Summen på lydkort
Fra : Johannes Clausen

Dato : 31-03-03 20:47

Jeg har lige købt et sæt Creative Inspire 2.1 højtalersæt. Når jeg
sætter det til mit onboard lydkort eller mit SB 128 er der en
irriterende summen, ikke bare hvid støj, den kommer først når jeg
skruer højt op for lyden. Hvordan afhjælper jeg dette problem?

Desuden kan lyden ikke spille ordentlig på mit SB 128 med de drivere
der ligger på Creatives hjemmeside. Lyden hakker. Jeg kører Win2000,
findes der andre drivere?

Mvh
Johannes Clausen

Fra : Johannes Clausen

Dato : 31-03-03 21:21

On Mon, 31 Mar 2003 21:47:09 +0200, Johannes Clausen
<hinors14@hotmail.com> wrote:

De brummer også hvis jeg tilslutte dem mit DVD- og CDRW-drevs
hovedtelefonudgang. Tilslutter jeg højtalerne til en discman eller et
stereoanlæg brummer de ikke.

Mvh
Johannes Clausen

Fra : Malcolm_X

Dato : 31-03-03 21:55

Det kunne tænkes at de er elektrisk støj fra PCen generelt! PSU eller
Harddisk eller måske en IRQ der brokker sig?

Fra : Johannes Clausen

Dato : 01-04-03 14:15

On Mon, 31 Mar 2003 22:55:23 +0200, "Malcolm_X"
<Malcolm_x[fjern_dette]@mail.dk> wrote:

>Det kunne tænkes at de er elektrisk støj fra PCen generelt! PSU eller
>Harddisk eller måske en IRQ der brokker sig?

Hvordan kan jeg så afhjælpe det?

Mvh
Johannes Clausen

Fra : Mogens

Dato : 31-03-03 23:15

<hinors14@hotmail.com> wrote:

> [...]
>irriterende summen, ikke bare hvid støj, den kommer først når jeg
>skruer højt op for lyden. Hvordan afhjælper jeg dette problem?

Prøv at åbne mixeren og slukke for nogen af de ting
du ikke bruger. F.eks. Mic eller Line-in. De kan ofte
være årsag til en summen.

mvh Mogens

Fra : Malcolm_X

Dato : 01-04-03 22:25

en anden ting der kan skyldes den hvide støj er hvis høtalerne står for tæt
på andre stærkt elektrisk magnetiske artikler f.eks hinanden eller skærmen
ELLER hvis de har indbygget forstærker.