Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Stativ
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 01-04-03 22:40

Hejsa!

Jeg skal gerne have købt mig et stativ til mit Canon Powershot G3.

Hvad kan anbefales? Jeg er lidt på bar bund, og ved absolut ikke hvad
man skal kigge efter. Vægten har selvfølgelig en betydning, men hvad
skal man ellers være opmærksom på?

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din mobiltelefon!

simlock.dk 2 år, hurra! Det fejres med fødselsdagstilbud hele marts,
og nu tilbydes også unlocking af Orange SPV og SonyEricsson P800.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-04-03 02:26

> [...]
>
> simlock.dk 2 år, hurra! Det fejres med fødselsdagstilbud hele marts,
> og nu tilbydes også unlocking af Orange SPV og SonyEricsson P800.

Hej Lasse

Det kommer helt an på, hvilke former for foto du dyrker.
Skal det bare hjælpe dig til ikke at ryste,
eller skal det bare stå og vente på motivet kommer.
Bruger du tungt udstyr, hvor meget skal det kunne vippes.
Bruger du meget lange exponeringstider, Skal det være let
og handy, eller være bundsolidt.
Mange stativer ender i skabet, fordi kravene var for høje,
så det blev så stort og tungt, at det blev hjemme.
Selv har jeg et Slick Master, som vel er 15 - 20 år gammelt
men still going strong, det er et ( øh måske var ) relativt let
alu stativ, jeg har været godt tilfreds. Men sæt dine krav til
det efter dine egne forhold, og efter hvor meget udstyr du
normalt medbringer. Det gør ikke megen gavn, hvis det står
i skabet og keder sig.

M.V.H.....Benny..

Fra : JH

Dato : 02-04-03 09:09

Benny Mortensen wrote:
> [...]
> det efter dine egne forhold, og efter hvor meget udstyr du
> normalt medbringer. Det gør ikke megen gavn, hvis det står

Kan du anbefale en god forretning, hvor man kan få lov til,
at prøve stativerne?

JH

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-04-03 20:23

"JH" <jh@no.spam> skrev i en meddelelse

> Kan du anbefale en god forretning, hvor man kan få lov til,
> at prøve stativerne?
>
> JH

Hej JH

Der bliver jeg nok svar skyldig, men jo større forretningen er, jo større er
chancen for at de har mange forskellige stativer på lager, og i udstilling.
Det er jo også lidt svært at anbefale en forretning, hvis du er fra
København, vil du nok næppe rejse til Aalborg for at se på stativer

M.V.H.....Benny..

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 06-04-03 20:54

Benny Mortensen skrev:

>Det kommer helt an på, hvilke former for foto du dyrker.

Okey dokey - hvilke "kategorier" vil du opdele i?

>Skal det bare hjælpe dig til ikke at ryste,
>eller skal det bare stå og vente på motivet kommer.

Det første - men hvilken forskel gør det?

>Bruger du tungt udstyr, hvor meget skal det kunne vippes.

Jeg har et Canon Powershot G3, som jo ikke vejer alverden. Vipning,
hmm - pas :)

>Bruger du meget lange exponeringstider,

Nix, men det kunne da være sjovt at lege med på et tidspunkt. Det er
dog ikke umiddelbart hensigten med stativet.

>Skal det være let og handy, eller være bundsolidt.

Meget gerne let, men lidt viden om fordele ved et 'bundsolidt' er
velkommen.

>Mange stativer ender i skabet, fordi kravene var for høje,
>så det blev så stort og tungt, at det blev hjemme.

Det vil jeg have i baghovedet.

>Men sæt dine krav til
>det efter dine egne forhold, og efter hvor meget udstyr du
>normalt medbringer.

Jeg har sådan set blot kameraet med i en lille taske, og stativet skal
bruges til fællesfotos og billeder hvor det er vigtigt at der ikke
rystes.

>Det gør ikke megen gavn, hvis det står i skabet og keder sig.

Det lyder rigtigt :)

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : JH

Dato : 06-04-03 21:35

Lasse Hedegaard wrote:

> Jeg har sådan set blot kameraet med i en lille taske, og stativet skal
> bruges til fællesfotos og billeder hvor det er vigtigt at der ikke
> rystes.

> Det lyder rigtigt :)

Jeg har selv lige købt et billigt Nikon stativ til kr. 198,-.
Enheden til kameraet kan vippes, drejes og låses i alle retninger.
Det kan max blive 122cm i højden og kan det klappes sammen til,
at være 36 cm i længden.
Kan altså snildt ligge i en almindelig rygsæk, og vejer kun 810g.
Jeg ville ikke købe et alt for dyrt stativ, da jeg endnu ikke ved,
hvor meget jeg vil bruge det og jeg ville gerne have et
"klappesammenligt", som er nemt at have med.
Jeg kan desværre ikke finde stativer på Nikon's hjemmsider,
så du kunne se stativet.
Men selve stativet er knaldgult.

Vh JH

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-04-03 00:52

Hej Lasse

Det lyder som om sådan et Nikon som JH skriver om, ville være et fint
førstegangs stativ for dig, så med lidt held kan du liste det ud af ham,
hvor han købte det. Det lyder til at være rimeligt handy, prisen lyder
heller ikke til at kunne skræmme nogen væk. Så medens du slider det op, kan
du finde dine egne referrencer for, hvordan et stativ skal være.

M.V.H.....Benny..

Fra : JH

Dato : 07-04-03 10:17

Benny Mortensen wrote:
> [...]
> prisen lyder heller ikke til at kunne skræmme nogen væk. Så medens
> du slider det op, kan du finde dine egne referrencer for, hvordan et

Nøjagtig mine tanker.

Jeg købte det i fotoforretningen i Hvidovre Stationscenter.
Så vidt jeg kan se på min Dankortbon hedder forretningen
Kamera Foto og Video. Tlf. 3647 3553.
Forretningen er en del af Fotokæden.
http://www.fotokaeden.dk/

Vh JH