Asus A7v + Duron 1300 MHz?
Fra : Lars Lauridsen

Dato : 03-04-03 18:21

Hej gruppe.
Jeg har et ældre ASUS A7V med en 900MHz processor (socket A, FSB: 200MHZ)

Jeg kan ikke helt finde info om det på ASUS' egen hjemmeside, men jeg vil
gerne opgradere til en Duron 1300MHz, som også er socket af og har en FSB på
200MHz (hvilket også er hvad mit bundkort kan tage)

På hjemmesiden står der blot at den kan tage 1GHz + Højst sandsynligt
fordi så store processorer ikke var lavet da bundkortet blev lavet.

Mvh.
Lars

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 03-04-03 18:30

Lars Lauridsen skrev :
> [...]

> På hjemmesiden står der blot at den kan tage 1GHz + Højst sandsynligt
> fordi så store processorer ikke var lavet da bundkortet blev lavet.

http://www.a7vtroubleshooting.com/info/cpu/index.htm

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 03-04-03 18:50

"Michael Lund Sørensen" <hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> skrev i en
meddelelse news:3e8c6fb9$0$42616$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
200MHZ)

FSB
> på

> http://www.a7vtroubleshooting.com/info/cpu/index.htm

Jeg fandt et link på den side:

http://www.asus.com/inside/Techref/duron.htm

Det tyder jeg så som, at hvis jeg har nyere revision end 1.05 og henter ny
bios, så skulle det virke? Men hvordan tjekker jeg revision/PCB?? I min
manual står der: Manual Revision: 1.04 E666... Passer det så til bundkortet
eller hvad?

Mvh.
Lars

Fra : Birger

Dato : 03-04-03 21:50

Jeg har lige sat en Duron 1300 i mit Asus a7v version 1.0.5 bios 1011 og det
virkede med samme , så det kan du godt gøre uden betænkelighed
Hilsen Birger

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 05-04-03 09:35

"Birger" <BSA@OFIR.DK> skrev i en meddelelse
> Jeg har lige sat en Duron 1300 i mit Asus a7v version 1.0.5 bios 1011 og
det
> virkede med samme , så det kan du godt gøre uden betænkelighed
> Hilsen Birger

Tak, den er bestilt :) Nu skal jeg bare finde ud af at opdatere min bios...

Mvh.
Lars