Hjælp til træning
Fra : Niels Henriksen

Dato : 03-04-03 10:35

Hejsa

Om 6 måneder skal jeg på en krævende prøve... Jeg vejer 135 kg nu og vil
gerne være i form. Men hvordan kommer jeg bedst det.

Jeg tager med bussen hver morgen kl 0615 og er hjemme igen kl 1930, så det
skal være uden for det tidsrum. Til den prøve skal jeg gå meget, men hvordan
træner jeg mig bedst op?

Min form er elendig lige nu. Jeg hiver efter vejret bare jeg skal gå et kort
stykke fra tog til bus.

Niels

Fra : Frederiksen

Dato : 03-04-03 16:23

> Jeg tager med bussen hver morgen kl 0615 og er hjemme igen kl 1930, så det
> skal være uden for det tidsrum.

Stå af et stoppested før, og gå turen på arbejde, og tilsvarende hjem igen.
Måske endda et stoppested mindre i hver ende. Eller gå ½-1 time hver aften,
og 2 timer lørdag og søndag.

Det værste er at komme i gang, resten går lidt nemmere. Held og lykke med
det.

Mvh Maria

Fra : Carina

Dato : 03-04-03 17:11

"Niels Henriksen":

.... Jeg vejer 135 kg nu og vil
> gerne være i form. Men hvordan kommer jeg bedst det.
>
> Jeg tager med bussen hver morgen kl 0615 og er hjemme igen kl 1930, så det
> skal være uden for det tidsrum.

Gå i din hverdag. Stå af bussen et par stoppesteder før. Gå en omvej hen til
printeren, tilbyd at hente/løfte/flytte/osv, hvis nogen skal have gjort det.
Tilbyd at hente kaffe, ta' omvejen til kantinen. Stå op i stedet for at
sidde ned, når det er muligt.

Lav små konkurrencer med dig selv.
Jeg har det foreks. sådan at jeg løfter og sænker benene, når jeg sidder på
min kontorstol. Og jeg skal blive ved med det, indtil telefonen ringer. De
må ikke røre gulvet i mellemtiden. Hvis det er en lang samtale, skal jeg
blive ved til den er ovre.

Det er bare med at være opfindsom nok, så kan man røre sig en masse i løbet
af en dag. Og husk at ALT er bedre end da du slet ikke gjorde noget.

Så selv om det virker som små ubetydelige øvelser, så hjælper det, om ikke
andet så på moralen!

VH
Carina