Forklar følgende plz :)
Fra : Daniel Jensen

Dato : 02-04-03 22:11

Hejsa :)

(Dette er java hvis nogen skulle værre i tvivl)
Jeg har i længere tid bøvlet med at få noget login til en side til at virker
og nu er det lykkedes ved hjælp af en packet sniffer... den sniffede
følgende body sendt fra IExplore:
loginname=xXx&password=xXx&action=login&submit.x=32&submit.y=5

Hvad jeg så ikke helt forstår er hvad denne linie betyder:
&action=login&submit.x=32&submit.y=5
specielt disse submit.x og y... og hvor får explore evt. disse informationer
fra?
det er til siden www.hattrick.org ... men jeg kan ikke ud fra kilden omkring
login formen i menu.asp se hvor disse skulle komme fra...

Mit login virker... men en forklaring på ovenstående ville være rart :)

--

// Daniel Jensen - Newbie/fritids programmør
Fatter hat men prøver anyway :-I

Fra : M_abs

Dato : 02-04-03 23:12

"Daniel Jensen" <junk@daniboy.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> &action=login&submit.x=32&submit.y=5
> specielt disse submit.x og y... og hvor får explore evt. disse

Nu har jeg lidt svært ved at se, hvad dette lige har med java at gøre, selv
om du siger det har, men jeg tror da jeg kan give dig et svar
Det er parametre som er sendt med fra en side du var på før. I ASP og for
den sags skyld PHP og JSP, er det muligt at sende et eller flere parametre
med til en ny side. Mellem hvert parametre bruger man et &-tegn (i hvert
fald i php og asp)
action=login
submit.x=32
submit.y=5
er derfor noget som bliver brugt internt af http://www.hattrick.org
browseren (IE i dit tilfælde) får altså den linie fra den side var inde på
først og sender den til den næste side.

Hvis du vil vide mere om dette skulle du måske kigge i
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp . Eller søge på google

Håber det har hjulpet dig

mvh Morten

Fra : Carsten

Dato : 03-04-03 08:04

"M_abs" <M_abs@oncable.dk> wrote in message news:<3e8b6037$0$31951$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> [...]
> er derfor noget som bliver brugt internt af http://www.hattrick.org
> browseren (IE i dit tilfælde) får altså den linie fra den side var inde på

Sandsynligt, men formentlig ikke helt korrekt. Jeg vil tro (uden at
have kigget på hattrick.org), at den knap du bruger til at submit'e
formen med var et grafikbillede. Rent html teknisk ser det ud som:

<input type=image name=login src="knap.gif">

De 2 x,y værdier som du ser fra explorer er simpelthen hvor på knappen
at brugeren har klikket. En image knap kan nemlig bruges til at vise
flere "ting" på samme knap (f.eks. et landkort) og alt efter hvor du
klikker på knappen så er resultatet noget forskelligt.

Carsten

Fra : Morten

Dato : 03-04-03 08:07

"Daniel Jensen" <junk@daniboy.dk> wrote in message news:<b6fjl5$9ha$1@news.net.uni-c.dk>...
> Hejsa :)
>
> (Dette er java hvis nogen skulle værre i tvivl)

Jeg er stærkt i tvivl, men tak for tippet! :) Koordinaterne sendes med når man
bruger et billede som submit knap, de angiver musecursorens position. Eks:

<form action="http://www.ting.com/">
<input type="image" name="submit" src="image.gif">
</form>

Prøv at lave ovenstående (med et billede der kan findes naturligvis).
Det er browseren der genererer og sender de ekstra parametre, de er
således ikke nødvendigvis forventet af din backend (servlet/jsp),
hvorfor dit login virker.

Morten