Om jeg fatter det?
Fra : Morten Lind

Dato : 02-04-03 10:35

Hmm...nu er der jo så meget, jeg ikke forstår - men forleden ændrede
mine mappenavne/-beskrivelser og programmer sprog.

Mappen Applications har altid heddet sådan - svjh - men programmerne i
mappen har været på dansk - så det hed hjælpeprogrammer i stedet for
utilities.

Efter den dér #Machintosh har været inde at runde, er det hele på
engelsk.

Ikke at det gør noget særligt, men jeg har jo vænnet mig til, at de
ligger i en rækkefølge, alfabetisk bestemt.

Det gør de stadig, blot i en anden rækkefølge, da engelsk jo er lidt
anderledes en dansk

Har nogle af I andre haft spøjse oplevelser med IRC-klienten,
#Machintosh?

På forhånd tak fra
Morten

--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 02-04-03 11:00

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> [...]
>
> Mappen Applications har altid heddet sådan - svjh - men programmerne i
> mappen har været på dansk - så det hed hjælpeprogrammer i stedet for

Det forekommer mig at du har noget rod i din opsætning da både
programmer og mappen programmer burde have samme sprog.

> Efter den dér #Machintosh har været inde at runde, er det hele på
> engelsk.

Hvordan står din sprog liste i kontrolpanelet international?
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Morten Lind

Dato : 02-04-03 12:39

> Det forekommer mig at du har noget rod i din opsætning da både
> programmer og mappen programmer burde have samme sprog.

Ja, det kan godt være, mappen hed "Programmer" før - det kan jeg ikke
huske, men jeg er sikker på, at programnavnene INDEN i mappen var på
dansk - og Programmer i værktøjslinien hedder stadig Programmer - det
hele har været på dansk, indtil forleden, da jeg installerede den
IRC-dims, som jeg iøvrigt har smidt ud igen.

Før hed det huskesedler, hjælpeprogrammer og lommeregner......
Nu hedder det Stickies, Utilities og Calculator.......

Problemet er ikke sproget, men ny tilvænning

> Hvordan står din sprog liste i kontrolpanelet international?

Som den altid har stået - SPROG: Dansk - ALFABET: Latinsk

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-04-03 23:31

> [...]

> Problemet er ikke sproget, men ny tilvænning

> Som den altid har stået - SPROG: Dansk - ALFABET: Latinsk

Det foresvæver mig, at jeg engang hørte, at hvis man vælger at se
fil-endelser (altså fjerner hakket i "skjul endelse", så forsvinder de
danske navne på mapper og filer. Og de vender ikke altid tilbage, selv
om man igen vælger at skjule endelser.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 03-04-03 07:32

> [...]
> fil-endelser (altså fjerner hakket i "skjul endelse", så forsvinder de
> danske navne på mapper og filer. Og de vender ikke altid tilbage, selv

Åukæiiii, Henrik.........Det har jeg faktisk gjort - altså fjernet
fluebenet......

Du er da dagens mand Det er s´gu´ da en sær feature, hæ - hæ...
M., der tror på Henrik, for det passer med timingen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 02-04-03 15:02

In article <1fssd6e.4cbk2s1ubvcnwN%mortenlind@mac.com>,
mortenlind@mac.com (Morten Lind) wrote:

> [...]
>
> Mappen Applications har altid heddet sådan - svjh - men programmerne i
> mappen har været på dansk - så det hed hjælpeprogrammer i stedet for

OS X bruger en tom fil ved navn .localized i de mapper der skal
oversættes. Denne fil kan du normalt ikke se via Finderen (skjult), men
du kan prøve at åbne Terminal og skrive:

% ls -la /Applications

Hvilket hos mig giver følgende linie:

-rw-rw-r-- 1 root admin 0 Jul 14 2002 .localized

Har du også en sådan fil? - hvis ikke, så prøv at oprette den via:

% sudo touch /Applications/.localized

Og log ud/ind igen. Det samme gælder for andre mapper, der ikke er på
dansk.

Husk også at reparerer dine disktilladelse, hvis du ikke allerede har
prøvet dette. Det kan enten gøres grafisk med Apple's Diskværktøj, eller
ved at skrive følgende i Terminal:

% sudo diskutil repairpermissions /

Den er i øvrigt altid god at køre efter man har installeret nye
systemopdateringer.

> Har nogle af I andre haft spøjse oplevelser med IRC-klienten,
> #Machintosh?

Jeg kører selv med dansk system, og har i de seneste uger brugt
programmet mange gange dagligt, mens det løbende blev færdiggjort til
lancering. Jeg har ikke oplevet nogen problemer med mapperne, og har
også lidt svært ved at forestille mig at programmet skulle kunne lave
disse ulykker på dit system.

Det eneste programmet piller ved, er egne indstillinger, som er placeret
i arkivet: ~/Library/Preferences/dk.irczone.macintosh.plist

Er du helt sikker på at du ikke har installeret andet, som kan forårsage
disse mærkværdigheder?

--
Michael Rasmussen, mir@irczone.dk http://macintosh.irczone.dk
»Sig ikke alt, hvad du ved, men vid alt,

Fra : Morten Lind

Dato : 02-04-03 16:38

Michael Rasmussen <michael@irczone.invalid> wrote:

> [...]
> i arkivet: ~/Library/Preferences/dk.irczone.macintosh.plist
>
> Er du helt sikker på at du ikke har installeret andet, som kan forårsage

Hej Michael..

Jo, jo......jeg reparerer altid, efter hver eneste gang, der er
installeret nogetsom helst, og ofte også uden grund - 1 gang ugentlig.

Forleden nævnte du en sjælden bug...........?

Men det gør heller ikke noget - jeg skal have formateret meget snart, ja
- jeg har faktisk taget tilløb gennem flere måneder

Og for to timer siden fik jeg den anden kernel panic på en uge!

Og jeg har haft OS X i mere end to år uden at have prøvet det Så det
må være på tide med en renselseskur - det fik maskinen sidst, da Jaguar
kom, så det er længe siden.......

Men opdateringer, uh...hu, snøft

Hej fra
Morten