tilbehør ved salg af ejendom
Fra : Henrik Hansen

Dato : 02-04-03 20:55

I forbindelse med salg af vores ejendom, er der opstået en konflikt. på
trods af at der mundtligt er oplyst at et legehus samt et legestativ på
grunden ikke medfølger ved salget kræver køber nu at det bliver og dermed
medfølger i salget.

Hvor er det forhold som vedrører hvilket "inventar" og tilbehør som
forefindes på en grund, der medfølger ved et salg.

MVH

Henrik Hansen

Fra : Mr K.

Dato : 02-04-03 21:03

"Henrik Hansen" <hansehen@mail.tele.dkFJERN> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvor er det forhold som vedrører hvilket "inventar" og tilbehør som
> forefindes på en grund, der medfølger ved et salg.

Det bør fremgå af købsaftalen - mundtlige aftaler er helt umulige at bevise.

Venlig hilsen
Mr. K.

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 03-04-03 10:01

> Det bør fremgå af købsaftalen - mundtlige aftaler er helt umulige at
bevise.

Hvis løsøret ikke er nævnt i købsaftalen vil jeg mene at i har en god
sag. Bare bed jeres ejendomsmægler/advokat afvise kravet.

(Derfor man som køber skal sørge for at få alt skrevet ned. Hvis der
f.eks blot står køleskab i ejendomsmælerens papirer bør man få skrevet
ned hvilket køleskab det er så sælger ikke bytter det ud med noget
gammelt ragelse inden overtagelse. Står det der ikke kan man som køber
få ganske svært ved at bevise hvad der burde have været.)

Fra : Arne Feldborg

Dato : 03-04-03 11:18

"Henrik Hansen" <hansehen@mail.tele.dkFJERN> skrev Wed, 2 Apr 2003
21:55:22 +0200

> [...]
>trods af at der mundtligt er oplyst at et legehus samt et legestativ på
>grunden ikke medfølger ved salget kræver køber nu at det bliver og dermed

En mundtlig aftale er lige så gyldig som en skriftlig. Spørgsmålet er
bare om du har mulighed for at bevise denne aftale.?

>Hvor er det forhold som vedrører hvilket "inventar" og tilbehør som
>forefindes på en grund, der medfølger ved et salg.

Det burde fremgå at slutsedlen. Og ting som det du nævner der burde
altid indføjes i slutsedlen, så man undgår efterfølgende tvivl om hvad
der er aftalt.

Men hvis der kun står de sædvanlige bemærkninger om 'mur og nagelfast
tilbehør' så kan du roligt tage de to ting med - med mindre de er
fastgjort til en sokkel støbt i jorden.

--
mvh, A:\Feldborg

Folketælllinger Hammerum og Bøling herreder, kirkebøger Hammerum herred

Fra : Frederiksen

Dato : 03-04-03 16:40

> Men hvis der kun står de sædvanlige bemærkninger om 'mur og nagelfast
> tilbehør' så kan du roligt tage de to ting med - med mindre de er
> fastgjort til en sokkel støbt i jorden.

Et legestativ og et legehus er vel nagelfast? Altså gjort fast til jorden på
en eller anden måde, enten sokkel, nedgravning af pæle eller lign, og så må
sælger jo ikke tage det med, medmindre det er specifikt nævnt.

Mvh Maria