Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Super8 i DK?
Fra : Sogaard

Dato : 03-04-03 18:35

Er der nogrn der ved om der er en adresse i danmark jeg kan sende Super8
til, eller skal de sendes til udlandet? På kuverten der følger med, er der
listet en adresse i høje tåstrup, men er den stadig brugbar?

Fra : Tom Dissing

Dato : 03-04-03 18:50

Taler vi om fremkaldelse.. Er det sikkert Kodak du taler om, og som du bør
kontakte..
Mener ikke at super8 kan fremkaldes herhjemme, med mindre du siger hej til
de professionelle laboratorier..
De siger til gengæld ... Meget dyrt !
Tom

Fra : Sogaard

Dato : 03-04-03 19:04

"Tom Dissing" <tom@mir.dk> wrote in message news:BAB240E0.8584%tom@mir.dk...
> [...]
> kontakte..
> Mener ikke at super8 kan fremkaldes herhjemme, med mindre du siger hej til

Hehe jep, det er en kodachrome og fremkaldelse sku jo være inkluderet i
prisen..
Jeg var bare lidt i tvivl om hvor jeg skulle sende den hen, men jeg kan da
prøve at høre min lokale fotohandler.

Fra : Tom Dissing

Dato : 03-04-03 20:09

Lad være med det..
Hvis optagelserne er vigtigere end ligemeget...
Ring til Kodak Danmark.. Og FORLANG at de fremkalder filmen.
Fortæl dem at det handler om liv og død.. Og en helt masse andet..
Med lidt held, betaler de for en dyr - og flot - frenkaldelse enten på
Ankerstjerne eller Destiny ( Filmteknik eller Digital filmLab)

Tom

PS
Hvilket kamera er det optaget på.. Og kan det evt lejes !?
Hvilke optikker passer til kameraet !?! ( kan de overhovede skiftes !?)

PPS
Den nye carslberg reklame er skudt på 8mm ( super8) (
http://www.christensen.tv/oelvalg.htm )

On 03/04/03 20:04, in article b6hsve$255k$1@news.cybercity.dk, "Sogaard"

Fra : Sogaard

Dato : 03-04-03 21:28

Ok ja, det var måske ikke en dårlig ide, jeg vil gøre et forsøg imorgen.

Kameraet er et eumig viennette 3 med autofokus og motoriseret zoom.
Jeg har også et par "nær linser", de er 55mm og skrues på med et gevind,
hvis det er det du tænker på....

Fra : Tom Dissing

Dato : 03-04-03 21:30

Hvor er du ( kameraet ) henne I landet ?
Fungerer det som spejlrefleks ( ser du gennem optikken) eller er det som
målsøgerkamera..
55mm er nemlig ganske interessant...
Tom

PS
Holland dur ikke !!
( det er til negativ film ( ny trend blandt proff folk !!) ( altså at skyde
på S8)

On 03/04/03 22:27, in article b6i5cq$2fhr$1@news.cybercity.dk, "Sogaard"

Fra : Tom Dissing

Dato : 03-04-03 21:33

Se lige her !!
http://members.nusurf.at/pandreas/eumig-museum/material/film70_1.jpg
Tom

Fra : Asle Bjerva

Dato : 03-04-03 20:25

"Sogaard" <sogaard76@hotmail.com> skrev i melding

> [...]
> prisen..
> Jeg var bare lidt i tvivl om hvor jeg skulle sende den hen, men jeg kan da

Det finnes kun et Kodachrome S8 lab i Europa, og det er i Sveits.
Innsending til andre adresser enn direkte dit vil derfor medføre at
sendingen må resendes, med det tidstap det medfører.

Her er mer info om Super8:
http://www.super8.nl/english/e_index.htm

--
Asle Bjerva,Oslo
For Epost: fornavn_dot_etternavn_at_oslo_dot_online_dot_no

Fra : enrico

Dato : 03-04-03 21:16

>Her er mer info om Super8:
>http://www.super8.nl/english/e_index.htm

Tak endelig een, der ved, hvad han snakker om

-enrico

Fra : Tom Dissing

Dato : 03-04-03 21:27

Genialt !
Eneste problem er !!!!!!!!!
The Super8 Reversal Lab Netherlands

Gad vide hvad de gør med Kodachrome positiv film ( Omvende-film)... svaret
kommer her ..:
http://www.super8.nl/english/e_film_new.htm#e_kodak40

De sender det hele til Sweitz..

Fra : Asle Bjerva

Dato : 04-04-03 13:53

Hvilket sto i min opprinnelige posting, det ENESTE Kodachrome lab i Europa
er i Lausanne i Sveits.
Asle

"Tom Dissing" <tom@mir.dk> skrev i melding news:BAB2659B.85E1%tom@mir.dk...

Fra : Henrik

Dato : 03-04-03 21:09

"Sogaard" <sogaard76@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogrn der ved om der er en adresse i danmark jeg kan sende Super8
> til, eller skal de sendes til udlandet? På kuverten der følger med, er der
> listet en adresse i høje tåstrup, men er den stadig brugbar?

Hej Søgaard

Udfyld og aflever din super 8 incl kuvert til din lokale fotohandler.
Han lægger den sammen med sit fotoarbejde til det central-lab han nu engang
er tilsluttet. Kodak-Gabs-Kiel, eller hvem det nu er, sender det videre.

Mvh.
Henrik S
www.digitalfotoservice.dk

Fra : Sogaard

Dato : 04-04-03 17:54

> [...]
engang
> er tilsluttet. Kodak-Gabs-Kiel, eller hvem det nu er, sender det videre.

Hejsa

Dette har jeg gjort idag, og der var ingen problemer, hun sender den til
kodak og så kan jeg hente den om ca 2 uger, så det bliver spænnende at se om
der kommer billeder ud af det.