Træning af mavemuskler
Fra : Ukendt

Dato : 01-04-03 09:20

Hejsa.

Er en gut på 18, der har fået en lille mave. Vi snakker om 1,5-2Kg, så kan
man se musklerne igen. Det er jo snart sommer, så der skal trænes lidt :)

Det er midt på maven, og lidt i siderne, de der kærlighedshåndtag, som de nu
hedder så sødt.

Er der nogen der vil lave et skema til mig?
Fordi, jeg har hørt at det er dumt at træne hver dag, heller holde 2 dages
mellemrum.
måske en hjemmeside med nogle øvelser osv?

Alt modtages med kyshånd, der er jo en sød pige som jeg er blevet lidt lun
på, så skal man jo se lidt ekstra godt ud:)

Mvh
Jens

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-03 09:36

Jeg kan fortælle så meget at min BMI er 26,5.
Jeg er 178cm og vejer 84Kg.

Jeg er lidt kraftigt bygget, men.. Det er jo også muskler.. (Skal man ikke
sige det? :)

Så hvis mit mål nu er 78Kg, kan det lade sig gøre med den rette vilje?

Hjælp mig

mvh
Jens

Fra : Philip Haargaard

Dato : 01-04-03 21:56

"Jens Rinsteen" <.> skrev i en meddelelse
> [...]
> sige det? :)
>
> Så hvis mit mål nu er 78Kg, kan det lade sig gøre med den rette vilje?

Gå ind på hjemmesiden www.motion-online.dk, og læs artiklerne de har på
forsiden. Gå evt. ind i deres diskussionsfora - her gemmer sig svar på de
fleste spørgsmål man kunne have som begynder.

Philip

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 04-04-03 10:32

> Hejsa.
>
> Er en gut på 18, der har fået en lille mave. Vi snakker om 1,5-2Kg, så kan
> man se musklerne igen. Det er jo snart sommer, så der skal trænes lidt :)

Altid en god ide at dyrke motion. Det styrker dig fysisk såvel som psykisk

> Det er midt på maven, og lidt i siderne, de der kærlighedshåndtag, som de
nu
> hedder så sødt.

Et problem hos både mænd og kvinder. Ved dog ikke om det kan kaldes et
problem hos alle, meeeen.

> Er der nogen der vil lave et skema til mig?
> Fordi, jeg har hørt at det er dumt at træne hver dag, heller holde 2 dages
> mellemrum.
> måske en hjemmeside med nogle øvelser osv?

Topidrætsfolk KAN træne hver dag, da deres restitutionstider er langt lavere
end hos utrænede. Så, derfor kan jeg ikke anbefale at træne hver dag, da din
krop SKAL have hvule for at komme sig over nedbrydningen. En anden grund til
ikke at træne hver dag er motivation. Skal du slæbe dig i træningscenter
hver dag, mister 90% hurtigt gejsten. De sidste 10% stopper når de har
ødelagt deres led, sener og brusk, pga af overtræning. Passer ikke helt, men
jeg ser det tit.

Men, du får ikke vaskebrædt af styrketræning alene, du skal først have
forbrændt det fedt der sidder omkring maven. Dette kan kun gøres med
cardiotræning. Træning hvor din puls ligger i en zone hvor du forbrænder
fedt. Jeg kan ikke sige dig hvor og hvilket interval du skal ligge i, men en
løbe tur eller anden motionsform er god, måske spinning? Her får man en god
blanding af konditionstræning og fedtforbrænding.

Hvis du så vil have et vaskebrædt oveni, SÅ kan du styrketræne. For at få
muskler til at vokse, så skal de nedbrydes. Jeg vil anbefale dig at tage
nogle maveøvelser hvor du kan tage 10-15 gentagelser a måske 3 sæt. 2
maveøvleser hver anden måske tredie dag, det er en god start. Når jeg siger
10-15 gentagelser, så er det en øvelse hvor du belaster mavemuskulaturen så
meget at du lige netop kan tage øvelsen 10-15 gange, så der kan være brug
for ekstra vægt eller maskiner.

> Alt modtages med kyshånd, der er jo en sød pige som jeg er blevet lidt lun
> på, så skal man jo se lidt ekstra godt ud:)

Ik nødvendigvis da

Vil du se ud som HUN vil have det eller som DU vil have det?

Det er bare at komme igang, og med den rette indstillingen, vil du meget
hurtigt kunne mærke og se forskel på krop og sjæl

Held og lykke
Peter

Fra : Peter Holm

Dato : 07-04-03 20:38

> Det er bare at komme igang, og med den rette indstillingen, vil du meget
> hurtigt kunne mærke og se forskel på krop og sjæl

"Meget hurtigt" skal du ikke være så sikker på. Her er min historie.
Jeg er 35, 190 høj, vejer 97kilo. For 13 måneder siden lagde jeg 40 smøger
om dagen på hylden og voksede roligt fra 90 til 97 kilo. Stort set alle
kiloene satte sig på maven. Dem har jeg kæmpet med siden.
Jeg har altså trænet seriøst i 4 måneder, hvor jeg 2-4 gange om ugen har
"løbet" 25+10 minutter på en af de der løbemaskiner. Jeg sveder som et svin
og synes virkelig jeg træner igennem. Derefter tager jeg hver gang en 5-6
styrketræningsmaskiner, hvor mave og ryg hvergang er inkluderet.
Resultatet er, at jeg føler at jeg er kommet i rigtig god form - altså har
opnået en god kondi. Men jeg har ikke fjernet så meget som et gram fedt fra
kroppen. Jeg vejer efter at have kæmpet længe stadig 97kilo, og jeg tror
ikke der er meget fedt der er skiftet ud med muskler - i hvert fald ikke på
maven, som er mit eneste synlige fedtoverskud.
Oveni træningen spiser jeg helt bevidst meget sundere og mere fedtfattigt
end da jeg røg. Smøger og slik, som jeg spiste meget af, er udskiftet med
frugt, brød. Min primære kost består af ris, paste, tomatsauce, spinat,
kartofler, fisk, fedtfattigt hakket kød. Aldrig sovs ol. Min eneste dårlige
spisevane er, at jeg altid spiser natmad. Det har jeg gjort siden jeg var
12år og fik mit første arbejde som krævede noget af kroppen. Natmaden består
at cornflakes med skummetmælk. Kan man virkelig blive fed af det?

Mvh
Peter

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 07-04-03 22:17

[Peter Holm | Mon, 7 Apr 2003 21:38:20 +0200]

>Natmaden består at cornflakes med skummetmælk. Kan man virkelig blive fed af det?

Sagtens!

Selvom du spiser fedtfattigt kan du sagten få for meget energi, hér
letomsættelige kulhydrater. de kulhydrater kroppen ikke forbruger,
bliver jo omdannet af fedt, og natmad er hér lidt ekstra slemt.

Skummetmælk indeholder jo stadig 3,5-4 g. sukker på 100 ml, så en god
portion giver derved 15 gram sukker. Kornflakes er specielt slemme da
de primært består af stivelse.

Hvis du skal have natmad, kan du så ikke finde noget der er lidt bedre
sammensat, altså med flere proteiner?

Best regards,
Rene' (Denmark)
www.rene.hjorth.com & www.lowcarb.dk

Fra : Peter Holm

Dato : 08-04-03 07:00

"Rene' Hjorth" <rhjorth@spamcop.net> wrote in message
> [...]
> de primært består af stivelse.
>
> Hvis du skal have natmad, kan du så ikke finde noget der er lidt bedre

Altså havregryn ?
Peter

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 08-04-03 15:50

[Peter Holm | Tue, 8 Apr 2003 08:00:20 +0200]

>Altså havregryn ?

Well, nej - havregryn er en anelse bedre end cornflakes - men overvej at
gå helt i den anden grøft; f.eks. lidt grøntsager og kød. F.eks. en
kold salat med skiver af roastbeef e.l. du har lyst til?

Fra : Peter Holm

Dato : 08-04-03 17:11

> [...]
> gå helt i den anden grøft; f.eks. lidt grøntsager og kød. F.eks. en
> kold salat med skiver af roastbeef e.l. du har lyst til?

ja, det er skidt at jeg er så dårlig til at spise kød - jeg ved det godt!
Peter