Lyd på tv
Fra : Peter

Dato : 31-03-03 08:56

Burde man ikke kunne afspille lyd på sit tv direkte fra lydkortet til
scartindgangen.
Der er vel ingen forskel på dette og tilfælde hvor både billede og lyd
bliver ført over eller hva'?
Jeg kan ikke få det til at virke...

Fra : Jan

Dato : 31-03-03 13:21

Ofte er lydindgangen kun "åben", hvis der samtidig er videosignal på
videoindgangen. Du kan evt. sætte et "dummy"-videosignal på SCART-stikkets
videoindgang, så der "lukkes op" for lyden.

Mvh.
Jan

Fra : Peter

Dato : 31-03-03 15:50

"Jan" <NOSPAMjasc@email.dk> skrev i en meddelelse
> Ofte er lydindgangen kun "åben", hvis der samtidig er videosignal på
> videoindgangen. Du kan evt. sætte et "dummy"-videosignal på
SCART-stikkets
> videoindgang, så der "lukkes op" for lyden.

Ja, det virker hvis jeg sætter min Playstation til... Men den er kun til
låns... Vil det ændre noget hvis jeg i stedet bruger et kabel med "scart til
2xPhono" kabel?

Fra : Jan

Dato : 31-03-03 17:18

> Ja, det virker hvis jeg sætter min Playstation til... Men den er kun til
> låns... Vil det ændre noget hvis jeg i stedet bruger et kabel med "scart
til
> 2xPhono" kabel?

Det tror jeg ikke; kun hvis der samtidig sendes et videosignal ind i tv'ets
videoindgang (og det kunne jeg ikke lige gennemskue ud fra dit indlæg). Du
kan evt. "fuske" et videosignal fra en Video-Out på din videobåndoptager,
der således lukker op for lydindgangen.

Mvh.
Jan

Fra : Malcolm_X