Open source IDE til webserviecs
Fra : Henrik Bruhn

Dato : 31-03-03 10:32

Hej.

Jeg vil gerne eksperimentere med webservices i java, og jeg synes JWSDP er
lidt tung med buildfiles osv.
Kan nogen anbefale et IDE (SunOne kommunity edition kan vist ikke lave
webservices)?

/henrik

Fra : Christian Dalager

Dato : 13-04-03 10:01

http://eclipse.org
Der findes vist forskellige webservice plugins til dette fantastiske
framework (det insisterer de på at kalde det, selvom det outofthebox
fungerer som java-ide)

/christian
PS: open source, fed cvs- og ant-integration og fin debugger.

Fra : Henrik Bruhn

Dato : 14-04-03 09:40

Hej Christian.

Tak for dit svar. Jeg har netop fået øje på eclipse, men har ikke nået at få
det prøvet rigtigt. Desværre har jeg ikke fundet nogle webservice plugins,
men jeg leder...

/henrik

Fra : christian dalager

Dato : 14-04-03 15:01

Hej Henrik
Link til eclipse-plugins:
http://eclipse-plugins.2y.net/eclipse/

Axis, som jeg selv har arbejdet lidt med, er der plugins til, ved jeg.
http://ws.apache.org/axis/

Check også http://ws.apache.org

Sidst, så faldt jeg lige over denne speedintro til Eclipse på en javablog,
jeg frekventerer: http://www.freeroller.net/page/ericfj/20030402 -- den ser
meget fornuftig ud.

Så, nu er jeg vist færdig med at kaste med links for i dag
/christian