Temperatur på XP 1800+
Fra : H. C. Nissen

Dato : 31-03-03 22:21

Har netop monteret en XP1800 på en Soltek-KAV75 board.

Iflg. VIA Hardware Monitor system er CPU'ens temperatur 55 grader.
Er det OK?

Det skal siges at jeg ikke har oplevet ustabilitet, men det er en
noget højere temperatur end på min tidligere CPU.

mvh.

/ HCN

Fra : Taba

Dato : 31-03-03 22:42

> [...]
>
> Det skal siges at jeg ikke har oplevet ustabilitet, men det er en
> noget højere temperatur end på min tidligere CPU.

Hvad var din tidl. cpu?

Men ellers er det en fornuftig temperatur hvis du har almindelig køling.
Lige nu er min AthlonXP 2000+ på 50 grader i idle med åbnet kabinet og en
silent viking profil med en justerbar blæser på, og det er jeg meget
tilfreds med... (blæseren er lydløs)

Det er først når vi snakker om 70+ grader det bliver kritisk, men så længe
du er under de 65 grader har du en dejlig stor margin at køre på

/Taba

Fra : H. C. Nissen

Dato : 01-04-03 20:27

On Mon, 31 Mar 2003 23:41:32 +0200, "Taba"
<famtabaWHOHATESSPAMMERS@tiscali.dk> wrote:

>Hvad var din tidl. cpu?

Det var en Duron 850 - som selvfølgelig heller ikke skal blive så varm
som 1800+, men alligevel - den kom sjældent over 40 grader.

/ HCN

Fra : Anders S.

Dato : 01-04-03 11:28

Hvad for en køler bruger du??

Anders

Fra : H. C. Nissen

Dato : 01-04-03 20:27

On Tue, 1 Apr 2003 12:28:27 +0200, "Anders S."
<webmaster@fjerndetteblah.sikker-surf.dk> wrote:

>Hvad for en køler bruger du??
>
>Anders

Det er en Thermaltake et eller andet, som nok er en 3 år gammel.

/ HCN

Fra : Steen Bjerre

Dato : 01-04-03 13:54

Min XP1800 køre med en temp på 57 - 59 grader, og belaster jeg CPU'en køre
den med en temp på 63 - 64 grader. jeg synes at det er lidt højt, men jeg
har aldrig haft nogle problermer med dette.

MVH

SB

Fra : Anders S.

Dato : 01-04-03 18:03

Min ( 1800+) er kun 49 grader og køre 1600 Mhz
bruger en Igloo 462 AMD Silent Breeze køler

MVH
Anders