Miniaturebilleder/store billeder/baggrunds~
Fra : KS

Dato : 31-03-03 08:29

Hej.

Jeg arbejder i fp2002, og bruger funktionen "opet miniature automatisk" til
at op rette de små billeder.

Når jeg klikker på miniaturebilledet vises det store billede på en kedlig
hvid baggrund og oppe i venster hjørne.

Er der en funktion så jeg dels kan ændre baggrundsfarven, dels centrere
billedet?

Venlig hilsen

Kurt

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 31-03-03 12:21

Ja, indsæt det store billede på en HTML side og ret linket til at pege
på denne.

Fra : Lauridsen

Dato : 31-03-03 20:42

> Ja, indsæt det store billede på en HTML side og ret linket til at pege
> på denne.
Jeg bruger også FP2002 og har ofte mange billeder der skal lægges på min
hjemmeside, så din fremgangsmåde bliver ret tidskrævende.
Findes der ikke en anden måde?

Mvh.
Lars

Fra : ha

Dato : 31-03-03 20:49

> Findes der ikke en anden måde?

Du kan lave dit album med programmet "Album Generator"
og derefter importere disse sider til frontpage/linke til dem.
Programmet er gratis og kan hentes på nedenstående adresse,
http://www.ornj.net/software/webalbum/index.html

mvh
ha

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 31-03-03 21:02

"Lauridsen" <dsl30271@vip.cybercity.dk> skrev :

>Jeg bruger også FP2002 og har ofte mange billeder der skal lægges på min
>hjemmeside, så din fremgangsmåde bliver ret tidskrævende.
>Findes der ikke en anden måde?

Nej.
(Ikke helt korrekt, du kan bruge javascript til at udskrive en
side, men det vil være mere tidskrævende at lave).

Det kan da laves meget hurtigt at lave en form for skabelon, hvis
alle sider skal være ens bortset fra billedet.

Lav den som du vil have den, sæt billedet ind, gem den.
Åbn den igen, slet det gamle billede, sæt det nye ind, gem med et
nyt navn osv.