megastor mobilregning
Fra : Jens og Sanne

Dato : 01-04-03 15:58

hej
hvad gør man, hvis man får en mobilregning på 6500 kr. for et kvartal
hvor de mener man har sendt ca 3500 sms til USA.
hvordan kan man modbevise sådan en regning, man har jo ikke en chance for at
bevise at man ikke har sendt dem.
normal ligger regningen på 3-500 i kvartalet.

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-03 17:00

"Jens og Sanne" <jenssanne@mail.dk> wrote in message
> [...]
at
> bevise at man ikke har sendt dem.
> normal ligger regningen på 3-500 i kvartalet.

Hej

Mig bekendt så bliver den slags logget eller hvad skal man kalde det, så det
er vel teleselskabet der skal bevise at du har sendt dem, hvis du benægter
det.

/Jesper

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 01-04-03 17:49

"Jesper Nielsen" <jesper nielsen> skrev i en meddelelse
> [...]
så det
> er vel teleselskabet der skal bevise at du har sendt dem, hvis du

Ja, der er specifikke telestyrelse-regler for hvilke undersøgelser
teleselskaber skal foretage, såfremt man klager over regningen.
Registreringen fra de digitale centraler er imidlertid et ret godt
bevis.

--
Martin Højriis Kristensen - http://makr.starthotel.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 01-04-03 18:06

In article <3e89a926$0$52150$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Jens og Sanne wrote:
> [...]
> bevise at man ikke har sendt dem.
> normal ligger regningen på 3-500 i kvartalet.

Bed om en specificeret regning, hvor der står hvilket nummer der
er sendt til og hvornår. Det er kun 1.5 SMS i timen 24 timer i døgnet

Se om der ikke er overlap med telefonsamtaler.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 01-04-03 18:21

> [...]
> bevise at man ikke har sendt dem.
> normal ligger regningen på 3-500 i kvartalet.

Lige en tillægskommentar: Hvis 500 kr er mobilregning,
så er der noget galt, for 6000 kr for 3500 SMS er mere
end prisbladet. Eller koster det ekstra hos din udbyder at
sende SMS til udlandet ?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-04-03 19:55

"Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote in

> Eller koster det ekstra hos din udbyder at
> sende SMS til udlandet ?

Det koster 2,70 for hos selskaber på TDC net.

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk - http://hs235.dk ::...
"You know the world is going crazy when the best rapper is a white

Fra : Jens og Sanne

Dato : 02-04-03 15:02

hej
jeg ved ikke prisen på sms til udlandet, men de 6500 er med abonnement og
samtaler og div. men det udgør kun ca. 400 af regningen resten er de
mystiske sms'er.

meddelelse news:slrnb8jija.fd.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...

Fra : L & P Nielsen

Dato : 01-04-03 18:46

> [...]
at
> bevise at man ikke har sendt dem.
> normal ligger regningen på 3-500 i kvartalet.

Se her:

http://www.borsen.dk/dagens-nyheder/?ids[]=50329

Fra : René Andreasen

Dato : 01-04-03 19:07

Det er ik ret lang tid siden at TDC tabte en sag i byretten om en kæmpe
telefonregning.

De ankede den til landsretten og vandt sagen her for ik så længe siden. Så
nu er det retspraksis at forbrugeren skal bevise at han ikke har talt for
beløbet og ikke telselskabet der skal bevise opkaldene.

MVH

René

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 01-04-03 19:49

On Tue, 1 Apr 2003 20:07:25 +0200, "René Andreasen"
<xfjernxr_andreasen@tdcspace.dk> wrote:

> [...]
>nu er det retspraksis at forbrugeren skal bevise at han ikke har talt for
>beløbet og ikke telselskabet der skal bevise opkaldene.

Det er altså teleselskabet der skal bevise at det er dig der har ringet
og ikke din nabo der fx har lånt din telefon eller kabret ledningen.
Flemming Jacobsen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 01-04-03 21:15

"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> skrev i en
meddelelse news:6nnj8vg46i5h7pg6j70hdkmpccs6o7mid7@4ax.com...
> Det er altså teleselskabet der skal bevise at det er dig der har
ringet
> og ikke din nabo der fx har lånt din telefon eller kabret ledningen.

Teleselskabet skal bare sandsynliggøre at der ikke har været fusk.

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 01-04-03 22:18

On Tue, 1 Apr 2003 22:15:10 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

> [...]
>ringet
>
>Teleselskabet skal bare sandsynliggøre at der ikke har været fusk.

Jeg vil da mene at hvis regningen pludselig gik fra 500 kr i måneden til
3500 at der var noget seriøst galt.
Flemming Jacobsen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 01-04-03 23:20

"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> skrev i en
meddelelse news:5f0k8vgq5hsvfnc6627jlplblq4i9obrgo@4ax.com...
> Jeg vil da mene at hvis regningen pludselig gik fra 500 kr i måneden
til
> 3500 at der var noget seriøst galt.

Jeg talte generelt, men sådanne spring er nu set før uden at der har
været andet til grund end ændret forbrugsmønster

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-04-03 22:58

"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> skrev:

>Det er altså teleselskabet der skal bevise at det er dig der har ringet
>og ikke din nabo der fx har lånt din telefon eller kabret ledningen.

Der tager du fejl. Der foreligger en aftale, og der er ingen
tvivl om hvem der har indgået den, nemlig abonnenten. Aftalen
indbefatter at man hæfter for alle opkald foretaget fra
telefonen.

Hvis det derimod er en betalingstjeneste der kører over
telefonen, er det rigtigt at de skal føre bevis for hvem der har
indgået aftalen.

--
Bertel

Fra : Jemoki

Dato : 02-04-03 16:38

Det kunne også være pga. de store netbærende selskaber TDC Sonofon Orange og
Telia har ændret prisen på en SMS til udenlansk nr sendt fra dansk telefon i
danmark

før blev det takseret som en alm. sms men nu er det blevet en del dyrere

<snip> (tdcmobil)
TDC Mobil ændrer følgende priser:
SMS til udlandet
Pr. 1. december 2002 ændrer TDC Mobil priser på SMS til udlandet.

Prisen for at sende SMS'er til udenlandske abonnenter fra et TDC Mobil
abonnement ændres fra almindelig SMS-pris til 3,00 kr., dog til 3,50 kr. for
Mobiltid-kunder.
Der er dermed etableret en tillægstaksering på 2,50 kr. for at sende en SMS
til udenlandske abonnenter, for at dække de udgifter TDC Mobil bliver pålagt
af de udenlandske operatører for at sende en SMS til deres net.
<snip>

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 02-04-03 17:19

On Wed, 2 Apr 2003 17:38:03 +0200, "Jemoki" <Spam@jemoki.dk> wrote:

> [...]
>til udenlandske abonnenter, for at dække de udgifter TDC Mobil bliver pålagt
>af de udenlandske operatører for at sende en SMS til deres net.

Jeg skal så ikke give mere pr sms and end selve "roaming" prisen for fx
at sende en SMS til USA eller hvilket som helst andet land.
Flemming Jacobsen