Proteinmad
Fra : Martin Andersen

Dato : 01-04-03 19:43

Jeg skal ligge med benet i gips i 6 uger.

Jeg vil bare spørge om at der er noget aftensmad som virkelig har proteiner,
som kan fremskynde processen med det brækkede ben.

Fra : Scorpmoon

Dato : 01-04-03 20:55

Æg...

Fra : Krabsen

Dato : 01-04-03 21:11

Oksebøffer?

mvh
Krabsen

p.s. God bedring ('knæk og bræk', som det hedder i visse kredse)

Fra : Rømer

Dato : 02-04-03 11:07

Proteiner? - det er vel knoglen, der er knækket.
Knoglen skal hele - det forbruger kalk - sørg for at få kalk nok.

Det er rigtigt, at du ved ikke at kunne træne og bevæge dig vil tabe
muskelmasse - men jeg tvivler på at en proteinrig kost vil ændre på det.
Måske du kunne holde muskelmassen ved lige med elektrostimulation?
Derimod skal du i din genoptræningsfase selvfølgelig sørge for at få en
kost, der tilfredsstiller dit proteinbehov/kvælstofbehov. Det vil typisk
være kødprodukter.

Fra : Pippi Langstrømpe

Dato : 06-04-03 11:30

"Rømer" <fupkonto@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Derimod skal du i din genoptræningsfase selvfølgelig sørge for at få en
> kost, der tilfredsstiller dit proteinbehov/kvælstofbehov. Det vil typisk

Det er rigtigt at der bruges kalk ved dannelsen af knoglevæv, men....
Proteiner er kroppens byggesten og bruges især ved dannelsen af muskler. En
proteinrig kost er derfor vigtig når man ligger i sengen og ikke bevæger
sig... Proteiner finder du blandt andet i mælkeprodukter, hvor kalk også
findes i store mængder, kød, æg, bønner og linser.... Hvis du samtidig har
behov for at holde den slanke linie, vælger du selvfølgelig de fedtfattige
produkter...

Mvh Ulla