OpenOffice.org til MacOSX - erfaringer?
Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 01-04-03 00:52

Er her nogen der har erfaringer med MacOSX-udgaven af OpenOffice.org?
Den er fortsat i "Final Beta", og jeg er nysgerrig på, hvor godt den
virke i praksis:

- Opstartshastighed
- Betjeningsvenlighed
- Import af Word-doc.
- etc.

Alle input er velkomne.

-j

--
http://janus.dk
jabber-id: janus@jabber.org

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 01-04-03 08:00

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> writes:

> Er her nogen der har erfaringer med MacOSX-udgaven af OpenOffice.org?
> Den er fortsat i "Final Beta", og jeg er nysgerrig på, hvor godt den
> virke i praksis:
>
> - Opstartshastighed

Acceptabel.

> - Betjeningsvenlighed

Det er et rent X11 program, dvs. ingen Mac OS grænseflade. Suveræn
sejr til Microsoft Office på dette område.

> - Import af Word-doc.

Den klarede de relativ simple dokumenter jeg kastede efter den. Jeg
er dog på ingen måde Office superbruger.

> - etc.

Det er et udemærket program, men det er ikke et Mac OS program
(endnu). Man kan naturligvis ikke rigtigt argumentere mod gratis, og
specielt ikke når programmet i sig selv er et monsterprogram med
tonsvis af rigtig god funtionalitet. Jeg har oplevede på et par
platforme, at Ooffice går ned under opstart, under indlæsning af
dokumenter mm., men når først man har fået en udgave der kan overleve
de første to minutter, så virker det rimeligt stabilt.

--
Thomas Bjorn Andersen - tbamacnewssNOSPAM200211@gen-v.net - ICQ:11413721
Al email sendt til denne adresse kan blive offentligtgjort.

Fra : Magnus Marius Rohde

Dato : 01-04-03 10:04

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> - Opstartshastighed

Jeg synes den er langsom, det tager ca. 1 min på min maskine (PB 12'').

> - Betjeningsvenlighed

Den er grim så bare .... , men funktionerne ligger ca. der hvor de også
ligger i MS Office, så jeg synes det er rimeligt nemt at gå til.

> - Import af Word-doc.

Meget store tabeller kan miste størrelsen så de strækker sig over to
sider f.eks. eller har regnearksdelen det ikke godt med Excel ark med
"merged cells".

> - etc.

Jeg synes Oo's font håndtering er lidt mærklig (dvs. ikke standart OS
X), men ellers har jeg ikke nogen problemer med det, men jeg har heller
ikke brugt det så meget.

Magnus
--
If it isn't broken, fix it till it is

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 01-04-03 13:25

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> - Opstartshastighed

Det kan jo aldrig gå hurtigt nok, men OO er så langsom at man når at
undre sig. (Det minder lidt om forskellen på Mozilla og Safari.)

> - Betjeningsvenlighed

For mig er det helt store scoop, at det fungere 99% på samme måde
ligegyldigt hvilken platform man anvender. Dette gør at jeg kan bruge
min Mac til at yde support for PC brugere. (Jeg er datavejleder på en
folkeskole.)

At det ikke er kønt kan jeg kun være enig i, men sådan er det i dangens
IT-verden: Vil du have sucess med et program skal det ligne noget fra
M$. (At det virker kan ses ved at M$ nu tæppebomber landets lærere med
Office XP!)

Det jeg svaner mest pt. er antialiased bogstaver. (Det tog lang tid
inden jeg blev dus med dem i OS X, men nu synes jeg helt godt om det.)

--
Mvh Martin
| OpenOffice på MacOS X: www.talentmedia.dk/openoffice/ |