hvordan udarbejdes anpartshaveroverenskoms~
Fra : baker1

Dato : 31-03-03 11:21

Håber på Jeres hjælp.
Jeg skal have oprettet en anpartshaveroverenskomst, der udover det
sædvanlig skal indeholde en pasus om at ejerforholder skal ændres i 4
trin: fra 80/20% til 70/30% til 60/40% og slutte med 50/50%.
Ændringerne skal være afhængige af den ene parts evne til at opnå
budgetterede mål (ham som har 20% fra start). Hvordan skal denne
overenskomst strikkes sammen. Eller skal vi helst bibeholde 80/20% og
så klare 'aflønningen' i form af bonusløn osv.
På forhånd tak.

Fra : Per Christoffersen

Dato : 31-03-03 11:26

"baker1" <frankpoulsen@oncable.dk> wrote in message
> [...]
> overenskomst strikkes sammen. Eller skal vi helst bibeholde 80/20% og
> så klare 'aflønningen' i form af bonusløn osv.

Jeg vil stærkt anbefale at hyre en advokat til den opgave.

Denne gruppe er beregnet til diskussion af juridiske emner, og kan aldrig
erstatte en regulær advokatydelse.

Andre kan muligvis byde ind med nogle meget generelle overvejelser du kan
bruge som en forberedelse til et møde med advokaten.

/Per

Fra : Lars

Dato : 31-03-03 20:06

> [...]
> overenskomst strikkes sammen. Eller skal vi helst bibeholde 80/20% og
> så klare 'aflønningen' i form af bonusløn osv.

Jeg har været involveret i den slags tidligere, og vi havde en professionel
rådgiver på.

Jeg ved ikke om det er tilladt at "reklamere" her, men Finanshuset i
Fredensborg gjorde et udmærket stykke arbejde (www.finanshus.dk)

/Lars - som ikke har noget med Finanshuset at gøre ellers