Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Told og afgift på varer fra USA
Fra : Gert Andersen

Dato : 31-03-03 17:32

Hej

Er der nogen som ved, hvordan told & afgift beregnes på varer fra USA.
Eksempelvis hvad er told & afgift på en vare som koster kr.10.000 samt
forsendelse på kr. 800.

Tak for hjælpen

Gert

Fra : kao

Dato : 31-03-03 17:39

hej Gert

jeg har selv flere gange købt i USA, og som hovedregel lægger jeg en
trediedel oveni(cirka). Det er rigtigt at du skal betale told/moms for
prisen+porto: 10800 * 1,33 = 14364kr. (selvfølgelig afhængig af toldsats.
jeg har købt analogt kameraudstyr).

mvh. Keld

Fra : ha

Dato : 31-03-03 17:49

Jeg mener det afhænger af hvilke varer der er tale om.
Det m i n d s t e du skal regne med er 25% moms.
Om der desuden er importtold, kan du få oplyst hvis du
kontakter Told-skat.

mvh
ha

Fra : kao

Dato : 31-03-03 19:04

Yeps, det var også det jeg mente. - moms + 3-5% told.

keld

Fra : Flemming Joensson

Dato : 31-03-03 20:07

"kao" <keldalex@hotmail.com> wrote in

> Yeps, det var også det jeg mente. - moms + 3-5% told.

Jeg mener helt bestemt at have læst her i gruppen at digitale kameraer
er lidt specielle idet der ikke er told på disse, eller også var det
ekstraudstyr til digitale kameraer der ikke var told på. Så det kan jo
være det bare er de 25% oveni man skal regne med.

Flemming

--
Hvis du vil svare per e-mail skal "fjerndette." fjernes fra
mailadressen.

Fra : Axel Søgaard

Dato : 31-03-03 20:09

Nej -3-5% told + 25 % moms,rækkefølgen er ikke ligegyldig.
mvh
Axel Søgaard

Fra : Michael

Dato : 31-03-03 20:12

"Axel Søgaard" <axelsoegaard@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Nej -3-5% told + 25 % moms,rækkefølgen er ikke ligegyldig.
> mvh
> Axel Søgaard

Der var engang en der fortalte mig at faktorernes orden er ligegyldig

Michael

Fra : Axel Søgaard

Dato : 31-03-03 20:20

Du har da hørt efter i timen
mvh
AxelSøgaard

-men det var lige rækkefølgen,på bilaget fra Told og Skat

Fra : Jeppesen

Dato : 31-03-03 21:33

> Der var engang en der fortalte mig at faktorernes orden er ligegyldig

Og den regel gælder også stadig rent matematisk - du når altså til samme
slutresultat, men dine mellemregninger bliver forkerte.

Reglen er, at der pålægges moms på den betalte told, hvorfor faktorernes
orden ikke er ligegyldig. Man skal jo ikke betale told af momsen - og derfor
er faktorernes orden ikke ligegyldig i virkeligheden.

Mvh Kim

Fra : emj

Dato : 31-03-03 21:50

On Mon, 31 Mar 2003 22:33:26 +0200, "Jeppesen" <blackhole@noone.dk>
wrote:

>Reglen er, at der pålægges moms på den betalte told, hvorfor faktorernes
>orden ikke er ligegyldig. Man skal jo ikke betale told af momsen - og derfor
>er faktorernes orden ikke ligegyldig i virkeligheden.

Selvfølgelig er faktorernes orden da ligegyldig - selv i
virkeligheden, men så skal det altså også værer faktorer

Hilsen emj
--
http://www.enterpol.1go.dk/guest.php
Prøv et gæstelogin gratis i 14 dage

Fra : Jeppesen

Dato : 31-03-03 22:40

"emj" <emj@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Selvfølgelig er faktorernes orden da ligegyldig - selv i
> virkeligheden, men så skal det altså også værer faktorer

Jamen, tolden og momsen er jo blot ord der repræsenterer de værdier
(faktorer) der skal anvendes i regnestykket. Så er man kun interesseret i
resultatet er faktorernes orden ligegyldig, men har man nu fradragsret for
momsen er det jo ikke ligegyldigt, men faktisk afgørende for et korrekt
resultat.

Det ender med vi skal futte i dk.videnskab ;)

Mvh Kim

Fra : emj

Dato : 01-04-03 03:10

On Mon, 31 Mar 2003 23:39:39 +0200, "Jeppesen" <blackhole@noone.dk>
wrote:

>Jamen, tolden og momsen er jo blot ord der repræsenterer de værdier
>(faktorer) der skal anvendes i regnestykket.

Nu laver du din egen definition ag order "faktorer"

I matematik er:
faktorer = tal, der ved multiplikation frembringer et produkt
15 er et produkt af faktorerne 3 og 5

Fra : Leif Jensen

Dato : 31-03-03 21:31

> [...]
>
> Er der nogen som ved, hvordan told & afgift beregnes på varer fra USA.
> Eksempelvis hvad er told & afgift på en vare som koster kr.10.000 samt

Hvorfor stiller du dette spørgsmål i en fotogruppe?

Luffe

Fra : Lauge

Dato : 01-04-03 14:19

On Mon, 31 Mar 2003 22:31:26 +0200, "Leif Jensen"
<leif_jensenNOSPAM@mail.tele.dk> wrote:

>"Gert Andersen" <ingen@mail.dk> skrev i en meddelelse

>Hvorfor stiller du dette spørgsmål i en fotogruppe?
>
>Luffe

sjovt nok kunne jeg finde på at stille det samme ;)

måske har det noget at gøre med prislejet på kameraer i
danmark/tyskland vs. usa.

Fra : Gert Andersen

Dato : 01-04-03 17:24

In article <b6a8it$3bf6k$1@ID-104905.news.dfncis.de>,
leif_jensenNOSPAM@mail.tele.dk says...
> "Gert Andersen" <ingen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor stiller du dette spørgsmål i en fotogruppe?
>
> Luffe

Hej Luffe

Mit gæt var, at der var en del, som har prøvet dette pga. den forskel
der er i prisen på kameraer købet i Danmark vs. USA. Et NIKON D100
koster koster ca. kr. 20.000 på edpriser.dk. Det samme kamera kan jeg
købe i USA for $1.274. Dette inkluderer Worldwide Warranty. Med den lave
dollarkurs + told + moms, kan jeg spare adskillige 1000 kroner

Så derfor mit spørgsmål og tak for svarene

Gert

Fra : Flemming Joensson

Dato : 02-04-03 10:02

Gert Andersen <ingen@mail.dk> wrote in

> [...]
> dollarkurs + told + moms, kan jeg spare adskillige 1000 kroner
>
> Så derfor mit spørgsmål og tak for svarene

Hej Gert,
hvor køber du kameraer i USA med world wide warranty?

Jeg er selv lige ved at kigge på digitalkamera i prosumerklassen og der er
i den prisklasse nok 1000-2000 kr sparet ved at købe i USA (selvom der
lægges told, Post Danmark gebyr for toldopkrævning, og moms på prisen) - så
det er jo afgørende spændende.

Dog mener jeg at Canon Danmark ikke dækker garantien på kameraer med mindre
de er købt i EU - ved dog ikke helt med andre mærker som Minolta og Nikon.

Flemming

Fra : max

Dato : 05-04-03 09:45

> [...]

mindre
> de er købt i EU - ved dog ikke helt med andre mærker som Minolta og Nikon.

Disse kan anbefales - god service og alle spørgsmål
vedr. garanti, fragt, normal/gråmarked varer.. etc..
besvares på deres site eller via email.. no problem..!

http://www.bhphotovideo.com
http://www.adorama.com/

Der er ikke told på digitalkameraer.. !
Der var en sag her i gruppen vedr. Canon og WWW
for et par måneder siden, ved ikke hvad det endte med,
men man skal måske bare holde sig fra Canon )))

max