Træning af mavemuskler
Fra : Ukendt

Dato : 01-04-03 09:22

Hejsa.

Er en gut på 18, der har fået en lille mave. Vi snakker om 1,5-2Kg, så kan
man se musklerne igen. Det er jo snart sommer, så der skal trænes lidt :)

Det er midt på maven, og lidt i siderne, de der kærlighedshåndtag, som de nu
hedder så sødt.

Er der nogen der vil lave et skema til mig?
Fordi, jeg har hørt at det er dumt at træne hver dag, heller holde 2 dages
mellemrum.
måske en hjemmeside med nogle øvelser osv?

Alt modtages med kyshånd, der er jo en sød pige som jeg er blevet lidt lun
på, så skal man jo se lidt ekstra godt ud:)

Mvh
Jens

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-03 09:36

Jeg kan fortælle så meget at min BMI er 26,5.
Jeg er 178cm og vejer 84Kg.

Jeg er lidt kraftigt bygget, men.. Det er jo også muskler.. (Skal man ikke
sige det? :)

Så hvis mit mål nu er 78Kg, kan det lade sig gøre med den rette vilje?

Hjælp mig

mvh
Jens

Fra : Martin

Dato : 07-04-03 12:59

"Jens Rinsteen" <.> wrote in

> Jeg er 178cm og vejer 84Kg.
> Så hvis mit mål nu er 78Kg, kan det lade sig gøre med den rette vilje?

6 kg fedt som skal forbrændes på 1-2 mdr. Det kan du ikke. Du kan godt tabe
6 kg på vægten, men det er ikke fedt du taber.

Min egen erfaring er at det tager ligeså lang tid at tabe fedtet, som det
har taget, at tage det på.

Så en lille klam sæk på 3 kg, har taget 6 mdr at slide væk, men så står
vaskebrættet også synligt gennem T-shirten

God fornøjelse

Fra : Lars Funck

Dato : 08-04-03 15:21

"Martin" <martin.klavsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> 6 kg fedt som skal forbrændes på 1-2 mdr. Det kan du ikke. Du kan godt
tabe
> 6 kg på vægten, men det er ikke fedt du taber.

Det virker lidt forenklet at sige. Jeg har i hvert fald tabt væsendtligt
mere end 6 kilo på 2 måneder... og jeg tror langt det meste er fedt. Jeg har
tabt mig ved motion og er omhyggelig med at drikke rigeligt vand.

MVH

Lars

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 01-04-03 17:51

"Jens Rinsteen" skrev:

> Er der nogen der vil lave et skema til mig?

Skema til hvad?

> Fordi, jeg har hørt at det er dumt at træne hver dag, heller holde 2 dages
> mellemrum.
> måske en hjemmeside med nogle øvelser osv?

Det er ikke dumt at træne hver dag. Men det er uhensigtsmæssigt at træne
samme muskelgruppe hver dag. Det er i øvrigt ikke nødvendigt kun at træne
mavemusklerne for at tabe sig på maven. Almindelig styrketræning af hele
kroppen kan sagtns gøre det.

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes
--
Intet er som bekendt mere befordrende
for kreativiteten og produktiviteten end

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 17-04-03 09:13

"Kenn Gerdes" <kenn@kenngerdes.dk> wrote in message

> Det er ikke dumt at træne hver dag. Men det er uhensigtsmæssigt at træne
> samme muskelgruppe hver dag.

Hvorfor?

I starten bliver man lidt øm i musklerne og derfor kan det være
hensigtsmæssigt at træne forskellige muskelgrupper hver anden dag, men når
muskler, sener osv har vænnet sig til træningen kan man IMHO godt træne
samme muskelgruppe hårdt hver dag (forstået på den måde at man træner så
meget at man ikke kan mere - men at musklerne alligevel ikke gør ondt dagen
efter).

> Det er i øvrigt ikke nødvendigt kun at træne
> mavemusklerne for at tabe sig på maven. Almindelig styrketræning af hele
> kroppen kan sagtns gøre det.

Korrekt - man kan ikke punktfedtforbrænde, så generel motion/styrketræning
vil have en positiv effekt på maven.

--
Anders Vind Ebbesen - http://www.webbesen.dk/fitness/

Fra : John Sahl

Dato : 18-04-03 09:39

Anders Vind Ebbesen wrote:
> [...]
> godt træne samme muskelgruppe hårdt hver dag (forstået på den måde at
> man træner så meget at man ikke kan mere - men at musklerne alligevel

Dine muskler skal jo stadig restituere for at man opnår et optimalt
resultat,
derfor er det da bedst ikke at træne samme muskelgruppe 2 dage i træk.

--
John Sahl, Projektleder på MandeZonen.dk
Når du er træt af /Tidens Kvinder/

Fra : Faithless

Dato : 01-04-03 19:11

Der er intet i vejen for at du træne mave hver dag, så længe du ikke er alt
for øm. Det er ikke sikkert, du taber dig på maven ved at lave
mavebøjninger. Men hvis du bruger mere energi, end du fylder i dig skal det
nok forsvinde.

Fra : Karina

Dato : 03-04-03 21:37

On Tue, 1 Apr 2003 10:22:02 +0200, "Jens Rinsteen" <.> wrote:

> [...]
>mellemrum.
>måske en hjemmeside med nogle øvelser osv?

Måske kan du bruge www.motion-online.dk til noget...

M.v.h. Karina