Streaming...
Fra : Torben Brøndum

Dato : 03-04-03 16:11

hej igen,

Anvender FP 2002. Var der en flink person, der kort kunne skitsere hvad der
kræves at kunne streame fra et webkamera til nettet - alætså hvad skal der
ske på hjemmesiden samt kræver det noget specielt hos udbyder. Hvordan
gribes projektet an ? skal lige sige, at jeg aldrig ahr leget med et
webcamera ! Hvad bliver kvaliteten og hvilken opløsning er realistiks at
arbejde med ? Mange steder ser man jo framragende kvaliteter (Tv2 m fl.) -
kan en "privat" også opnå det det ?

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Lauridsen

Dato : 09-04-03 20:22

>Hvad bliver kvaliteten og hvilken opløsning er realistiks at
> arbejde med ?
Afhænger af din udgående båndbredde og hvor mange brugere du regner med at
skulle have koblet på. Hvis du skal sende signalet til din udbyder så brug
kun ca. 90% af din udgående båndbredde for at sikre stabilitet.

>Mange steder ser man jo framragende kvaliteter (Tv2 m fl.) -
> kan en "privat" også opnå det det ?
Kan du godt, men så kræver det at du har en aftale med en udbyder. Det
kræver båndbredde hvis kvaliteten skal være god. Hvis der kun skal en enkelt
bruger på ad gangen kan en 512kbit upstream godt levere et godt resultat.

Med denne lille guide kan man sende LIVE hjemme fra stuen, hvad enten det er
lyd
eller billede.

Ingredienser:
1 stk. computer koblet til netværket
1 stk. webcam
1 stk. Windows Media encoder installeret på computeren (Freeware)
http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/download/default.asp

Media encoderen installeres og webcam'et vælges som kilde. Efter
installation startes programmet og der vælges:

1.. Broadcast, capture or convert a file using New Session Wizard
2.. Broadcast a live event from attached devices or computerscreen
3.. Under "device options" vælges kun video og signalkilden vælges
4.. Under "Broadcast connection" vælges hvilken port. Evt kan programmet
selv finde en ledig port
5.. Profile selection: Vælg hvilken kvalitet du vil broadcaste. Evt kan du
lave din egen kvalitet
6.. Under "archive option" kan man vælge at arkivere.
7.. Under display information kan du jo skrive hvad du vil...
8.. Settings review... Klik finish
9.. Herefter åbnes et vindue hvor man kan starte sin live broad cast

For at se hvad der sker på kameraet åbnes mediaplayeren i windows (kør:
mplayer2). Filer ---> åben ---> http://Ip-adresse:portnummer

Derefter buffer playeren og afspiller, hvad du har sat encoderen op til ...

God fornøjelse!
Mvh.
Lars

Fra : Torben Brøndum

Dato : 15-04-03 13:54

"Lauridsen" <dsl30271@vip.cybercity.dk>

[snip det hele]

Tak for svar - det var flot. Nå, men jeg har dog ikke (endnu) et webcam.
men jeg tænkte på, hvilket jeg har forsøgt (uden held) at få en streaming
fra mit tvkort - kan man det ? Kan godt vælge tvkortet som kilde, men det
bliver ikke
streamet noget som helst. Hvordan kan det være ?

Og hvordan kommer jeg så ud på min hjemmeside med et link ? På mange sider
ser
an en ller anden form for player - hvordan får jeg en sådan på siden med
altså et
link til min streaming ?

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Torben Brøndum

Dato : 15-04-03 14:01

"Torben Brøndum" <tbr@Xhenning-poulsenX.dk>

[snip det hele]

.....får heltiden at vide, at tvkortet (the device ) ikke er connectet !?

Hvordan conecter jeg det.....er det hvisjeg ser et (tv)program via noget
software
eller kan det gøres på en anden måde ? Anvender et Cinergy 400 tvkort.

Hilsen Torben Brøndum