MacStamtræ 3.5.1 - på dansk
Fra : Mogens Thyregod

Dato : 03-04-03 21:21

Så er MacStamtræ 3.5.1 klar til download fra

<http://www.mothsoft.dk/onlymac.html>

eller

<http://www.onlymac.de/html/download_dk.html>

Nyheder og ændringer i version 3.5.1 - 03.04.2003

- Fuldstændig ny relationsdialog. Det er nu muligt at indskrive lige så
mange relationer mellem to partnere som du ønsker.
- Fuldstændig intern omlægning af relationer. Det er nu muligt at
gengive alle former for relationer.
- HTML-eksport forbedret. Listen sorteres korrekt og der oprettes et
Cascading Style Sheet (CSS). Med CSS er det nemt at ændre skrifttype og
str. i html-tekst.
- Indstillingerne under OS X befinder sig i Program-menuen og under OS9
i Rediger-menuen.
- Du kan bruge menuen Speciel til at oprette et blankt, tomt kort på
"tilfældige" personer, hvis herkomst du er usikker på
- I stamkort, anetavler og genogrammer opdateres og medtager kun nye
kort, når du vil have det. Det er således muligt at "fastfryse" kort
- MacStamtræ spørger dig hver gang du afslutter programmet, om du vil
arkivere, uanset om du har foretaget nogen ændringer.
- Det er nu muligt at tilføje en relation mellem personer af samme køn.
- Denne versionændrer systemkravene til Mac OS X 10.2 eller nyere eller
Mac OS 9.1 eller nyere med CarbonLib 1.6. MacStamtræ kan afvikles under
ældre systemversioner, men OnlyMac yder ikke support hertil.

--
mvh.
Mogens Thyregod

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 03-04-03 21:31

Mogens Thyregod <moth@mothsoft.dk> wrote:

> - MacStamtræ spørger dig hver gang du afslutter programmet, om du vil
> arkivere, uanset om du har foretaget nogen ændringer.
Det kan jeg ikke lide - virker ikke rigtigt, jf. tidl. diskussion her.
> - Det er nu muligt at tilføje en relation mellem personer af samme køn.
*G* Homo-geniseret slægtsforskning
html-forbedringerne glæder jeg mig til at se.
Fortsæt det gode arb. med sw på dansk *skulderklap*

vh Jens

Fra : Henrik G. Jacobsen

Dato : 03-04-03 21:59

"Mogens Thyregod" <moth@mothsoft.dk> wrote in message

> Så er MacStamtræ 3.5.1 klar til download fra

Kan du ikke lige oplyse en pris for en ikke-demo-version...
Jeg synes ikke at jeg kan se prisen på downloadsiden.

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 03-04-03 22:17

Henrik G. Jacobsen <nospam@brakmark.dk> wrote:

> "Mogens Thyregod" <moth@mothsoft.dk> wrote in message

> Kan du ikke lige oplyse en pris for en ikke-demo-version...
> Jeg synes ikke at jeg kan se prisen på downloadsiden.

Kan bestilles på

<http://order.kagi.com/cgi-bin/r1.cgi?2ZL&&lang=da>

formedelst 25 devaluerede amerikanske dollars.

--
mvh.
Mogens Thyregod

Fra : Henrik G. Jacobsen

Dato : 04-04-03 08:43

> Kan bestilles på
>
> <http://order.kagi.com/cgi-bin/r1.cgi?2ZL&&lang=da>
>
> formedelst 25 devaluerede amerikanske dollars.

Tja, prisen er jo ikke overvældende for tiden. Men kan du klare et par
ekstra spørgsmål?

Kan registreringsnummeret bruges til alle sprogudgaver sålænge det er samme
versionsnummer?

Kan man også have nedarvningsforhold som ikke er normale blandt mennesker?
Her tænker jeg på afkom af forældre som er søskende og afkom fra børn og
forældre, og sidst men ikke mindst afkom fra samme individ
(selvbefrugtning)?

Jeg beskæftiger mig en del med planteforædling og i den branche findes der
ingen begrænsninger for hvem der må befrugte hvem, ovennævnte eksempler er
snarere reglen end undtagelsen!!

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 04-04-03 13:40

Henrik G. Jacobsen <nospam@brakmark.dk> wrote:

> Kan registreringsnummeret bruges til alle sprogudgaver sålænge det er samme
> versionsnummer?

Ja, du ændrer blot sprogversionen i programmets indstillinger.

> [...]
> ingen begrænsninger for hvem der må befrugte hvem, ovennævnte eksempler er

Ja, som jeg har forstået de seneste ændringer, kan man nu oprette ligeså
mange relationsforhold mellem to individer (mennesker eller planter)
uanset køn, så uden at have afprøvet det vil jeg umiddelbart tro det vil
være muligt.

--
mvh.
Mogens Thyregod