Hvad sige loven - Min mekaniker måtte give~
Fra : insideout

Dato : 29-03-03 17:41

Hej

Venstre for lys var i stykker på min gamle Volvo og jeg kørte bilen til rep.
hos min mekaniker der også skulle lave mit håndtag i venstre for dør.
Håndtag bliver skiftet med et brugt og lås justeres om til min nøgle, men
med hensyn til lyset må han give op og beder mig om at køre til Volvo i byen
for at få dette lavet.

Volvo laver dette på en time pris kr. 417,33, regning fra min mekaniker
lyder på kr. 1618,75.

kr. 318,75 for materialer som jeg syntes er i orden og 4 timer i alt kr.
1300.00, hvis jeg nu er rigtig flink og sige at det har taget 2 timer at
skifte håndtaget så har mekanikeren taget 2 timer på en fejl som han ikke
kunne finde.

Vi havde ingen specielle aftaler om dette men jeg går ud fra at det er
mekanikeren der selv skal sige fra inden han begynder på reparationen og
ikke bare sende regningen videre til mig når han giver op?

Hvad siger loven?

Henrik Bruun-Petersen

Fra : Carsten

Dato : 29-03-03 20:41

"insideout" <insideout@chicks.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med hensyn til lyset må han give op og beder mig om at køre til Volvo i byen

Du har været for menneskekærlig
Dit indlæg har været bragt

Fremover vær hård forhandlingsvandt og ikke naiv - det betaler sig )

Fra : insideout

Dato : 29-03-03 21:06

"Carsten" <Land@sunsite.dk> skrev i en meddelelse
> Du har været for menneskekærlig

Hvad mener du?

> Dit indlæg har været bragt

Hvad mener du igen?

> Fremover vær hård forhandlingsvandt og ikke naiv - det betaler sig )

Jeg er bestemt ikke naiv og hvad har dette med mit indlæg at gøre, jeg
spørger om juraen til mit problem, gider du godt at uddybe og alle dine smil
hjælper ikke.

Henrik Bruun-Petersen

Fra : Gevaldi

Dato : 29-03-03 21:29

insideout skrev:

> Hvad mener du igen?

Ja, han hentyder jo nok til dit
indlæg i dk. forbruger:

Hvorfor skifter du for øvrigt mailadresse og
alias i forhold til dit spg. i ovenstående ng.

--
/Gevaldi
*Boykot de nye gebyrer som QXL indfører fra 1.

Fra : insideout

Dato : 29-03-03 21:55

"Gevaldi" <georg_valdi369@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Ja, han hentyder jo nok til dit
> indlæg i dk. forbruger:

Ja, men i den tråd blev der mest talt om etik og der blev endda henvist til
denne gruppe for at få jura ? besvaret. Derfor er det totalt tåbeligt at
fyrer sådan en gang uforståligt møg af.

Fordi jeg har stillet et ligende ? i en anden gruppe er det ikke forbudt at
stille ? igen i f.eks denne gruppe for at få et mere præcist svar, hvor
svært kan det være.

> Hvorfor skifter du for øvrigt mailadresse og
> alias i forhold til dit spg. i ovenstående ng.

Fordi jeg efter en format C var kommet til at bruge min hoved adresse, og
jeg siger dig det skal man ikke gøre "skam". I øvrigt underskriver jeg mig
med mit fulde navn.

Henrik Bruun-Petersen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-03-03 23:53

Carsten skrev:

>Du har været for menneskekærlig

Vær venlig at huske på at gruppen her handler om jura. Læs evt.
om gruppen her:

   http://usenet.dk/grupper.pl?get=dk.videnskab.jura

--
Bertel