Hundetegn?
Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 01-04-03 18:45

Hejsa.

Er der noget lovkrav om at en hund SKAL bære hundetegn og hvis der er, hvad
SKAL der så stå på dette hundetegn?

Mvh.

Kenneth (som snart får hund igen c",))

Fra : Helle Jensen

Dato : 01-04-03 18:58

Hej Kenneth

Ja, det er et lovkrav at hunden bærer hundetegn. Der skal stå adresse og
telefonnummer samt eventuelt hundens navn.

Venlig hilsen

Helle
www.helleshunde.dk

"(: MarlboroMan :)" <kenneth_aka_marlboroman@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i
en meddelelse news:3e89d010$0$139$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 01-04-03 20:02

> [...]
>
> Ja, det er et lovkrav at hunden bærer hundetegn. Der skal stå adresse og
> telefonnummer samt eventuelt hundens navn.

Tak Helle c",)

Mvh.

Kenneth

Fra : Karina og Christian

Dato : 02-04-03 00:35

"Helle Jensen" <hellejensen@newmail.dk> wrote in message
[klip]>
> Ja, det er et lovkrav at hunden bærer hundetegn. Der skal stå adresse og
> telefonnummer samt eventuelt hundens navn.

Næh På skiltet skal besidderens fulde navn og adresse være angivet. Det
er ikke noget krav, at telefonnummer eller hundens navn står på skiltet. Jf.
hertil bekendtgørelse nr. 496 af 1. november 1969 om skilte til hunde.

Bare lige til orientering.

Karina

Fra : Winther

Dato : 02-04-03 07:46

"Karina og Christian" <vaksFJERNDETTE@krudt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Jf.
> hertil bekendtgørelse nr. 496 af 1. november 1969 om skilte til hunde.

Det er nu meget praktisk at have telefonnummer på, især mobilnummer, hvis
hunden skulle blive væk.

Vh. Winther

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 02-04-03 08:34

"Winther" <falk-petersen@adslhome.dk> escribió

> Det er nu meget praktisk at have telefonnummer på, især
mobilnummer, hvis
> hunden skulle blive væk.

Har danske hunde ikke en register chip? Hernede i spanien er det
obligatorisk.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 02-04-03 08:35

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> escribió

> Har danske hunde ikke en register chip? Hernede i spanien er det
> obligatorisk.

Beklager, jeg havde ikke lige læst Henriks svar

Fra : Karina og Christian

Dato : 02-04-03 10:01

"Winther" <falk-petersen@adslhome.dk> wrote in message
[klip]>
> Det er nu meget praktisk at have telefonnummer på, især mobilnummer, hvis
> hunden skulle blive væk.

Jamen det er vi for så vidt ikke uenige om. Nu gik spørgsmålet imidlertid
ikke på, hvad der er praktisk, men hvad der er pligt til, og det var under
de forudsætninger, jeg svarede

Karina

Fra : Winther

Dato : 02-04-03 10:07

> [...]
> ikke på, hvad der er praktisk, men hvad der er pligt til, og det var under

Også derfor jeg skrev at det var praktisk

Vh. Winther

Fra : Henrik Hansen

Dato : 01-04-03 19:00

> [...]
> Hejsa.
>
> Er der noget lovkrav om at en hund SKAL bære hundetegn og hvis der er,

Ja, fremgår af følgende. Udover et hundetegn skal hunden øretatoveres eller
have indsat en chip.

Bekendtgørelse om skilte til hunde

I medfør af § 1, stk. 2, og § 12, stk. 3, i lov om hunde, jfr.
lovbekendtgørelse nr. 380 af 26. juni 1969, bestemmes:

§ 1. Ifølge hundeloven skal enhver hund, fra den er 4 måneder gammel, bære
halsbånd forsynet med et skilt.
§ 2. Skiltet skal være fremstillet af rustfrit metal eller andet materiale
af tilsvarende styrke og holdbarhed. Skiltet skal være solidt fastgjort til
halsbåndet.
Stk. 2. Besidderens navn og fulde adresse skal være angivet med letlæselige
bogstaver, der skal være mindst 2 mm høje. Bogstaverne skal være påført
skiltet ved prægning, indgravering eller på anden lige så holdbar måde.
§ 3. Overtrædelse af § 2 straffes med bøde.
§ 4. Bekendtgørelsen træder i kraft den 1. januar 1970.

kilde: www.hunde-info.dk

Hvad er det for en hund du får??

MVH

Henrik
Borderen Mille

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 01-04-03 20:03

> Hvad er det for en hund du får??
>
> MVH
>
> Henrik
> Borderen Mille

Det er en blanding. Faderen er en FLOT Amerikansk Bulldog og moderen er en
blanding som de MENER er New Foundlænder og Schæfer. Hun ligner mest
faderen og har den flotteste brune farve. Jeg glæder mig helt vildt til 1.
maj.

Mvh.

Kenneth

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 02-04-03 14:46

Tak for svarene alle sammen.

Jeg har fået lavet et fint hundetegn i messing, hvor hendes navn står, samt
mit navn, adr. og tlf. nr.

Mvh.

Kenneth