2 forskellige setups, men hvilket?
Fra : Martin L. Johansen

Dato : 01-04-03 21:47

Hejsa!

Jeg står og vakler mellem følgende 2 setups...:

Setup 1:
KT400 mobo
256MB DDR PC2700

Setup 2:
KT133 mobo
128-512 MB PC133

Fælles:
1 GB + 45GB Harddisk (2 diske)
10/100 netkort
Aopen Kab med PSU
AMD Duron 700Mhz. med køler
40x CD-ROM
Floppy
Keyb + mus
Matrox G400

Skal jeg vælge setup 1 eller 2? Prisforskellen for mig er at setup 1 vil
koste mig 1200,- at gøre komplet og setup 2 vil koste mig 500,-.

Den skal fungere som server med Mandrake Linux 9.x samt fungere som
legeplatform for forskellige Åben Sovs distributioner. Der skal _ikke_
spilles på den.

Er det virkelig det værd op til DDR systemet? Jeg mangler kun mobo for et
komplet system (setup) da jeg har resten. Setup 1 er derfor lidt dyrere da
mobo koster lidt ekstra samt at jeg skal ud og købe RAM'en, da jeg ikke har
ekstra DDR liggende i skuffen.

På forhånd tak for hjælpen

--
Martin L. Johansen
Gør en god handel på http://shop.tux3do.com/

Fra : Kuruderu

Dato : 02-04-03 04:23

Setup 2 er mere end rigeligt til en server... dog vil jeg foreslå dig at
købe noget ECC ram.

--
Kuruderu

Don't confuse luck with skill

Remove BLABLA from my email to reply.

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 02-04-03 17:36

Kuruderu wrote:

> Setup 2 er mere end rigeligt til en server... dog vil jeg foreslå dig at
> købe noget ECC ram.

Okay. Det vil jeg jo også mene. Tror bare jeg bestillet et KT133 bundkort
til en plov og så være glad

Jeg vil i starten undgå ECC-RAM. Dels har jeg en hulens masse PC100/133 og
dels skal den ikke køre seriøs server.

Tak for dit indlæg.