X-news og Morver: Kan man killfile på "[Et~
Fra : Peter G

Dato : 03-04-03 16:17

Davs.

Son pernittengrynet bruger af X-News, Hamster, Korrnews og Morver
irriterer det mig grundigt med toppostere. Hvis Gud har skabt øllet som
bevis på at han ønsker os at være lykkelige, så har Fanden skabt
toppostere som bevis på at Usenet kan være helvede. Det forekommer mig
at være en sådan elementært indlysende uskik [indsæt bil-analogi her}
at jeg gerne så dem automatisk filtreret fra i mit nyhedsprogram.

Mit spørgsmål: Er der en metode så jeg automatisk kan putte toppostere
i et (tidsbegrænset) killfilter? Evt filteret på "[Et quotefjols..."
Så vidt jeg kan huske kan X-News ikke filtrere på indholdet i kroppen.
Forslag modtages med kyshånd.

--
Hilsen, Peter. Email adresse er gyldig.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 05-04-03 22:47

Peter G, du skrev:

> [...]
> i et (tidsbegrænset) killfilter? Evt filteret på "[Et quotefjols..."
> Så vidt jeg kan huske kan X-News ikke filtrere på indholdet i kroppen.

Hvis du har mod på at bruge en Hamster beta version, kan du gøre
det, jeg er kommet så langt med at bruge KorrNews til at ændre i
indkommende news, at jeg har skrottet Morver.

--
Henrik
Best Viewed With Any Newsreader.

Fra : Dino

Dato : 05-04-03 23:35

Den 5-4 2003 skrev Henrik K Hansen i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Hvis du har mod på at bruge en Hamster beta version, kan du gøre
> det, jeg er kommet så langt med at bruge KorrNews til at ændre i
> indkommende news, at jeg har skrottet Morver.

Jeg er kommet så langt med at bruge Hamster til at ændre i
indkommende og udgående mail/news, at jeg har skrottet KorrNews.

;0)
--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren
<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Fra : Peter G

Dato : 06-04-03 14:30

Henrik K Hansen <henrik-k-hansen@adresse.invalid> wrote:

>Hvis du har mod på at bruge en Hamster beta version, kan du gøre
>det, jeg er kommet så langt med at bruge KorrNews til at ændre i
>indkommende news, at jeg har skrottet Morver.

Hamster beta? Du tænker på at filtere i kroppen?
Jeg bruger Classic Vr. 2.0 (Build 2.0.0.0).
Korrnews 4.11
og Morver1.0.305

Og jeg har mandsmod og er så frisk at min udløbsdato ligger i det
næste årtusind.

Har du nogle pointere?

--
Hilsen, Peter. Email adresse er gyldig.

Fra : Peter G

Dato : 09-04-03 10:26

>I Beta versionen er der en Hamster action, der hedder
>Incomming (NNTP), der kan du sætte Korrnews til at
>ændre i de indlæg du henter.

Eh, nu er jeg en nybegynder m.h.t. manuel opsætning af Korrnews og da
jeg prøvede mit første "trial and error"-forsøg med at bruge den i
hamsterens "Incoming NTTP", startede hamsteren utallige instanser af
Korrnews. Jeg kan gætte mig til at jeg har brug for at starte den med
et par specifikke parameter. Men hvilke?

>Min opsætnings def 'som jeg stadig eksperimenter med' ser sådan her
>ud. Plus de ting jeg har sat op i Korrnews GUI.

Ouch, jeg har heller aldrig fået sat mig ind i hamsterens scriptsprog
da mine behov ellers er ret basale og den kører glimrende med manuel
purge og hentning af indlæg.

Jeg prøver lige tolke dette du har skrevet som jeg forstår det

>If Header (Newsgroups) begins with "tele2." then Quit

Indlæg fra tele2 grupper bliver ikke behandlet? Hvorfor mon det?

>If Not Header (From) matches "Henrik K Hansen" then gosub HKH-Grupper

Alle andre indlæg end dine egne bliver behandlet.

>Delete Header X-Face:
>Delete Header X-Accept-Language:
>Delete Header X-Priority:
>Delete Header X-MSMail-Priority:
>Delete Header X-MimeOLE:

sletning af "overflødige"-headere.

>Set %Lines% = ""

Sætter en tom variabel ved navn "Lines" for behandlingen af indlægget
(Ah, en tællervariabel for slettede linier)

>While Bodyline(Bodylines) begins with ">"

   Mens indlægget har citerede linier nederst i kroppen..

> Delete Bodyline Bodylines

...slettes linjen fra indlægget

>Wend

While end?

>If Length(%Lines%) > 2

Hvis variablen af "Lines" nu er over 2...
(Indlægget har noget selvstændigt afsender indhold?)

> If Bodyline(Bodylines) matches "schrieb|wrote|skrev"

   ..og hvis sidste linie i kroppen svarer til en afsenderlinie...

> Delete Bodyline Bodylines

   slet linien fra kroppen

> else if Bodyline(Bodylines-1) matches "schrieb|wrote|skrev"

...ellers hvis næstsidste linie er efter en afsenderlinie?

> Delete Bodylines from Bodylines-1 to Bodylines

   Slet sidste linie?

>Set %emne% = Header (Subject) + " Fjolsehoved"
>Set Header Subject: %emne%
>Append Lines
>[*Et quotefjols tekst er blevet slettet af Korrnews*]
>end

Subject-modifikation og notifikation nederst i indlægget.

(Som X-News kan filtrere på. Lige hvad jeg har brug for.)

>(%IStr(Length(%Lines%))% Linier) af et Quotefjols tekst er blevet
>slettet. endif endsub

Tæller antallet af slettede linier og skriver dette i en X-header?

Så blev jeg lidt klogere. Kan man bede om lidt ekstra hjælp?

--
Hilsen, Peter. Email adresse er gyldig.

Fra : Peter G

Dato : 09-04-03 16:46

Henrik K Hansen <henrik-k-hansen@adresse.invalid> wrote:

> Peter G, du skrev:

[SNIP, en meget udførlig og hjælpsom hjælp til Korrnews og Hamster]

> Min nye newsi.def, som jeg har ændret lidt meget

[SNIP, endnu mere brugbar hjælp]

Mange, mange tak. Både forståelsen og det praktiske kunne følge med.

Jeg kan endnu engang se at jeg nok skulle sætte mig lidt mere ind i
hvor meget man egentlig kan lege med Korrnews og/eller hamsterens
script- muligheder.

--
Hilsen, Peter. Email adresse (som den er) gyldig.
Topposts bliver automatisk filtreret fra.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 10-04-03 17:32

Peter G, du skrev:

> Jamen det er jo også uundværligt.

Ja en Hamster uden Dino's script og moduler, er en lam Hamster.

--
Henrik
Min KorrNews indkommende news def

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 20-04-03 18:22

Carl Drud, du skrev:

> Jeg holder løbende øje med om der sket ændringer i scriptet.

Scriptet er færdigt, og gennemtestet, og har fejlprocent på ca 1
så Morver er nu obsolete.

--
Henrik
http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/min_Incomming_NNTP_def.txt

Fra : Carl Drud

Dato : 17-04-03 08:09

> Ja en Hamster uden Dino's script og moduler, er en lam Hamster.

Jeg har fulgt dit råd fra tele.test gruppen og skrottet Morver og kører
nu indgående news via KorrNews. Jeg har ydermere fulgt dit andet råd og
"lånt" fra dit script fra din hjemmeside, det der sender beskeder med
det samme og 90 sek senere henter news.

Hamster V2.0.2.0 går ned en gang imellem åbenbart ved udførelse af dette
script. Jeg er gået tilbage til V2.0.1.3 den har ikke problemet. Har du
oplevet dette?

Og til sidst en stor tak til både dig og Dino for jeres fantastiske
scripts og hjælp.

--
..sig not found. (A)bort, (R)etry, (F)ail?

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 05-04-03 23:41

Dino, du skrev:

> Jeg er kommet så langt med at bruge Hamster til at ændre i
> indkommende og udgående mail/news, at jeg har skrottet KorrNews.

Hæ hæ, men for os der ikke er så dygtige er det nemmere at bruge
KorrNews.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 06-04-03 15:57

Peter G, du skrev:

> Hamster beta? Du tænker på at filtere i kroppen?
> Jeg bruger Classic Vr. 2.0 (Build 2.0.0.0).

Nej, at ændre i de indlæg du henter med Hamsteren.
Det kræver Beta version 2.0.1.3

> [...]

If Header (Newsgroups) begins with "tele2." then Quit
If Not Header (From) matches "Henrik K Hansen" then gosub HKH-Grupper

sub HKH-Grupper

Delete Header X-Face:
Delete Header X-Accept-Language:
Delete Header X-Priority:
Delete Header X-MSMail-Priority:
Delete Header X-MimeOLE:

Set %Lines% = ""

Delete empty lines at end

While Bodyline(Bodylines) begins with ">"
Delete Bodyline Bodylines
Set %Lines% = %Lines% + "*"
Wend

Delete empty lines at end

If Length(%Lines%) > 2
[...]
Set %Lines% = %Lines% + "**"
endif
[...]

Lidt Hamster guf.
http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/Hamstersiden.html

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 17-04-03 08:42

Carl Drud, du skrev:

> Jeg har fulgt dit råd fra tele.test gruppen og skrottet Morver og kører
> nu indgående news via KorrNews.

Ja det giver væsentlig flere muligheder, jeg har ændret lidt i
deffen, så hvis der ikke er en indledning i linie 1 eller 2, bliver
indlæget mærket som en top post.

> Jeg har ydermere fulgt dit andet råd og
> "lånt" fra dit script fra din hjemmeside, det der sender beskeder med
> det samme og 90 sek senere henter news.

Godt nok, det er det de er der for.

> Hamster V2.0.2.0 går ned en gang imellem åbenbart ved udførelse af dette
> script. Jeg er gået tilbage til V2.0.1.3 den har ikke problemet. Har du
> oplevet dette?

Der er store problemer med V2.0.2.0, der er megatråde om det i
hamstergrupperne, her vil den slet ikke starte
<news:3e9d21e0$1_3@news.uni-x.net> så jeg har også rullet Hamsteren
tilbage til V2.0.1.3

> Og til sidst en stor tak til både dig og Dino for jeres fantastiske
> scripts og hjælp.

Velbekom.

--
Henrik

Fra : Dino

Dato : 17-04-03 10:31

Den 17-4 2003 skrev Henrik K Hansen i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Der er store problemer med V2.0.2.0, der er megatråde om det i
> hamstergrupperne, her vil den slet ikke starte

Thomas har opdateret V2.0.2.0 (men har ikke ændret versionsnummer!), så nu
starter den.

Fra : Carl Drud

Dato : 17-04-03 09:04

> [...]

> Ja det giver væsentlig flere muligheder, jeg har ændret lidt i
> deffen, så hvis der ikke er en indledning i linie 1 eller 2, bliver

Jeg har bemærket det. Hamsteren "tygger" lidt længe på beskerne, men det
er det værd.

OK, så er jeg mere rolig.

--
..sig not found. (A)bort, (R)etry, (F)ail?

Fra : Carl Drud

Dato : 17-04-03 13:58

Dino <dino@despammed.com> wrote:

> Thomas har opdateret V2.0.2.0 (men har ikke ændret versionsnummer!),
> så nu starter den.

Har lige downloaded den opdaterede version, men den går stadig ned ind
imellem ved afsendelse. Jeg har "nedgraderet" igen.

--
..sig not found. (A)bort, (R)etry, (F)ail?

Fra : Dino

Dato : 17-04-03 19:42

Den 17-4 2003 skrev Carl Drud i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Har lige downloaded den opdaterede version, men den går stadig ned ind
> imellem ved afsendelse. Jeg har "nedgraderet" igen.

Den virker her, undtaget Genopbygning af globale lister

Fra : Carl Drud

Dato : 17-04-03 19:57

> Den virker her, undtaget Genopbygning af globale lister

Lyder mærkeligt. Det er muligt jeg har lavet et eller andet under mine
forsøg med Korrnews def og indkommende news. Jeg venter et par dage og
forsøger igen. Nu kører det med V2.0.1.3.

--
..sig not found. (A)bort, (R)etry, (F)ail?

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 09-04-03 14:12

Peter G, du skrev:

> hamsterens "Incoming NTTP", startede hamsteren utallige instanser af
> Korrnews. Jeg kan gætte mig til at jeg har brug for at starte den med
> et par specifikke parameter. Men hvilke?

Min Hamster ini, i det afsnit der hedder [Actions]
news.nntp.Exec=C:\Hamstertools\Korrnews4.11\ONLY_KN.EXE
news.nntp.Pars=Type:newsnntp Filename:"%1"
news.nntp.Wait=1

Hamsterens GUI ved Incoming NTTP

Start program C:\Hamstertools\Korrnews4.11\ONLY_KN.EXE
med parametre Type:newsnntp Filename:"%1"
Start-Type Normalt

KorrNews 4.2 GUI

General Settings
New
Name newsnntp
Automatiche Funktionen anwenden
Message-Path C:\Hamster\Groups
Header.def newsi.def 'eller hvad du nu vil kalde den'

Du kan eksperimentere lidt med diverse settings på fanebladende.

Jeg har blandt andet, repair OE comb quoting
convert OE '--' til '-- '
allowed charset ascii,iso-8859-1,iso-8859-15,cp-1252,utf-8

> Jeg prøver lige tolke dette du har skrevet som jeg forstår det

> Indlæg fra tele2 grupper bliver ikke behandlet? Hvorfor mon det?

De grupper feeder jeg, så dem vil jeg ikke pille ved.

> Alle andre indlæg end dine egne bliver behandlet.

Korrekt, men jeg har ændret gevaldigt i min newsi.def siden.

> Så blev jeg lidt klogere. Kan man bede om lidt ekstra hjælp?

Min nye newsi.def, som jeg har ændret lidt meget

#Dem rører vi ikke#

If Header (Newsgroups) begins with "tele2." or Header (Newsgroups) begins with "hamster" then Quit
If Header (From) matches "Henrik K Hansen" then Quit
If Last(Header(References)) contains "hkh.dyndns.dk" then Quit

#----------------------------------------------------#

#ombryder indgående news til 90 tegn pr linie#

Var %i% : Integer
For %i% = 1 to BodyLines
If Pos(Left(Bodyline(%i%), 1), ">") = 0
Set Bodyline %i% = Wordwrap(Bodyline(%i%), 90, "")
endif
Next

#----------------------------------------------------#

#Sletter en unødvendig Reply-To header#

If Header(From) contains Header(Reply-To)
Delete Header Reply-To
endif

#-----------------------------------------------------#

#Sletter imo unødvendig headere#

[...]

#Tjekker om det er et svar, hvis det er og der ikke er et > i en af de 4
#første linier, bliver der skrevet Forbandede Top Poster i begyndelsen
#af emnelinien 'som jeg filtre på med min newsreader', og der bliver sat
#en header der viser hvor mange linier der er vedhængt som bundpost.

If Header(References) > ""
for %x% = 1 to 4
if Bodyline(%x%) matches "^>.*"
goto BottomPoster
endif
next
Var %Subject%: String = Header("Subject")
Set %Subject% = "Forbandede Top Poster "+ %Subject%
Subject = %Subject%
Var %Citeredelinier% : String = Str(MatchedLines('^>'))
%Citeredelinier% = Str(MatchedLines('^>'))
Set Header X-Top-Poster: Som medsendte %Citeredelinier% uciterede linier.

:BottomPoster

--
Henrik
No script, no fun.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 17-04-03 11:08

Carl Drud, du skrev:

> Jeg har bemærket det. Hamsteren "tygger" lidt længe på beskerne, men det
> er det værd.

Absolut , jeg har lige uploadet min nye def, med masser af
ændringer.

--
Henrik
En Hamster uden Dino's script og moduler,

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 17-04-03 11:07

Dino, du skrev:

> Thomas har opdateret V2.0.2.0 (men har ikke ændret versionsnummer!), så nu
> starter den.

Ok, men jeg tror jeg hopper over den version.

--
Henrik
[*Et quotefjols' indlæg er blevet markeret af Korrnews*]

Fra : Carl Drud

Dato : 17-04-03 14:00

Henrik K Hansen <henrik-k-hansen@adresse.invalid> wrote:

> Absolut , jeg har lige uploadet min nye def, med masser af
> ændringer.

Det er perfekt det her. Mange tak.

--
..sig not found. (A)bort, (R)etry, (F)ail?

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 09-04-03 18:14

Peter G, du skrev:

> [...]

> Jeg kan endnu engang se at jeg nok skulle sætte mig lidt mere ind i
> hvor meget man egentlig kan lege med Korrnews og/eller hamsterens

Der er i hvert fald mange muligheder, og du kan jo starte mange
ting med Hamster actions, selvom du kun bruger online menuerne,
f.eks køre dette simple script, når det ligger noget i news
udbakken.

#!load hamster.hsm
#!load FUTtest.hsm
VarSet($filnavn, ParamStr(2))
TestFut($filnavn)
quit

Det kører Dino's uundværlige FUTtest modul.
http://starcruiser.dk/hamstersiden/scripts/

--
Henrik

Fra : Peter G

Dato : 10-04-03 09:34

Henrik K Hansen <henrik-k-hansen@adresse.invalid> wrote:

> Det kører Dino's uundværlige FUTtest modul.
> http://starcruiser.dk/hamstersiden/scripts/

Jamen det er jo også uundværligt.
Tak for det tip.

--
Hilsen, Peter. Email adresse (som den er) er gyldig.
Topposteringer bliver automatisk filtreret fra.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 17-04-03 16:45

Carl Drud, du skrev:

> Det er perfekt det her. Mange tak.

Ja den er ved at være der , jeg har lavet lidt overkill, for jeg
gider ikke kigge på OE's standard indledning.

skrev i en meddelelse

ændret til

skrev i

Fra : Carl Drud