Webtech 4100, kan jeg smide mere ram i den~
Fra : Jay-S

Dato : 01-04-03 19:51

Jeg købte en Webtech 4100 (jeg mener, at det er det, den hedder) for
et par år siden. Nu vil jeg gerne have mere ram i den og måske også en
ny processor. Hvad hedder de ram man skal købe til sadan en og hvor
sætter man rammen i? Hvor kan de købes?

Jeg har meget erfaring med alindelige computere, men jeg kan ikke
finde det sted hvor jeg skal sætte dem i.

Hvis jeg vil have en ny processor, hvad skal jeg så købe? Er der ting
man skal være opmærksom på, evt konfigurationer eller andet?

Jay-S

Fra : Leony

Dato : 02-04-03 13:26

"Jay-S" <jean_sorensen@FJERNhotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> et par år siden. Nu vil jeg gerne have mere ram i den og måske også en
> ny processor. Hvad hedder de ram man skal købe til sadan en og hvor

Står der ikke noget om hvilke RAM den tager i manualen.
Alternativt kunne du prøve at snakke med de kompetente ekspedienter i
din lokale TDC butik (går ud fra at den er købt hos dem, da Webtech er
deres mærke).

Det er sikkert 144 pins SoDIMM moduler, de kan findes på edbpriser.
Dette er dog kun et gæt.

> Jeg har meget erfaring med alindelige computere, men jeg kan ikke
> finde det sted hvor jeg skal sætte dem i.

Måske dette kan hjælpe dig på vej:
http://www.gideontech.com/guides/lapram/

> Hvis jeg vil have en ny processor, hvad skal jeg så købe? Er der ting
> man skal være opmærksom på, evt konfigurationer eller andet?

For at finde ud af det, er du nødt til at vide hvilket bundkort den har.
Jeg tror ikke at det er sådan lige at skifte en processor i en bærbar,
men jeg kan tage fejl.
Igen ville jeg prøve TDC-butikken eller din lokale hardwarepusher.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/