letigen
Fra : Morten Dall

Dato : 20-03-01 22:57

hej jeg har et problem, jeg taber mig ikke, og det forstår jeg faktisk ikke
for jeg går til dykning om mandagen er til karte tirsdag og onsdag og
spiller under vands rugby en gang i mellem om tordagen og nogle gange i
weekenden, go jeg prøver at holde fedt % under 30 og helst under 25, jeg
spiser meget pasta med ketchub og der er jo ingen fedt i det.

for ca. 3 år siden tabte jeg mig ca. 17 ved hjælp af de piller der heder
letigen, og holdte det et års tid, men så kom jeg ind i en periode med
eksamer og flytninger og en tid hvor jeg ikke havde tid til sport. nu hvor
jeg har styr på midt liv igen kan jeg ikke tabe mig igen (altså ikke uden
piller).

nu er problemet så at min læge ikke vil udskrive de piller til mig fordi kan
mener at jeg "har fået dem en gang og det holdte ikke så er det ikke den
rigtige vej"
så nu er midt spørgsmål til jer, er der nogle af jer der keder til steder på
nettet hvor man kan købe den slags piller, uden at have en rasept ???

mvh Morten Dall

Fra : finn fremtid

Dato : 20-03-01 23:11

måske din læge har ret....
at der er en anden, mere naturlig og langt bedre vej. hvad med at spise dig
ned i vægt.?

Finn

Fra : Morten Dall

Dato : 20-03-01 23:21

det har jeg prøvet det sidste halve år, og der ser ikke ud til at ske en
skid,
og nu er jeg ved at have midstet modet.

mvh Morten Dall

Fra : flemming

Dato : 20-03-01 23:49

Hvis du drikker kaffe så er dynasvelt måske løsningen for dig
--
Best regards
F.Rossen

Mit tip til dig:
WWW.job4u2.dk
din vej til billige produkter.

Fra : Morten Dall

Dato : 21-03-01 00:12

jeg drikker ikke kaffe men coca cola light, hvad er dynasvelt ??

mvh Morten Dall

Fra : Tina

Dato : 20-03-01 23:47

> [...]
> så nu er midt spørgsmål til jer, er der nogle af jer der keder til steder

> nettet hvor man kan købe den slags piller, uden at have en rasept ???

Hej Morten

Jeg ved godt, det her ikke er det svar du håber på, men piller til at tabe
sig med, ER altså en rigtig dårlig idé.....

Du skriver ikke noget om, hvor meget du vejer, og hvor høj du er?

At du holder FE% under 30, siger ikke noget om, HVAD du spiser og hvor OFTE
du spiser.

Spis varieret, spis 6 gange om dagen, sørg for at få min. 600 g frugt/grønt
om dagen, drop pastaen med kethup (der er godt nok næsten ingen fedt i det,
men pasta er lavet af hvidt mel (hvedemel) og æg. Pasta (gælder også
franskbrød) er kulhydrater, der hurtigt bliver forbrændt i vores krop, og så
har vi godt nok fået noget i maven, men det er hurtigt væk igen. Dvs.
kroppen har ikke noget at arbejde med i lang tid, når man spiser pasta med
ketchup. Så går forbrændingen i dvale, og dét taber man sig ikke af.
Så sørg for hele tiden at holde forbrændingen oppe, ved at fordele
måltiderne fre tre store, til 5-6 mindre, ud over hele dagen.
Spis masser af brød med en lav fedtprocent. Vælg ikke det med flest kerner i
(producenterne bruger oftest de helt fede kerner til deres grove brød), men
det skal heller ikke være hvidt brød, der gemmer sig under navne som
franskbrød, landbrød, ciabattabrød mv.
Vælg fedtfattigt pålæg, gerne fra den grønne slagter, og brug frugt og grønt
på brødet som pålæg.
Begræns indtaget af kød. Vælg fisk eller mager kylling/kalkun i stedet for
kotteletterne.
Drik masser af vand. Drikker du juice, så uanset hvor meget du drikker, er
det kun ét glas, der kan tælles med i de 600 g frugt/grønt om dagen
(medmindre du piller to appelsiner og udsætter dem for en stavblender, så
det bliver appelsiner m. frugtkød og hinder i flydende for i stedet for
fast).
Vælg magre mælkeprodukter. Mange tænker ikke over, at de får en masse skjult
fedt via mælkeprodukter. (Et tip: Cheasy A38, 0,1 g fedt pr. 100 g, kan
bruges til rigtig meget, fx afdryppet med krydderurter som dressing på
salaten; afdryppet og rørt op med hvidløg, salt og revet agurk som taziki
(taziki kan bruges som meget andet end tilbehør til græsk mad, prøv det fx
som "topping" på et stykke rugbrød med silkeskåret kylling, skiver af tomat,
taziki og lidt purløg på toppen)).
Ost er også ofte en "skjult fedt-fælde". Spiser du friskost, så lav den
selv! Stil youghurt naturel til afdrypning om morgenen, så er den klar til
om aftenen, hvor du vrider yderligere valle ud af den, og herefter røer den
op med, hvad du end har lyst til. Hvidløg, krydderurter, lidt salt, og du
har en pragtfuld hjemmelavet friskost! Svære er det ikke at lave tingene
selv.

Piller er altså en rigtig, rigtig dårlig idé, og det er endnu værre, at du
vil købe og tage dem, udenom din læge. Der er en grund til, at de er på
recept. ALLE slankemidler, hvadenten de hedder Letigen, Nupo, og hvad de
ellers hedder, kræver et tæt samarbejde med lægen, da man hurtigt kan komme
i underskud af vigtige vitaminer og mineraler. I det hele taget alle
vægttab, skal være i samråd med lægen.

Det er ikke pillerne/pulveret man taber sig af, det er kostomlægningerne man
taber sig af!! Kostomlægningerne skal være for resten af livet, ellers
holder vægttabet ikke.

Jeg ved 100% hvad jeg snakker om. Dels kæmper jeg pt. med 140 kg. der skal
ned på omkring det halve, dels er kost og ernæring nogle af mine interesser,
dels har jeg en del uddannelse omkring kost og ernæring bag mig.

Held og lykke med projekt Kostomlægning

Mvh

Tina

Ps! Selvom der i teksten optræder specifikke produktnavne, skal det på ingen
måde ses som reklame for de produkter.

Fra : Morten Dall

Dato : 21-03-01 00:15

tak for dine råd, jeg vil håbe at de kan hjælpe mig lidt vider.
jeg kan lige tilføje at jeg er 1,96 høj og vejer 107 kg og spiser ca 5 gange
om dagen

mvh Morten Dall

Fra : Tina

Dato : 21-03-01 00:50

> tak for dine råd, jeg vil håbe at de kan hjælpe mig lidt vider.
> jeg kan lige tilføje at jeg er 1,96 høj og vejer 107 kg og spiser ca 5
gange
> om dagen

Hej igen

Den kostvejledning jeg her har givet dig, virker også, selvom man får et
minimum af motion i løbet af dagen. Jeg skal faktisk spise mere end jeg
allerede gør, selvom jeg synes jeg æder konstant (min diætist vil have, jeg
spiser noget mere brød *s*), og jeg får næsten ingen motion. Så det virker

(Jeg er 170 cm høj)

Du er høj og du træner meget, så er du sikker på, du ikke er ved at
forveksle muskler med fedt? En vægt på 107 kg med din højde og træning,
virker faktisk rimelig. Måske lige i overkanten af idealvægten. Men hvem
siger også, at man SKAL veje idealvægten?
Muskler vejer mere end fedt, så i takt med, at det overflødige fedt bliver
forbrændt på en fornuftig måde, er det ikke ensbetydende med, at man også
taber sig i kg. Hav det i baghovedet, når du efter en måneds kostomlægninger
står op på vægten og ærger dig over, du ikke har tabt ret meget. Det har du,
men der er bare kommet muskler dér hvor fedtet før sad.

Du er velkommen til at skrive til mig privat (wunjo@mail.dk), hvis du har
spørgsmål/brug for støtte/mangler forslag til kost ol.

Mvh

Tina

Fra : Katjastrofen

Dato : 21-03-01 15:57

Hej Morten

Jeg ved ikke helt, om mit indlæg høre ind under lige netop dette indlæg

men, jeg tænkte på.. at letigen, må kun udskrives til folk der har en bmi på
over 30 - hvis det er korrekt.. og det vil jeg gætte på din ikke er det!
Hmm sad lige og regnede lidt, og din skulle ligge på ca 27.9 - ergo en grund
til du ikke burde få letigen - dog skal der siges, at mange får letigen
selvom de ikke er "overvægtige nok"

Ydermere, synes jeg måske nok din læges argument ikke holder, fordi.. jeg
har da været på letigen en gang før [er det også nu] og første gang, skete
der ikke det store, bortset fra jeg fik det skidt! - Det handler også om
motivation og deslige!

Men prøv da at snakke med din læge om, et eventuelt alternativ, der findes
jo andre slankepiller også, bare ikke der sætter forbrændingen op.[har jeg
hørt].. Men prøv at forhør din læge om reagenon [tror det staves sådan] -
det kræver dog oxo at din bmi er over 30!!

konklusionen må være, du først lige skal tage lidt på, inden du kan få
hjælp til at tabe dig *GG*

Katjastrofen!

Morten Dall <mrdall@knus.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:rtRt6.18734$44.1271153@news010.worldonline.dk...

Fra : finn fremtid

Dato : 21-03-01 00:38

og husk at alle måltider skal indeholde både kulhydrater, proteiner OG fedt.
ellers er alt forgæves. det siger min erfaring genne 6 år...
held og lykke...!
Finn

Fra : Tina

Dato : 21-03-01 01:18

> [...]
fedt.
> ellers er alt forgæves. det siger min erfaring genne 6 år...

Ja, det er rigtig.
Det får man også, når man spiser en varieret kost. Men det er ikke
nødvendigt at tilsætte fedt til maden, hvis man spiser fedtFATTIGT og ikke
fedtFRIT. Ved at spise mælkeprodukter med lavt fedtindhold, groft brød,
fedtfattigt pålæg samt fisk, får kroppen tilført det fedt der er nødvendigt
for at kunne optage de fedtopløselige vitaminer + de øvrige steder i kroppen
vi har fedt, kan blive vedligeholdt, og det er således ikke nødvendigt
ligefrem at tilsætte fedtstof til maden.

Tina

Fra : finn fremtid

Dato : 21-03-01 08:01

næææ ikke ud over umættet fedt..

Fra : Kata

Dato : 21-03-01 19:25

finn fremtid <finn@fremtid-nu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:999jl7$d2j$1@sunsite.dk...
> næææ ikke ud over umættet fedt..

Næææ, ikke alle slags umættet...

--
Kata
http://hjem.get2net.dk/kata

Fra : Neta & Peter

Dato : 23-03-01 11:18

> [...]
> men pasta er lavet af hvidt mel (hvedemel) og æg. Pasta (gælder også
> franskbrød) er kulhydrater, der hurtigt bliver forbrændt i vores krop

Det er en ofte gentaget påstand, men det er faktisk ikke korrekt. Pasta er
en af de fødemidler med det laveste Glykemiske index, dvs. at kulhydraterne
går meget langsomt i blodet. Pasta ligger et sted mellem 30 og 50, helt nede
i selskab med linser, bønner og den slags. Franskbrød har et GI på 70, det
samme gælder kartofler. Og hvidt sukker i øvrigt. Det eneste brød som er
signifikant langsommere end hvidt brød er fuldkornsrugbrød, eller andet
brød med mange hele kerner i.

Årsagen til pastas (og kernebrøds) langsomme optagelse i kroppen er dens
fysiske form; det tager simpelthen lang tid for fordøjelsessystemet at
skille et stykke spaghetti ad og hive kulhydraterne ud.

De, der ikke kender noget til det glykemiske index kan titte på
http://www.mendosa.com/gi.htm . Jeg er ikke på skrump, men har sukkersyge og
drager selv megen nytte af at inddrage det glykemiske index i mine kostvalg.

Ikke at man af den grund kan anbefale pasta med ketchup som slankekost; man
kan få spist ganske meget, ganske hurtigt, og så er det jo også håbløst
ensidig mad. Men pasta som sådan er en fin ting i en varieret kost med
masser af grønt, frugt og proteiner.

venligst,

Peter

Fra : Helle :\)\)

Dato : 21-03-01 07:17

> [...]
> weekenden, go jeg prøver at holde fedt % under 30 og helst under 25, jeg
> spiser meget pasta med ketchub og der er jo ingen fedt i det.

Husk at det ikke er nok at spise mad som er med en lav fedtenergi%. Hvis dit
kalorieindtag er for højt så taber du dig ikke uanset hvor fedtfattigt du
spiser. Så prøv at skriv ned, hvad du intager i løbet af en dag, og regn ud
hvor mange kalorier du har fået.

mvh
Helle :)

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 21-03-01 07:17

"Morten Dall" <mrdall@knus.dk> wrote in message
> [...]
steder på
> nettet hvor man kan købe den slags piller, uden at have en rasept ???

hej morten....

jeg har stået lidt i samme problem som du.... ikke helt men alligevel...
jeg tog også på efter et vægtab.. ( det første vægtab var følgerne af et
grimt brud med min ex hvor jeg tabte 12 kg)
efter det holdt jeg den vægt i 1½ år.... indtil den dag hvor jeg kom i
prednisolonbehandling... og tog 10 kg på i løbet af en md....... jeg
lignede michelin manden(
det er så nu et år siden...... i det år der er forløbet har jeg prøvet
ALT..... jeg har spist meget... spise lidt.... spist fedtfattigt...
motioneret...... sågar spist efter vægtvogternes kostplan ( som efter
sigende skulle være kanon effektiv)... INTET hjalp..... jeg snakkede med
min læge om at komme til diætist men efter hun havde set min kostplan
opgav hun det igen.... hun mente klart at det ikke var min kost's skyld
at jeg ikke tabte mig....
efter lang tids tovtrækken blev jeg endelig så ked af at være "fed" uden
at jeg selv havde gjort noget ved det, at jeg gik grædende til min læge
og forklarede sagen.....
nu har jeg været på letigen i 2 mdr..... jeg har tabt 5 kg og det går
støt og roligt nedad..... jeg satser på at jeg inden sommer rammer min
idealvægt ( som for mit vedkommende ligger ca 5 kg over normalen)
jeg VED at letigen ikke er den bedste måde at tabe sig på... men for mig
var det sidste udvej.. og det virker..... nu er jeg så tilgængæld også
en af de mennesker der ikke tager på bare fordi jeg spiser.... jeg enten
taber mig eller tager på under ekstreme omstændigheder...... ellers
ligger min vægt stabil.....
hvilket jeg også mener er en af grundende til at min læge i sidste ende
lod sig overtale....
så IMO kan folk sige hvad de vil...... piller er ikke den rette udvej,
men for nogen kan det være den sidste
--
knus sabina

behind every good woman, lies
a trail of men.....*SF*

Fra : Helle

Dato : 21-03-01 08:33

problemet med Letigen er, at det virker en gang og kun en gang - ifølge min
erfaring. Man kan godt tabe sig med Letigen, men det svære er at holde
vægttabet bagefter. Hvis man tager på igen - så virker Letigen ikke igen -
du får godtnok hjertebanken, men det kan ikke hindre dig i at spise mere -
tro mig, det er prøvet af hele min familie :):)

/Helle

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 21-03-01 19:12

"Helle" <helle.fuglsang@mail.dk> wrote in message
> [...]
mere -
> tro mig, det er prøvet af hele min familie :):)

jeg har tidligere fået letigen.... dengang fik jeg også hjertebanken og
rystende hænder og kunne i det hele taget ikke holde det ud..... derfor
fik jeg istedet regenon retard ( som ikke bliver brugt mere)

derfor tog jeg denne gang konsekvensen af det og startede mere langsomt
end sidst.... dermed sagt at jeg startede på ½ pille i 1½ uge... så 1
pille i godt en uge... så 1½..... og så 2.... på to piller tabte jeg mig
så 5 kg...... nu har jeg trappet op til 3 piller om dagen for at få lidt
skub i det igen.... og jeg kan mærke det virker....
samtidig er jeg begyndt at lave maveøvelser og balle/lår øvelser for at
stramme op.... og alt dette imens jeg passer på min kost.... så det er
vel det hele i forening der sætter gang i det.... ikke pillerne i sig
selv......

Fra : Tweaker[DK]

Dato : 21-03-01 09:47

> [...]
> så nu er midt spørgsmål til jer, er der nogle af jer der keder til steder

> nettet hvor man kan købe den slags piller, uden at have en rasept ???

Hmmm . Letigen indeholder koffein og ephedrin. Man kan jo købe
guarana(koffein) og ephedra(Ephedrin) online på www.ethnoplanet.dk det er
bare meget dyrt, ellers kan jeg sige BZP er et glimrende middel endnu bedre
end amfetamin til dette formål, men det kan jeg ABSOLUT ikke anbefale.

Cheers

Tweaker[DK]

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 21-03-01 18:06

> så nu er midt spørgsmål til jer, er der nogle af jer der keder til steder

> nettet hvor man kan købe den slags piller, uden at have en rasept ???

Du får lige et svar på det du spørger om. Du kan sagtens købe pillerne på
nettet, men du kan ikke få dem ind i landet - toldvæsnet kender alle navnene
og indpakningerne, og de tager dem ud til kontrol. Det betyder at de bliver
sendt ind til lægemiddelstyrelsen, checket og afvist. Du kan så få lov til
at betale for at få dem sendt retur og få lidt af dine penge igen.

Det gælder i øvrigt alle slags piller uanset om det er vitaminpiller, tang,
receptpligtigt medicin osv. Hvis det er lovligt, bliver de udleveret, ellers
ikke. Og det hjælper ikke noget at ens søster i Australien sender dem, for
de tager stikprøver af ALLE pakker, så det kræver en del "held" at slippe
igennem.

Og bortset fra det, så er du altså ikke fed, blot lidt for tyk, og det må
der ikke gives slankemedicin for.

Mvh Maria

Fra : Kata

Dato : 21-03-01 19:24

Maria Frederiksen <mf@easyfrag.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:99an1j$ie6$1@sunsite.dk...
> [...]
tang,
> receptpligtigt medicin osv. Hvis det er lovligt, bliver de udleveret,

En tilføjelse/rettelse:
Receptpligtig medicin kan godt importeres fra såkaldte EØS lande (EU og
et par andre europæiske lande). Bare man har en recept på det! Det er
dog forhandleren (apoteket?), som skal sikre sig at en sådan haves.
F.eks. er det helt legalt at importere et middel som kun fås
i Italien, hvis ens læge mener, at nu skal man ha' det!

Kosttilskud (generelt) dækkes ikke 100% af importforbudet - man må godt
med nogen former for kosttilskud.

Læs mere:
www.dkma.dk
www.apoteket.dk

(ellers tilslutter jeg mig, at det ikke er en god idé at købe ulovlig
medicin over nettet)

--
Kata
http://hjem.get2net.dk/kata

Fra : Zep

Dato : 22-03-01 20:33

Hejsa Morten!

Det kan godt være at du allerede ved det her men jeg er sikker på at det
virker:

Spis tit.
Spis sundt.
Spis ikke for meget.
Løb 4km hver dag! (hvis din krop altså kan holde til det)

Så skal du nok se nogle resultater, jeg vil gætte på at det tager ca. en
lille månede før der rigtig kommer skub i vægt tabet, men det er vel også
lige til at holde til.

Personligt dryker jeg squash og løber, jeg har tabt mig ca 6kg over 2
måneder hvilket jeg er temlig tilfreds med, og jeg har ikke planer om at
stoppe.

Held og lykke.

-Zep

Fra : Hans Pedersen

Dato : 19-04-01 21:32

On Thu, 22 Mar 2001 20:33:09 +0100, "Zep" <Zep@hotmail.com> wrote:

>Løb 4km hver dag! (hvis din krop altså kan holde til det)

Njaa... Løb bevirker, for den utrænede, at pulsen kommer derop, hvor
man ikke forbrænder fedt, men sukkerstoffer. Gang og cykling er bedre
i disse tilfælde.

Hans Pedersen, Esbjerg
ICQ#: 9178476
http://h2ns.dk

Fra : Morten Dall

Dato : 31-03-01 12:33

Hej Alle mange tak for for de mange gode råd,
nu har jeg da lidt at arbejde vider med.

knus Morten