netcafe løsning
Fra : Falk dahlsen

Dato : 02-04-03 11:17

Vi er to gutter som er ved at starte netcafe , men vi kan ikke rigtog blive
enig om udbydere samt hastighed, så nu må folket hjælpe så vi kan komme
videre med cafeen. tak på forhånd.

Fra : Rune Manscher

Dato : 02-04-03 11:50

"Falk dahlsen" <falk@dahlsen.dk> wrote in message
> Vi er to gutter som er ved at starte netcafe , men vi kan ikke rigtog blive
> enig om udbydere samt hastighed, så nu må folket hjælpe så vi kan komme
> videre med cafeen. tak på forhånd.

Det kommer vel meget an på, om I skal have 500 eller 5 maskiner etc, og hvor
meget I er villige til at investere. Men et godt bud til en mindre eller
mellemstor netcafe kunne være en g.shdsl fra enten Cybercity eller Tiscali.

*Rune

Fra : Falk dahlsen

Dato : 02-04-03 12:09

"Rune Manscher" <manscher@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> meget I er villige til at investere. Men et godt bud til en mindre eller
> mellemstor netcafe kunne være en g.shdsl fra enten Cybercity eller

Det drejer sig om 20 computer , samt to 1 stk. server som køre cs, hvilket
jo er med til at tage meget upload hastighed.

Fra : John Sahl

Dato : 02-04-03 12:46

Falk dahlsen wrote:
> Det drejer sig om 20 computer , samt to 1 stk. server som køre cs,
> hvilket jo er med til at tage meget upload hastighed.

Så lyder den foreslåede løsning med g.shdsl ikke helt forkert.

--
John Sahl, Projektleder på MandeZonen.dk
Når du er træt af /Tidens Kvinder/

Fra : Rune Manscher

Dato : 02-04-03 13:06

"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> wrote in message

> Så lyder den foreslåede løsning med g.shdsl ikke helt forkert.

Det ville jeg heller ikke mene. Vær dog opmærksom på, at CS's netkode er så
'uheldigt' skruet sammen, at mange spillere samtidig gennem samme router vil
kunne kvæle den stakkels router i UDP-pakker/nat-entries. Du skal derfor
overveje, om du ikke skal have en lidt bedre (dyrere) router end den der som
standard følger med (typisk en Cisco 828).

Læs mere om g. her:

http://www.cybercity.dk/erhverv/produkter/internetforbindelser/gshdsl/

og her:

http://erhverv.tiscali.dk/gshdsl/index.php

*Rune

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-04-03 14:14

"Rune Manscher" <manscher@hotmail.com> wrote in message
> Læs mere om g. her:
>
> http://www.cybercity.dk/erhverv/produkter/internetforbindelser/gshdsl/
>
> og her:
>
> http://erhverv.tiscali.dk/gshdsl/index.

Der er også SHDSL hos TDC:

http://erhverv.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_e_int_bred

Det er dog en lille anelse dyrere end Cybercity. Men SHDL leveres jo også
over 2 kobberlinier, som er med i prisen uden at man behøver have telefon...
desuden er det noget med at SHDSL rækker længere end g.SHDSL

Det er dog desværre ikke ligesom tdc´s adsl produkter, at man kan smække en
hvilken som helst router på modemmet, som kan route ethernet..

Da forbindelsen leveres med router indbygget modem! En SpeedStream 5950...
http://www.efficient.com/ebz/5950.html

aner ikke om den er god

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 04-04-03 14:20

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse news:3e8d84c4$0$142$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
telefon...
> desuden er det noget med at SHDSL rækker længere end g.SHDSL

SHDSL leveres over 1 par (single pair HDSL)
g.SHDSL er bare et andet navn for SHDSL

--
Martin Højriis Kristensen - http://makr.starthotel.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 06-04-03 21:48

> [...]

> UDP-pakker/nat-entries. Du skal derfor overveje, om du ikke skal have
> en lidt bedre (dyrere) router end den der som standard følger med

En G.SHDSL fra Cybercity leveres med et routed subnet, så routeren bør ikke
tænke på at vedligeholde en NAT-tabel :)

--
Mv