Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hva for et cam. skal jeg købe?
Fra : Mads Stetter

Dato : 30-03-03 23:24

Hejsa Alle

Jeg har et ret stort problem, som jeg håber i kan hjælpe mig med!

Jeg står og skal til at købe et digicam, men ved ikke hvilket det skal være!

Jeg har tænkt lidt på et sony DSC-P71, men det er jo bare et skud i tågen da
jeg intet aner om det pågældende cam.!

Det må koste omkring 3000,- og er til privat brug!

Håber i kan hjælpe, henvise, eller blot komme med nogle gode råd!

MVH Mads Stetter

Fra : Streetteam

Dato : 31-03-03 10:58

Jeg fik hjælp fornyligt, så prøv trådene.

Jeg fandt ud af at det er vigtigt hvad kameraet gemmer på, om det bruger
almindelige batterier eller ej (surt at stå i rom og opdage batteriet er
tom, hvis det ikke er almindelige batterier)

Udover det er der sider der tester kameraerne. F.eks.

www.dpreview.com hvor der er en køberguide der kan hjælpe dig.

og www.dresource.com

Yderligere fandt jeg ud af at man kan købe billige kameraer i tyskland eller
usa, men også at de danske fotoforetninger er til at handle med, så prisen
er ALTID vejledende

Så tak for hjælpen jer i gruppen, jeg er blevet klogere af det

Fra : JH

Dato : 31-03-03 11:12

Streetteam wrote:
> [...]
> bruger almindelige batterier eller ej (surt at stå i rom og opdage
> batteriet er tom, hvis det ikke er almindelige batterier)

Så vidt jeg kan se, er det lidt af en religionssag,
Nogle sværger til AA-batterier andre til de proprietære batterier.
Jeg er iø sikker på, at du i Rom vil kunne finde en fotoforretning,
som har de batterier du skal bruge, ligegyldig hvilken slags.
Og så kan man jo bare sørge for, at have et ekstra (opladet )
batteri med.

JH

Fra : Martin

Dato : 31-03-03 16:24

"Mads Stetter" <m_stetter@hotmail.com> skrev :

>Jeg står og skal til at købe et digicam, men ved ikke hvilket det skal være!
>Jeg har tænkt lidt på et sony DSC-P71...
>Det må koste omkring 3000,- og er til privat brug!

Jeg står selv i samme problemstilling og har set på:

http://www.dcresource.com/reviews/olympus/d560z-review/index.shtml
(D-560 hedder C-350ZOOM i DK)

http://www.dcresource.com/reviews/canon/powershot_a70-review/index.shtml

http://www.dcresource.com/reviews/sony/dsc_p72-review/index.shtml
P72 har jeg set i merlin til 3999,- men prisen på nettet kommer vel
ned omkring 3000 når den kommer ud i alle kroge af landet.
Det er P71´s afløser

Ville købe Canon A70 hvis ikke billederne var så slørede. Olympusén
tager de bedste billeder, men der er ikke noget at lege med. Sony er
vel ind imellem de to.

Martin
--
Venlig Hilsen