes
jeg at det kan betale sig at ofre lidt mere her.
Kender ikke til strømforsyningerne i Q-tec, men den er sikkert ikke af
de bedste komponenter.

> CD-brænder: Lite-On 48/24/48 IDE, 2MB Cache
> CD-ROM drev: MSI StarSpeed 52X.

CD-rom drev virker lidt overflødigt og dermed spild af penge, med mindre
det er for at kunne kopiere direkte fra drev til drev.
Hvis der skal være et ekstra drev, hvorfor så ikke købe et DVD istedet.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/