Toiletbesøg ?
Fra : Mikkel

Dato : 03-04-03 11:43

Hej d.v.j
vi sidder lige her og snakker om at det vist er forbudt at nægte folk et
toilet besøg hvis det er meget påtrængende
Kan i bekræftige det ?
hvad med banegårde ?
f.eks hvis man er i en situration at man bare "skal" her og nu og ikke har
de 2 kr. på sig der er nødvendigt til at komme ind for evt. bare at tisse.
Så er man jo næsten tvunget til at finde en brandhane
at tisse op af
men se, så kommer politiet og deler en regning ud på 500 kr.
kan det være helt rigtigt ?

mvh
Peter M

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-04-03 12:07

"Mikkel" <lpm@it.dk> wrote in message
> Hej d.v.j
> vi sidder lige her og snakker om at det vist er forbudt at nægte folk et
> toilet besøg hvis det er meget påtrængende
> Kan i bekræftige det ?

Det er vist en vandrehistorie.

--
mvh/rg. From The Sum of all Fears:
Christian [In a Nuclear Arms depot in Russia, during an inspection]

Fra : Kim

Dato : 03-04-03 12:10

> Hej d.v.j
> vi sidder lige her og snakker om at det vist er forbudt at nægte folk et
> toilet besøg hvis det er meget påtrængende

Jeg har en kammerat der gør meget ud af at påstå at hvis du trænger, så
kan du komme ind i et hvilket som helt hjem og låne toilettet.
Der er bare ingen paragraffer som påviser at man SKAL lukke andre folk
ind i sit hjem hvis de skal bruge toilettet.
Det er en vandrehistorie som efterhånden har fanget mange personer,
således at de tror på det.

> Kan i bekræftige det ?

ja, det er ingen lov der påbyder det.

> hvad med banegårde ?

De skal heller ikke. Det er en service hvis der er toilet.

> [...]
> at tisse op af
> men se, så kommer politiet og deler en regning ud på 500 kr.

For 500 skal jeg nok finde en måde at holde mig på.
Dog mener jeg at restaurationer skal have faciliteter til rådighed.

Fra : Peter M.

Dato : 03-04-03 12:39

> Dog mener jeg at restaurationer skal have faciliteter til rådighed.

Det var netop det der begyndte vores diskussion
en kammerat havde siddet i restaurationen og spist på banegården i
fredericia hvor vi bor, og han var mildest talt rystet over at han skulle
betale 2 kr for at få lov til at låne toilettet inde i restaurationen

mvh
Peter M
_ _

Ved reply til mig
fjern "FJERN_DETTE" i min mailadresse
Dette har desværre været nødvendigt pga. et støt stigende antal spam

Fra : Kim

Dato : 03-04-03 12:35

Peter M. wrote:

> [...]
> fredericia hvor vi bor, og han var mildest talt rystet over at han skulle
> betale 2 kr for at få lov til at låne toilettet inde i restaurationen

Nu skal jeg ikke sige hvorledes det er det pågældende sted, men det
ville være dybt urimeligt hvis der ikke er toilet til rådighed (gratis)
på restauranten. Med det forbehold at ikke betalende gæster
selvfølgeligbør betale noget for at bruge det.
Med andre ord, ikke et sted jeg ville besøge ofte, som betalende kunde i
hvert fald :)

mvh
Kim

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 03-04-03 12:58

> [...]
> fredericia hvor vi bor, og han var mildest talt rystet over at han
> skulle betale 2 kr for at få lov til at låne toilettet inde i

Det er et krav til restaurationer/cafeer at de har toiletfacliteter til
deres kunder hvis de kan sidde ned og spise - men de må gerne tage
seperat betaling for brugen.

/A

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-04-03 13:11

<AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote in message news:b6h7l3$eeh$1@sunsite.dk...

> Det er et krav til restaurationer/cafeer at de har toiletfacliteter til
> deres kunder hvis de kan sidde ned og spise - men de må gerne tage
> seperat betaling for brugen.

De skal også have et handicaptoilet. Dog behøver der ikke være
kørestolsadgang. Der er en cafe i Århus om indrettede handicaptoilet i
kælderen. Se http://www.stiften.dk/artikel:aid=105114

Fra : RoJo

Dato : 03-04-03 17:17

"Christian B. Andresen" <mailto:username@domain.country> skrev i en
meddelelse news:3e8c2747$0$150$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> De skal også have et handicaptoilet. Dog behøver der ikke være
> kørestolsadgang. Der er en cafe i Århus om indrettede handicaptoilet i
> kælderen. Se http://www.stiften.dk/artikel:aid=105114

Ja, det er dælme smart .... hvilke tåber.

/RoJo

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 03-04-03 18:17

RoJo wrote:
> "Christian B. Andresen" <mailto:username@domain.country> skrev i en
> meddelelse news:3e8c2747$0$150$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Ja, det er dælme smart .... hvilke tåber.

Café Castro på Nørrebro i København har også handicap-toilet i kælderen. Og
en lift, så man kan komme derned. Det er trods alt noget mere logisk :)

--
Jacob

The memories of my family outings are still a source of strength to me.
I remember we'd all pile into the car - I forget what kind it was - and
drive and drive. I'm not sure where we'd go, but I think there were
some trees there. The smell of something w s strong in the air as we
played whatever sport we played. I remember a bigger, older guy we
called "Dad." We'd eat some stuff, or not, and then I think we went
home. I guess some things never leave you.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-04-03 18:47

Jacob Skaaning skrev:

>Café Castro på Nørrebro i København har også handicap-toilet i kælderen. Og
>en lift, så man kan komme derned. Det er trods alt noget mere logisk :)

Så mangler vi kun et sted hvor de handicappede også kan komme op
igen.

--
Bertel

Fra : Andersen

Dato : 06-04-03 14:29

"Jacob Skaaning" <jskaaning@email.dk> skrev i en meddelelse

> Café Castro på Nørrebro i København har også handicap-toilet i kælderen.
Og
> en lift, så man kan komme derned. Det er trods alt noget mere logisk :)

Igen et bevis på hvor dumme Århusianere er i forhold til Københavnere *GGG*

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 03-04-03 13:11

"Kim" skrev:

> Der er bare ingen paragraffer som påviser at man SKAL lukke andre folk
> ind i sit hjem hvis de skal bruge toilettet.

Man kan jo argumentere for at det efter omstændighederne er omfattet af
straffelovens § 253... Man skal jo ikke glemme at den folkekære astronom
Tyche Brahe netop døde af en fyldt blære

Og dog....

/kristian

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 03-04-03 19:35

On Thu, 03 Apr 2003 14:11:06 +0200, Kristian Storgaard
<kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk> wrote:

>Man kan jo argumentere for at det efter omstændighederne er omfattet af
>straffelovens § 253...

Hvad står der i den :) ?

men jeg har nu også hørt den med toilettet også vand kan man heller
ikke nægte nogen !

det sidste lyder rigmeligt nok da de jo ikke behøves at komme ind i en
ens hjem for at drikke et glas vand !

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 03-04-03 20:01

"Bo M Mogensen" <chokmah@spamcop.net> skrev i en meddelelse
> Hvad står der i den :) ?

Med bøde eller fængsel indtil 3 måneder straffes den, som, uagtet det
var ham muligt uden særlig fare eller opofrelse for sig selv eller
andre, undlader

1) efter evne at hjælpe nogen, der er i øjensynlig livsfare, eller
2) at træffe de foranstaltninger, som af omstændighederne kræves til
redning af nogen tilsyneladende livløs, eller som er påbudt til omsorg
for personer, der er ramt af skibbrud eller anden tilsvarende ulykke.

> men jeg har nu også hørt den med toilettet også vand kan man heller
> ikke nægte nogen !

Jeg har hørt at månen er lavet af grøn ost...

--
Martin Højriis Kristensen - http://makr.starthotel.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 04-04-03 00:02

On Thu, 3 Apr 2003 21:01:25 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

> [...]
>redning af nogen tilsyneladende livløs, eller som er påbudt til omsorg
>for personer, der er ramt af skibbrud eller anden tilsvarende ulykke.

takker !

>Jeg har hørt at månen er lavet af grøn ost...

der tør man well formode du ikke udtaler dig på vegen af tdc :) ?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-04-03 16:54

Bo M Mogensen <chokmah@spamcop.net> wrote in

> det sidste lyder rigmeligt nok da de jo ikke behøves at komme
> ind i en ens hjem for at drikke et glas vand !

Det er vist kun for restaurationer og lign. - og de må gerne tage
penge for det.

Er det iøvrigt ikke også noget med at f.eks. diskoteker skal have
alkoholfri drikke som f.eks. vand, kaffe osv. hvis/når de serverer
alkohol ?

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk - http://hs235.dk ::...
"You know the world is going crazy when the best rapper is a white

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 04-04-03 18:30

On Fri, 4 Apr 2003 15:53:44 +0000 (UTC), Henrik Stidsen
<idontwantnospam@hs235.dk> wrote:

>Bo M Mogensen <chokmah@spamcop.net> wrote in

>Det er vist kun for restaurationer og lign. - og de må gerne tage
>penge for det.

ikke for vandet ( mener ) jeg men serveringen af det :) !

>Er det iøvrigt ikke også noget med at f.eks. diskoteker skal have
>alkoholfri drikke som f.eks. vand, kaffe osv. hvis/når de serverer
>alkohol ?

ja det ebvd jeg så ikke men man har well altid sodervand ??

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-04-03 22:33

> ja det ebvd jeg så ikke men man har well altid sodervand ??

Mener at have set en lovtekst engang der nævnte nogle specifikke ting
(bl.a. alkoholfri øl og kaffe) som skulle serveres på et sted der
havde tilladelse til udskænkning af alkohol - nogen der kan af eller
bekræfte ?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-04-03 20:25

Henrik Stidsen skrev:

>Det er vist kun for restaurationer og lign. - og de må gerne tage
>penge for det.

De må tage penge for at servere vand eller for at tilbyde et glas
at drikke det af.

--
Bertel

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 04-04-03 22:45

"Henrik Stidsen" <idontwantnospam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
> Er det iøvrigt ikke også noget med at f.eks. diskoteker skal have
> alkoholfri drikke som f.eks. vand, kaffe osv. hvis/når de serverer
> alkohol ?

Jo, det står ret specifikt i bevillingsloven

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 05-04-03 18:52

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in

> Jo, det står ret specifikt i bevillingsloven

Jeg kan ikke finde den på retsinfo - hva hedder den ?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 05-04-03 23:30

> Jeg kan ikke finde den på retsinfo - hva hedder den ?

Jeg kan ikke huske dens præcise navn. Jeg læste den da jeg overtog
ansvaret for baren på IHA, og husker kravet derfra

Fra : Ole Andersen

Dato : 05-04-03 23:38

Martin Højriis Kristensen wrote:
> "Henrik Stidsen" <idontwantnospam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kan ikke huske dens præcise navn. Jeg læste den da jeg overtog
> ansvaret for baren på IHA, og husker kravet derfra

Beværterloven, måske?

--
Ole Andersen
Copenhagen, Denmark

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 06-04-03 10:56

"Ole Andersen" <news@palnatoke.net> skrev i en meddelelse
> Beværterloven, måske?

§29 stk 3 i Bekendtgørelse af lov om restaurations- og hotelvirksomhed
m.v.
I restaurationer, hvor der serveres stærke drikke, har bevillingshaveren
pligt til at drage omsorg for, at der også er mulighed for at få
serveret andre drikke. Denne pligt omfatter pligt til at føre lyst øl,
alkoholfrit øl og kaffe. Det skal fremgå af prislister, vinkort eller
klart læselige opslag, at de nævnte drikkevarer føres

http://147.29.40.90/DELFIN/HTML/A2003/0016329.htm

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-04-03 14:44

> [...]
> mulighed for at få serveret andre drikke. Denne pligt omfatter
> pligt til at føre lyst øl, alkoholfrit øl og kaffe.

Et diskotek er også en restauration i denne sammenhæng ikke ?

Jeg synes det er spøjst at kaffe er lovpligtigt...

> Det skal
> fremgå af prislister, vinkort eller klart læselige opslag, at de
> nævnte drikkevarer føres

Det synes jeg aldrig jeg har set sådanne steder - men okay, jeg
kommer der heller ikke ligefrem ofte...

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 06-04-03 16:19

> Et diskotek er også en restauration i denne sammenhæng ikke ?

Det er jeg næsten sikker på.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-04-03 17:57

Henrik Stidsen skrev:

>Jeg synes det er spøjst at kaffe er lovpligtigt...

Helt enig. Det burde være te. Så kunne folk måske efterhånden
lære at brygge det rigtigt.

--
Bertel

Fra : Claus E Beyer

Dato : 08-04-03 15:03

"Bertel Lund Hansen" <nospamfor@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse

> Helt enig. Det burde være te. Så kunne folk måske efterhånden
> lære at brygge det rigtigt.

Te, det får man kun ordentligt serveret i Storbritanien og Irland. I de fleste
andre lande får man blot et tebrev og en kop lunken vand.

Claus

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-04-03 16:58

Claus E Beyer skrev:

>Te, det får man kun ordentligt serveret i Storbritanien og Irland.

Gør man? På et weekendophold i London for nogle år siden så jeg
kun lunkent vand med tebreve. Det var også det vi fik i Irland på
et ugeophold for et par år siden på et ellers ret godt hotel.

--
Bertel

Fra : Ivar Madsen

Dato : 05-04-03 00:08

Kim skrev Torsdag den 3. april 2003 13:10 i dk.videnskab.jura:

> For 500 skal jeg nok finde en måde at holde mig på.
> Dog mener jeg at restaurationer skal have faciliteter til rådighed.

Hvis de har over et bestemt antal sidepladser, så mener jeg at de
skal,,, Det fik jeg thivertifald at vide ude på Langelinje som
begrundelse for at de ikke har nok af dem på en varm sommerdag.

Ivar Madsen

Fra : Mr K.

Dato : 03-04-03 16:36

"Mikkel" <lpm@it.dk> skrev i en meddelelse

> Kan i bekræftige det ?

Bekræfte ??

Venlig hilsen
Mr. K.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 03-04-03 19:38

On Thu, 3 Apr 2003 17:35:59 +0200, "Mr K." <knud@slethomsen.dk> wrote:

>"Mikkel" <lpm@it.dk> skrev i en meddelelse

>Bekræfte ??

du er sgu da både for dum og for ireterene når du godt ved hvad han
mener .....

fut : dk.snak.mudderkastning

Fra : Mr K.

Dato : 03-04-03 19:44

> du er sgu da både for dum og for ireterene når du godt ved hvad han
> mener .....

irriterende ?

Venlig hilsen
Mr. K.

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 03-04-03 19:48

Mr K. wrote:

[snip det sædvanlige vås]

*PLONK*

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fredgaard!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/?page=fredgaard

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 04-04-03 00:18

On Thu, 3 Apr 2003 20:44:02 +0200, "Mr K." <knud@slethomsen.dk> wrote:

>"Bo M Mogensen" <chokmah@spamcop.net> skrev i en meddelelse

>irriterende ?

Nå ja hvis du hygger dig med det - så er der well næppe nogen der kan
stille noget op i mod det ?
man kunne jo selvføligt formode at første gang var en fejl - ved at
ignonrer fut og fortage den samme forselse - kan det rigemeligtvist
kun betragtes som du bevist med forsæt - finder en indrømet både
underlig og lidt mordbid fornøjelse i at poste ligegyldigheder .

det kan selvføligt være en kilde til nogen ærgelse for den oprindelige
skribent der måske har brugt en go lang tid på at skrive et seriøst
indlæg også løbe panden i mod en - plat flame !

selv om den godt nok både er i strid med fundas og kundevilkår -
så skal der jo være plads til os alle - både dem der ikke kan stave
som f.eks undertegnede m.fl også folk der ikke formår at bidrage til
en debat men - brænder inde med et behov for afligevel at deltage....

så er det da reelt en helt igenem human tanke gang - at alle
forskelige eksistenser med derres formåen og mangel på samme kan
fungere på lige vil kår !

om det er optimalt er så en smags sag - der måske kunne være værd at
debatere i det rette forum hvor jeg lige tager mig friheden at xfut
til

xfut :dk.admin.netikette

Fra : Mr K.

Dato : 04-04-03 06:15

> [...]
> kun betragtes som du bevist med forsæt - finder en indrømet både
> underlig og lidt mordbid fornøjelse i at poste ligegyldigheder .

Rimeligvis ?, fortsæt ?, indrømmet ?

Hvorfor påtaler du ikke i stedet dem som er useriøse ved at joke med
straffelovens § 253. Det er da trods alt mere spild af plads.

> [...]
> som f.eks undertegnede m.fl også folk der ikke formår at bidrage til
> en debat men - brænder inde med et behov for afligevel at deltage....

Fundats ?, alligevel ?

Der er vist ingen fundats eller kundevilkår, som forhindrer mig i at stille
opklarende spørgsmål til ord, jeg ikke forstår.

Venlig hilsen
Mr. K.

Fra : jacob nielsen

Dato : 04-04-03 11:49

"Mr K." <knud@slethomsen.dk> wrote in message

> Der er vist ingen fundats eller kundevilkår, som forhindrer mig i at
stille
> opklarende spørgsmål til ord, jeg ikke forstår.

Mod tåber kæmper selv guder forgæves... *PLONK*

Fra : Carsten Riis

Dato : 08-04-03 15:19

jacob nielsen wrote:

> Mod tåber kæmper selv guder forgæves... *PLONK*

Nå, du har også opgivet.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 04-04-03 14:47

On Fri, 4 Apr 2003 07:15:16 +0200, "Mr K." <knud@slethomsen.dk> wrote:

>Der er vist ingen fundats eller kundevilkår, som forhindrer mig i at stille
>opklarende spørgsmål til ord, jeg ikke forstår.

jow fundas og generelle retningslijer er der det kan du læse en masse
om her :
http://usenet.dk/

mht dine postninger
specifikt :
http://usenet.dk/netikette/debatteknik.html

" Der skal være plads til alle : Og uanset hvor længe vi har været på
Usenet. Derfor er overbærenhed og forståelse også vigtigte elementer i
debatterne, hvis alle skal høres, forstås og tages alvorligt. Undlad
at kommentere sdavefegl "

samt du kan kikke i fundas for jura grupper der finder du ikke noget
at topick værdi i dine postninger :
http://usenet.dk/grupper.pl?get=dk.videnskab.jura

mht dine kunde vilkår :
http://download.tdcinternet.dk/pub/Erhverv/pdf/Vilkaar/Access/bredbaandproff_abonnementsvilkaar_sep02.pdf

ja den er godt nok lavet til en stor umagelig pdf fil
hvor på side 14 kan læse dig til rette om dette

under afsnit :
o.

at tdc skriver det er en ting - men alle abuse medarbejde smidder ikke
alt hvad der har i hænderne spirnger derres frokost pause over og
sider og overarbejde til kl 0530 om morgnen for at løse problemet at
du poster - en plat fundas stridighed.

det har Martin Højris sikkert noget fornuftigt at sige om uden at
udtale sig på vegne af tdc :)

men hvor om alting er så kan du roligt drive igenem usnet og skrive
bøvs eller hvad der nu falder dig ind som svar på de indlæg du falder
over - det_sker_ der angiveligtvis ikke noget ved med mindre du
begynder at sende 75 om dagen i en peiode på over 6 mdr så kan det
godt være du for en påtale !

det sidste formoder jeg at du er klar og det er så det der giver dig
en go oplevelse af at være på usnet og der skulle man da også være en
meget træls mand for at forsøge at forhindre dig i det - når man nu
kan bruge sit kill filter.

du er well ligesom en vandhane der drypper skide ireteren ind til man
for gjort noget ved den - tilværlsen er fyldt med den slags små
iretasions momenter det må man jo bare leve med eller for sig selv
gøre noget ved det .

men man kan næppe på vegne af alle usnet bruger forvente at der bliver
gjort en insats for at stoppe det !

eod i dk.videnskab.jura - med mindre der skulle komme noget der er i
harmoni med fundassen - som f.eks tdc abuse om de er forpligtiget til
at fatsholde kunde på kundevilkårene eller ikke ( ? ) men det tror jeg
nu selv de definere !

hvis du skulle føle yderlige trang til at debatere dette kan du gøre
det i dk.admin.netikette
hvor der sættes xfut til

Mv
Bo M Mogensen

Fra : Carsten Riis

Dato : 08-04-03 15:19

"Mr K." wrote:

> irriterende ?

Ja, du er.

Fra : Karina og Christian

Dato : 03-04-03 21:57

"Mr K." <knud@slethomsen.dk> wrote in message
[klip]>
> Bekræfte ??

Den slags kommentarer hører vel ikke hjemme i denne gruppe? Kunne du
eventuelt ikke futte over til sproggruppen, der vist er rette forum for den
slags bemærkninger.

Med den rørende interesse du udviser for det danske sprog, kan du jo kun
blive et aktiv for gruppen. Hvem ved - måske lærer du endda også et og
andet. At dømme efter dine indlæg generelt er der da vist (rigeligt) plads
til en sproglig forbedring eller to hos dig (så har jeg vist ikke sagt for
meget), så det burde du måske overveje?

Bare en venlig opfordring.

Karina

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 04-04-03 07:26

Karina og Christian skrev:

> Den slags kommentarer hører vel ikke hjemme i denne gruppe?
> Kunne du eventuelt ikke futte over til sproggruppen,

Knud Thomsen anerkender ikke fundatser og er generelt "uden for
pædagogisk rækkevidde" som det hedder.

> Med den rørende interesse du udviser for det danske sprog,
> kan du jo kun blive et aktiv for gruppen.

Knud Thomsen er et aktiv i alle grupper han ikke "deltager" i.

TT

Fra : Peter M.

Dato : 03-04-03 22:07

> Bekræfte ??

undskyld mit åbenbare dårlige danske sprog
men det er da dejligt alligevel at blive rettet i det, det er jo næsten som
at gå i skole igen, og så håber jeg da at jeg har lært noget af det til en
anden gang

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-04-03 09:44

"Peter M." <lpm"FJERN_DETTE"@it.dk> skrev:

>undskyld mit åbenbare dårlige danske sprog

Det skal du ikke undskylde. Det er dårlig netikette at rette på
andres sprog eller stavning når man sagtens kan forstå meningen
med indlægget alligevel.

Du skal ikke tage dig af dem der gør det.

Men du er naturligvis velkommen til at benytte dk.kultur.sprog
hvis du har interesse i at diskutere sprog. Men så skal du komme
af lyst og interesse, og ikke fordi nogle krakilere henviser dig.

--
Bertel

Fra : Claus E Beyer

Dato : 08-04-03 15:04

"Mr K." <knud@slethomsen.dk> skrev i en meddelelse
> "Mikkel" <lpm@it.dk> skrev i en meddelelse

> Bekræfte ??

Dette er ikke news:dk.kultur.sprog, så det er ikke god kutyme at påtale andres
stavefejl.

Claus

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-04-03 17:39

Mikkel skrev:

>vi sidder lige her og snakker om at det vist er forbudt at nægte folk et
>toilet besøg hvis det er meget påtrængende

Sludder.

>Kan i bekræftige det ?

Nej, tværtimod.

>f.eks hvis man er i en situration at man bare "skal" her og nu og ikke har
>de 2 kr. på sig der er nødvendigt til at komme ind for evt. bare at tisse.

Ja, eller hvis man er sulten og bare ikke har de 200 kr. det
koster at købe et måltid mad, så skal restauranten hoste op med
det gratis? ... eller hvad?

>Så er man jo næsten tvunget til at finde en brandhane at tisse op af
>men se, så kommer politiet og deler en regning ud på 500 kr.
>kan det være helt rigtigt ?

Ja.

Det er også en myte at man skal give folk et glas vand hvis de
beder om det.

Kristian Storgaard henviste til straffelovens § 253, men den er
ikke relevant. Hvis folk er dødssyge, har man pligt til at hjælpe
dem, men så er de nok ligeglade med hvor de skider og pisser.

--
Bertel

Fra : Peter M.

Dato : 03-04-03 22:11

1000 tak for hjælpen til jer alle
det var da en lille interesant og sjov tråd jeg fik ud af dette

Mvh
Peter M

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 03-04-03 22:16

"Bertel Lund Hansen" skrev:

> Kristian Storgaard henviste til straffelovens § 253, men den er
> ikke relevant.

Det var også mest ment som en joke... Man skal vist være slemt
tissetrængende for at være i "øjensynlig livsfare"

/kristian

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 04-04-03 00:00

On Thu, 03 Apr 2003 23:16:26 +0200, Kristian Storgaard
<kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk> wrote:

>Det var også mest ment som en joke... Man skal vist være slemt
>tissetrængende for at være i "øjensynlig livsfare"

hvad gir dig den ide at Bertel har humor ?

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Kim

Dato : 04-04-03 07:27

Bo M Mogensen wrote:

> hvad gir dig den ide at Bertel har humor ?

Grineren :)

mvh
Kim

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-04-03 09:39

Kristian Storgaard skrev:

>Det var også mest ment som en joke... Man skal vist være slemt
>tissetrængende for at være i "øjensynlig livsfare"

Ja, det kan ikke lade sig gøre at holde sig til man dør. Prøv
selv.

--
Bertel

Fra : Carsten Riis

Dato : 08-04-03 15:28

Bertel Lund Hansen wrote:

> Ja, det kan ikke lade sig gøre at holde sig til man dør. Prøv
> selv.

Og hvordan skal man så kunne fortælle om at det lykkedes, hvis det
lykkedes?

Derudover gør det sindsygt ondt ikke at komme af kroppens
affaldsstoffer, når man er fyldt op, men af en eller anden grund ikke
kan.

Og tilbage til det med om man pligt til at hjælpe en anden person for
klare det nødtørften.
Det er måske ikke pligt, men helt ærlig: Personen vil nok udvise en
meget meget stor tak for lån af toiletfaciliteterne.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-04-03 17:00

Carsten Riis skrev:

>Det er måske ikke pligt, men helt ærlig: Personen vil nok udvise en
>meget meget stor tak for lån af toiletfaciliteterne.

Problemet er at der er en rimelig chance for at hans/hendes
kammesjukker ribber lejligheden for værdier mens man snakker med
den 'trængende' person.

Jeg har i mit 54 år lange liv endnu aldrig været ude for at andre
har ringet på og haft behov for at låne et toilet. Jeg har kun
hørt om den slags i forbindelse med banderøverier for nylig.

--
Bertel

Fra : Aragorn

Dato : 04-04-03 09:51

> [...]
> at tisse op af
> men se, så kommer politiet og deler en regning ud på 500 kr.

=========

Hej Peter.

Jeg mener absolut ikke at det er vedtaget ved lov at man *skal* give folk
adgang til sit hjem her i Danmark, så de kan komme på toilettet hvis de
absolut skal.

Men jeg mindes at have hørt noget om, at en sådan lov er vedtaget fra gammel
tid i Skotland - kan det være det, du har fået blandet ind i det?

Venlig hilsen

Aragorn_DK

http://www.bmwmc.dk