Valider e-mail adresse?
Fra : DumboJet

Dato : 03-04-03 05:00

Er der nogen der kan lave den her om så den checker feltet EMAIL for at se
om det indtastede er i et gyldigt format?
(navn@domæne.dk) og det skal helst tage højde for at der kan stå op til 4
tegn efter .

<script language="JavaScript">
function validate(form)
{
var tal = "0123456789";
var tegn = "'%&*"
var fejl = "Der må ikke tastes følgende tegn i feltet: ' % & * ";
var length;
var i;

if(form.NAVN.value=="")
{
alert("Der SKAL tastes i feltet 'Dit fulde navn'");
form.NAVN.focus();
return false;
}

length = form.NAVN.value.length;
for(i = 0; i<length; i++)
{
if(tegn.indexOf(form.NAVN.value.charAt(i)) != -1)
{
alert(fejl);
form.NAVN.focus();
return false;
}
}
}
</script>

Fra : Michael Banzon

Dato : 03-04-03 07:59

Næ...

/ Michael

Fra : DumboJet

Dato : 03-04-03 08:42

"Michael Banzon" <anyone@anywhere.anyhow> skrev i en meddelelse
> Næ...

? Vil det sige at ingen kan lave det og at det ergo er umuligt?

Fra : Michael Banzon

Dato : 03-04-03 08:49

> ? Vil det sige at ingen kan lave det og at det ergo er umuligt?

nej, men... aaaaarrrrggg!!!!
Det er jo ikke Java! Det er JavaSCRIPT!

Det har jeg en gang prøvet, havde hovedpine i flere dage,
jeg ka' ik' klare det mere...

Nu blir' jeg nødt til at købe en cola...

/ Michael

P.S.

Fra : Morten Blinksbjerg N~

Dato : 03-04-03 08:51

> Nu blir' jeg nødt til at købe en cola...

For #"#¤%"#% jeg skylder Michael kæmpe mange penge, så nu
bliver _jeg_ nød til at købe en cola til ham!

--
Morten Blinksbjerg Nielsen, Odense
http://www.mbn.dk/ - http://www.websmed.dk/

Fra : Michael Banzon

Dato : 03-04-03 08:55

"Morten Blinksbjerg Nielsen" <usenet@mbn.dk> skrev i en meddelelse

> For #"#¤%"#% jeg skylder Michael kæmpe mange penge, så nu
> bliver _jeg_ nød til at købe en cola til ham!

My niggah!

/ Michael

Fra : Robert Larsen

Dato : 03-04-03 10:42

DumboJet wrote:
> Er der nogen der kan lave den her om så den checker feltet EMAIL for at se
> om det indtastede er i et gyldigt format?
> [...]

Nu hører javascript jo ikke til her men jeg lavede engang en funktion
til at validere e-mail adresser:

function isMailAddress(mail)
{
emailRegex = /^[\w\._-]+@[\w_-]+(\.[\w_-]+)+$/;
return mail.match(emailRegex) != null;
}

Den ser ud til at virke, men tjekker ikke om endelsen er gyldig
(.gov,.net,.dk, osv.).

Robert

Fra : Rico Wind

Dato : 03-04-03 10:43

> [...]
> for(i = 0; i<length; i++)
> {
> if(tegn.indexOf(form.NAVN.value.charAt(i)) != -1)

prøv i
dk.edb.internet.webdesign
eller en af undergrupperne
javascript er ikke java, og hører derfor ikke til i denne gruppe.

/rw

Fra : Jonas Kongslund

Dato : 23-04-03 21:22

DumboJet wrote:

> Er der nogen der kan lave den her om så den checker feltet EMAIL for at se
> om det indtastede er i et gyldigt format?
> [...]

Som andre har påpeget så handler denne gruppe om Java og ikke JavaScript.

Du bør tjekke en e-mailadresse ud fra de regler der er nævnt i RFC822,
<http://www.faqs.org/rfcs/rfc822.html>.

--
Jonas Kongslund <jonas(at)kongslund.dk> http://www.kongslund.dk/
The programmer, like the poet, works only slightly removed from pure