php parser
Fra : Joe

Dato : 01-04-03 10:51

Hey...

Jeg er ved at skrive en php til vbs parser, og har lidt problemer med at
håndtere php's support af nestede funktioner, en facilitet vbs ikke
understøtter.

Jeg har delvist løst problemet ved at lave et seperat parstree for hver
funktion, men jeg har lidt problemer med dels hvordan php håndtere sit
variable scope (jeg kan ikke finde noget om det på php.net), dels hvordan
jeg bør håndtere problemstillingen omkring case sensitive variabel navne,
der jo ikke er case sensitive i vbs.

Alle råd er velkommende......eller referencer til steder der kan hjælpe mig.

Joe

Fra : Lars Dybdahl

Dato : 01-04-03 17:54

Joe wrote:
> Jeg er ved at skrive en php til vbs parser

Må jeg spørge, hvorfor?

Lars.

--
Freelance programmør
Programmering mod timebetaling

Fra : Tom Sommer

Dato : 01-04-03 18:55

On Tue, 1 Apr 2003 11:50:32 +0200, Joe wrote:

> Jeg er ved at skrive en php til vbs parser

Aprilsnar? RIGHT?

Anyway, det er jo ligesom at have an Ferrari med en skoda motor (eller
noget)
--
Tom Sommer, Denmark
www.tsn.dk - www.dreamcoder.dk

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 02-04-03 10:42

On Tue, 1 Apr 2003 11:50:32 +0200, "Joe" <soulchaos@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>jeg bør håndtere problemstillingen omkring case sensitive variabel navne,

Hver funktion har sit eget scope. Der er dog "superglobals" ($_)
arrays som også er i scope i funktioner, derudover skal der
selvfølgelig tages højde for "global $variabel".

Måske kan følgende URLs hjælpe dig:

Scope af Variabler:
http://www.php.net/manual/en/language.variables.scope.php
Parse Tokens:
http://www.php.net/manual/en/tokens.php

Derudover er der selvfølgelig altid muligheden for at downloade selve
kildekoden til PHP, og kigge der, selvom dette selvfølgelig er lidt
tidskrævende, men det lyder alt i alt som om det er et ret
tidskrævende projekt du har bevæget dig ud i.

Held og lykke, det lyder spændende.
--
BellCom Internet ApS. Martin Mouritzen Phone: +45 39401717
Gersonsvej 25 Udvikler Fax: +45 39400144