Horror Night!!!!
Fra : Dorthe&Keld

Dato : 02-04-03 09:23

Ja nu skal vi altså holde Horror Night på mine store drenges skole.....og
jeg er sat på den opgave at skulle bage.....
Jeg må selv bestemme hvad jeg bager ....er der nogen som har nogle forslag
til hvad jeg kunne lave???
Den traditionelle grønne giftkage er for kedelig...

Hilsen Dorthe

Fra : itgrafen

Dato : 02-04-03 09:56

"Dorthe&Keld" skrev d. 02-04-03 09:23 dette indlæg :
> [...]
forslag
> til hvad jeg kunne lave???
> Den traditionelle grønne giftkage er for kedelig...

Hej Dorthe

hvad med giftkagen pyntet som et bloddrypende monster med rød gele
vandbakkelser med rød gele i midten der drypper ud når de tager bidder
af dem

bare et par ting jeg lige kunne komme i tanke om at jeg kunne finde på
at lave

Dorthe

http://www.kandu.dk/

Fra : Bettina Madsen

Dato : 02-04-03 11:43

itgrafen wrote:
> [...]

Hvad med fastelavnsboller med farvet creme i midten og farvet glasur ovenpå.

Bettina

Fra : Pia J

Dato : 02-04-03 11:47

"itgrafen" <itgrafen.news@kandu.dk> wrote in message news:3e8aa61c$0$142

> vandbakkelser med rød gele i midten der drypper ud når de tager bidder
> af dem

Og dekoreret som øjne...

:Pia

Fra : Anne Lise Kirk Jense~

Dato : 02-04-03 13:02

- - eller hvad med at bage nogle af de her vin-gummi orme/slanger ind i
bagværket? Sådan at nogle af dem "hænger" ud af bollen/kagen? (hmm, hvis de
ikke smelter .... )

anne lise

Fra : Marianne

Dato : 02-04-03 19:27

> - - eller hvad med at bage nogle af de her vin-gummi orme/slanger ind i
> bagværket? Sådan at nogle af dem "hænger" ud af bollen/kagen? (hmm, hvis
de
> ikke smelter .... )

VIDunderlig idé.

Hvis du prøver, vil du så ikke nok fortælle om resultatet ?

Men måske kan man eftermontere den vha et udboringsværktøj og støme efter
med noget nogenlunde fast creme i en sprøjtepose.

mvh
marianne

Fra : sune vuorela

Dato : 02-04-03 13:05

En der kalder sig "Dorthe&Keld" <Bang17@tdcadsl.dk> skrev:

> [...]
>til hvad jeg kunne lave???
>Den traditionelle grønne giftkage er for kedelig...

Man kan købe levnesmiddelfarve i panduro hobby. hvad med at farve en
drømmekage blå? eller sort? evt. giftig-rød...

Deres blå farver i hvert fald godt - farvede 22 liter drink...

--
Sune

Fra : Annarella

Dato : 02-04-03 13:10

Dorthe&Keld skrev:
> Ja nu skal vi altså holde Horror Night på mine store drenges
> skole.....og jeg er sat på den opgave at skulle bage.....

Skal det være en kage?

Ellers vil jeg foreslå at du laver en ækel budding med
edderkopper og fluer i.
Fyld lidt budding (gerne med grønt frugtfarve i) i en stor
glasskål og læg nogle "fluer" og "edderkopper" i kanten, sådan at
man kan se dem igennem glasset. Fluerne kan laves af en rosin som
krop og mandelflager som vinger, edderkopperne kan laves af
lakridsbånd. Fyld så lidt mere budding i, flere kryb, mere
budding osv. indtil skålen er fyldt. På toppen kan du så lave et
edderkoppespind af f.eks. smeltet chokolade sprøjtet flot ud af
en sprøjtepose.

Du kan selvfølgelig også bage en almindelig kage, f.eks.
chokoladekage, som du pynter med spindelvæv lavet af hvid glasur
og masser af "edderkopper".

Eller bage en kage, som du skærer ud, så det ligner et afhugget
hoved. Pyntes med glasur, så det ligner et hoved. Husk rød glasur
for neden, der hvor det er "skåret af". Køb evt. noget slik der
ligner maddiker og pynt med dem. Hvis der skal være mere kage kan
du også lave andre "afskårede lemmer"

Man kan også servere "fluesvampe" lavet af et halvt hårdkogt æg
med en halv tomat ovenpå, hvorpå der er lavet hvide pletter af
mayonnaise.

Eller skænke en masse glas saftevand op, som man stiller frem på
et fad. I nogle få af dem putter man et halvt blad husblas i. Man
kan ikke se det, men opdager helt sikkert hvis man får en snasket
klump i munden når man tager en mundfuld. Dejlig forskrækkelse!

--
Hilsen Anne
http://annarella.dk