Hjælp, min CPU er måske død.
Fra : Jeppe Nørgaard

Dato : 01-04-03 13:24

Hej gruppe.
Jeg er løbet ind i et kæmpe problem. Min computer går mega langsom. Det
tager ca. 35 min at genstarte, 10 min at åbne IE osv. Jég har prøvet at at
bruge recovery cd, og det løser ikke mit problem. Jeg kører Xp,

Min computer er:
Amitech Freenote 4250
Bios: Insyde Software Version 4.00, 02-04-2001
SM Bios ver: 2,3
Jeg ved ikke helt hvilket bundkort der ligger i, men måske der er nogen som
kan se det ud fra disse oplysninger på dette link.
http://www.amitech.dk/webprodukt/baerbarpc/Amitech_FreeNote_produktark.doc

Det er russisk for mig..........

Det skal lige her til sidst siges at den kører fint hvis den kører i
fejlsikret tilstand.

Hva siger i. Er den død eller levende?

Jeppe

Fra : Madsen

Dato : 01-04-03 13:35

On Tue, 1 Apr 2003 13:23:46 +0100, "Jeppe Nørgaard"
<jeppe_n@adslhome.dk> wrote:

> [...]
>
>Det er russisk for mig..........
>
>Det skal lige her til sidst siges at den kører fint hvis den kører i

Hej

Din CPU fejler ikke noget, men der er gået ged i din Windows XP.
En af mine venner havde samme problem og han kunne heller
ikke løse det med recovery CD'en. Løsningen var en ren
installation af XP, altså på en nyformatteret harddisk.

mvh Madsen

Fra : Jeppe Nørgaard

Dato : 01-04-03 13:50

> [...]
> ikke løse det med recovery CD'en. Løsningen var en ren
> installation af XP, altså på en nyformatteret harddisk.

Tak. Der faldt en sten fra mit hjerte. Troede jeg skulle til at indlevere
min puter til rep. Lige et spørgsmål til hvis du har tid. :)

Kan jeg godt brænde nogle ting ud på cd som jeg gerne vil gemme. Eks
E-mails
Dokumenter
Det jeg mener er om fejlen ikke bliver genoprettet selvom jeg gør det.

Ok. Et spørgsmål til. Kan du evt fortælle mig stien til min e mails.

Og så lige et sidste spørgsmål. Hvordan laver jeg en boot diskette når jeg
ikke har noget diskette drev. Altså ved godt jeg ikke kan, men kan jeg lave
en cd som jeg kan boote fra med format.com

Jeppe

Fra : Leony

Dato : 01-04-03 15:43

"Jeppe Nørgaard" <jeppe_n@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Kan jeg godt brænde nogle ting ud på cd som jeg gerne vil gemme. Eks
> E-mails
> Dokumenter
> Det jeg mener er om fejlen ikke bliver genoprettet selvom jeg gør det.

Det skulle ikke være et problem.

> Ok. Et spørgsmål til. Kan du evt fortælle mig stien til min e mails.

Du bruger OE til denne mail, derfor går jeg ud fra at det også er dit
emailprogram.
I så fald kan du vælge funktioner, indstillinger, fanebladet
vedligeholdelse, tryk på lagringsmappe.
Du kan nu se i hvilken mappe dine mails osv er gemt.

> Og så lige et sidste spørgsmål. Hvordan laver jeg en boot diskette
> når jeg ikke har noget diskette drev. Altså ved godt jeg ikke kan,
> men kan jeg lave en cd som jeg kan boote fra med format.com

Du kan boote på din Windows XP cd.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 02-04-03 00:20

Leony wrote:

> Du kan boote på din Windows XP cd.

Jeg tror ikke han har en sådan, da han bruger en
recovery CD!

Måsker er er hjælp her:
http://www.experts-exchange.com/Operating_Systems/MSDOS/Q_20318937.html

eller her:
http://www.google.com/search?hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=make+bootable+ms+dos+cd&lr=

/Mikael

Fra : Leony

Dato : 02-04-03 13:13

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror ikke han har en sådan, da han bruger en
> recovery CD!

Det har du selvfølgelig ret i.
Det er jo en af de gode ting ved Amitech

Fra : Martin S.

Dato : 01-04-03 14:02

> [...]
oc

> Det er russisk for mig..........
>
> Det skal lige her til sidst siges at den kører fint hvis den kører i

Du må lige overveje om din pc er blevet inficeret med en virus.. ?
Prøv denne gratis onlinescanner på http://housecall.trendmicro.com/
brug Scan without registering..
Ellers får du nok problemer hvis du laver en grundinstallation af XP -
men samtidig overfører filer du har lavet backup af..

Martin

Fra : complex@pc.dk

Dato : 01-04-03 17:42

Check din computer for virus!
en hel del virus virker sådan

Med venlig hilsen, Lars
www.complex-data.dk www.pc-doktoren.dk
Tlf: 48188551 Fax: 48188551 Hotline:40188551 alle dage 7oo-22oo
kompetence koster penge - inkompetence koster MANGE penge.