Remote Desktop Connection problem
Fra : Per Rønne

Dato : 03-04-03 17:16

Jeg forsøger fra min G4 gennem Remote Desktop Connection at få
forbindelse til en Windows-laptop [med Windows XP], men får beskeden:

»Du kan ikke logge på. Årsagen er en begrænsning på din konto.«

VNC har ingen problemer, og der er i øvrigt tydeligt forbindelse. Det er
Windows XP der afviser.

Er der nogen der har en løsning? Og grunden til at jeg vil have
forbindelsen gennem Remote Desktop Connection i stedet for VNC er at
førstnævnte skulle gå betydeligt hurtigere ...

--
Per Erik Rønne

Fra : Martin Schultz

Dato : 03-04-03 17:45

per@ronne.invalid (Per Rønne) writes:

> Jeg forsøger fra min G4 gennem Remote Desktop Connection at få
> forbindelse til en Windows-laptop [med Windows XP], men får beskeden:
>
> »Du kan ikke logge på. Årsagen er en begrænsning på din konto.«

Er det en administrator konto? Hvis det ikke skal du specifikt
give den lov til at logge på via remote desktop.

Du skal også huske at der skal være adgangskode på kontoen.

Martin
--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider
til ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Per Rønne

Dato : 03-04-03 19:07

Martin Schultz <di020172@NO.SPAM.diku.dk> wrote:

> Er det en administrator konto?

Det er det.

> Hvis det ikke skal du specifikt
> give den lov til at logge på via remote desktop.

> Du skal også huske at der skal være adgangskode på kontoen.

OK. Og - det virkede.

Ejendommeligt at man skal spørge sig for i en mac-gruppe, om noget der
til syvende og sidst er et Windows XP-spørgsmål. Men i
dk.edb.system.ms-windows var der ingen svar ;-(.

Og hastigheden? Væsentlig hurtigere end med VNC.

Forsøg på klippe-klistre fra Windows [Oxford English Dictionary]:

computer
1. One who computes; a calculator, reckoner; spec. a person employed
to make calculations in an observatory, in surveying, etc.

2. a. A calculating-machine; esp. an automatic electronic device for
performing mathematical or logical operations; freq. with defining word
prefixed, as analogue, digital, electronic computer (see these words).

b. attrib. and Comb.

3. Special Comb.: computer-aided a., performed with the aid of a
computer; esp. involving one as an integral part of an operation
previously performed without one; computer-literate a., educated or
skilled in the use of computers; also computer literacy.
======
Virker udmærket.

Dobbeltklik virker, når en knap er tildelt denne funktionalitet. I VPC
virkede den kun med Win2000 [har ej prøvet med NT og endnu ikke med XP].
Med VNC kunne cursoren slet ikke følge med.

»Følelse af fart«. Virker VPC-agtig. Om den er hurtigere er svært sådan
lige at afgøre ...

Lademanns Leksikon virker dog hurtigere end på VPC.
--
Per Erik Rønne

Fra : Per Rønne

Dato : 03-04-03 19:41

Per Rønne <per@ronne.invalid> wrote:

> Lademanns Leksikon virker dog hurtigere end på VPC.

Og nu kan jeg så efter lidt brug konkludere:

1. Den kører betydeligt hurtigere end VNC.

2. Den kører også betydligt hurtigere end VPC.

3. Den kører også betydeligt hurtigere ned Windows 2000 gjorde på
laptoppen? Sig mig, hvilket arbejde udføres af laptoppen og hvilket af
G4eren? Der er ingen logget ind på selve laptoppen; den eneste
indlogning sker fra G4eren gennem en ethernetforbindelse [100 Mbit/s]
der går gennem to routere ...

Hastighed også prøvet til homebanking [Danske Bank].

Eller er XP bare hurtigere end Windows 2000?
--
Per Erik Rønne

Fra : Martin Schultz

Dato : 03-04-03 20:45

> [...]

> 3. Den kører også betydeligt hurtigere ned Windows 2000 gjorde på
> laptoppen? Sig mig, hvilket arbejde udføres af laptoppen og hvilket af
G4eren viser skærmbilledet. Resten laves af laptoppen.

> Eller er XP bare hurtigere end Windows 2000?

Tjaa min erfaring er at win2k er hurtigere end windows XP
til alt andet end at starte op og lukke ned.

Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 04-04-03 03:41

> G4eren viser skærmbilledet. Resten laves af laptoppen.

Det kan jo være at det er der løsningen ligger.

> Tjaa min erfaring er at win2k er hurtigere end windows XP
> til alt andet end at starte op og lukke ned.

Nu skal jeg jo så have lov til at prøve den:

1. på en VPC-opsætning.
2. på laptoppen alene. Men laptoppen virker nu hurtigere med XP og RDC
end Win2000 virkede på laptoppen.
--
Per Erik Rønne

Fra : Tommy Bernholm

Dato : 03-04-03 19:44

On 03/04/03 20:06, in article 1fsusgu.1avc7jg12hdl5sN%per@ronne.invalid,
> [...]

> lige at afgøre ...
>
> Lademanns Leksikon virker dog hurtigere end på VPC.

Velkommen ombord i klubben af mac ejere med et stykke MS software som virker
fornuftigt og stabilt. Bruger det dagligt og RDC er aldrig gået ned. I min
opsætning er det meget hurtigere end VPC.

MVH

Tommy

Fra : Martin Schultz

Dato : 03-04-03 20:43

per@ronne.invalid (Per Rønne) writes:

> Ejendommeligt at man skal spørge sig for i en mac-gruppe, om noget der
> til syvende og sidst er et Windows XP-spørgsmål. Men i
> dk.edb.system.ms-windows var der ingen svar ;-(.

Hmm jeg kan slet ikke se dit indlæg i dk.edb.system.ms-windows
Hvor længe er det siden?

Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 04-04-03 03:41

Martin Schultz <di020172@NO.SPAM.diku.dk> wrote:

> Hmm jeg kan slet ikke se dit indlæg i dk.edb.system.ms-windows
> Hvor længe er det siden?

I går torsdag.
--
Per Erik Rønne