Frisk - Ny - Hjælp!
Fra : Michael

Dato : 20-03-01 23:23

Hejsa

Jeg er totalt nubi i php-programmering. Det eneste jeg kan er at finde
kildekoder på hotscripts og lignende sider, og implementere dem i mine
egne...

Hvis jeg skal lære - Helt_fra_grunden - at omgåes PHP og MySQL... Hvad
bøger/materiale vil i foreslå mig?

// Michael

Fra : Kristian Risager Lar~

Dato : 20-03-01 23:46

> Hvis jeg skal lære - Helt_fra_grunden - at omgåes PHP og MySQL... Hvad
> bøger/materiale vil i foreslå mig?

Hvis du vil have det på dansk, så er der en bog kaldet Start på PHP. Jeg har
ikke selv læst den, men det er efter sigende en udpræget begynderbog.
http://www.idgforlag.dk/default.asp?loadside=/Vis_produkt.asp?ISBN=87-7843-4
08-4
Jeg har selv læst Start på SQL. Den er god, i hvert fald pengene værd :)
Men den kræver at man er lidt inde i PHP for at man kan forstå, hvordan man
skal lave sine sql-forespørgsler.

Core PHP programming er bestemt også værd at kigge på.

--
/Kristian Risager Larsen
Mail: mailto:kezze@kezze.dk ICQ: 14602805

Fra : Kristian Risager Lar~

Dato : 21-03-01 00:07

Du får lige nogle lidt bedre links :)
http://www.idgforlag.dk/Vis_produkt.asp?ISBN=87-7843-408-4

http://www.idgforlag.dk/Vis_produkt.asp?ISBN=87-7843-169-7

http://priser.sol.dk/book/sbookdk.cgi?lang=uk&isbn=0130893986&type=I

Fra : Søren Aaholm Møller

Dato : 21-03-01 00:35

> Du får lige nogle lidt bedre links :)

> http://www.idgforlag.dk/Vis_produkt.asp?ISBN=87-7843-408-4

> http://www.idgforlag.dk/Vis_produkt.asp?ISBN=87-7843-169-7

....de er nu bestilt

Så må jeg hellere tage at komme igang...

// Søren

Fra : Kristian Risager Lar~

Dato : 21-03-01 00:34

> Så må jeg hellere tage at komme igang...

Skriv lige om du synes php-bogen er noget værd!

Fra : Claus S

Dato : 21-03-01 02:06

> Skriv lige om du synes php-bogen er noget værd!
>
> --
> /Kristian Risager Larsen
> Mail: mailto:kezze@kezze.dk ICQ: 14602805

Det kan jeg da lige prøve at svare på. Jeg er også total jomfru inden for
php. Jeg har læst bogen, og det ER da absolut en begynderbog, men du får ret
hurtigt en idé om, hvad php er og hvad det kan. Det var i hvert fald min
oplevelse.

Den anden du skriver om: start på SQL må jeg egentlig også få bestilt så...

mvh Claus
www.radiolimfjord.dk
Det php, der benyttes på den side er altsammen lært med "Start på php" + et
par tips fra denne gruppe

Fra : Kristian Risager Lar~

Dato : 21-03-01 08:48

> [...]
ret
> hurtigt en idé om, hvad php er og hvad det kan. Det var i hvert fald min
OK

> Den anden du skriver om: start på SQL må jeg egentlig også få bestilt
så...
Det er i hvert fald nyttigt at lære.

> mvh Claus
> www.radiolimfjord.dk
> Det php, der benyttes på den side er altsammen lært med "Start på php" +
et
> par tips fra denne gruppe

Reddi' flot side!

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 21-03-01 02:17

"Kristian Risager Larsen" <kezze@kezze.dk> wrote in message
> Core PHP programming er bestemt også værd at kigge på.

Argh, den vil jeg gerne foreslå at du _ikke_ bruger dine penge på, det er
ikke andet end en omskrevet kopi af php-manualen, absolut ikke værd at kigge
på efter min mening (så vidt jeg husker er det kun 1st edition jeg har
kigget på, men de har jo nok ikke skrevet alting om i 2nd).

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk/

Fra : Kristian Risager Lar~

Dato : 21-03-01 08:53

> [...]
> på efter min mening (så vidt jeg husker er det kun 1st edition jeg har
> kigget på, men de har jo nok ikke skrevet alting om i 2nd).

Jeg synes den er mindst ligeså god som manualen.
Og desuden fik jeg den som gave fra min praktikplads :)

Men desværre har jeg kun 1st edition, så der er ikke rigtig noget php4 i
den.

Fra : Jakob Andersen

Dato : 20-03-01 23:50

"Michael" <swdata@image.dk> wrote
> Hvis jeg skal lære - Helt_fra_grunden - at omgåes PHP og MySQL... Hvad
> bøger/materiale vil i foreslå mig?

http://www.webcafe.dk på dansk
http://www.webmonkey.com på engelsk
http://www.devshed.com på engelsk

Samt den officielle på http://dk.php.net hvor der også er en begynder
tutorial.

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : Martin

Dato : 20-03-01 23:58

On Tue, 20 Mar 2001 23:23:28 +0100, "Michael" <swdata@image.dk> wrote:

>Hejsa

Dag dag...

> [...]
>egne...
>
>Hvis jeg skal lære - Helt_fra_grunden - at omgåes PHP og MySQL... Hvad

IDG's bøger..
Start på SQL
Start på PHP

--

\ Bye for now Martin /
/\ http://www.geocities.com/lsvdk/ /\
>=)'> Email: martini@mailme.dk <'(=<
\/ ICQ: 58847459 \/
/ \

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 21-03-01 23:20

Hej,

Jeg købte PHP - Developer's Cookbook fra Sams i forgårs, og kan anbefale den
som et opslagværk. Målgruppen er nok den rutinerede programmør.

Michael.