abg. dialogbokse
Fra : Michael Nielsen

Dato : 21-03-01 13:29

Jeg har et problem med en InputDialog boks.

koden er:
String name = JOptionPane.showInputDialog (content, "Indtast navnet på
søgeordet:", "Søgeord", JOptionPane.QUESTION_MESSAGE);

variablen "name" bliver sat til det som man indtaster i dialogboksen. Når
dialogboksen kommer frem er der en "OK" og en "CANCEL" knap. Hvis man
trykker på "CANCEL" kommer der en masse fejl meddelser. Hvordan fanger jeg
disse fejl og hvordan sætter jeg en handling på en event knap, f.eks.
System.out.println ("du cancellede!");

Michael Nielsen

Fra : Anders Jørgensen

Dato : 21-03-01 23:04

Hej Michael

Nå du trykker "Cancel" bliver der returneret en tom String!
Der vil jeg forslå, at du f.eks. indsætter:

if (name == null)
{
System.out.println("du cancellede!");
}

Men det er også altid en god ide, at indsætte rigeligt med "try - catch"
kommandoer for at opfange evt. fejl.

Med venlig hilsen

Anders Jørgensen