Slik / kalorier
Fra : Kim Nielsen

Dato : 29-03-03 17:55

Hej

Jeg forsøger at skære ned på kalorieforbruget, men har svært ved at
give slip på slik og har derfor forsøgt at finde noget slik med et
lille kalorieindhold. Det bedste jeg kunne finde var noget "Gajol
saltlakrids" der ifølge varedeklaration kun indeholder 450 kJ pr. 100
g. Dette virker lidt underligt/lavt idet jeg tidligere har fået
fortalt at lakrids normalt indeholder i omegnen af 1400 kJ/100 g. Så
mit spørgsmål lyder på om jeg kan stole på varedeklarationen?

PS: Andre der kender til noget slik med lavt kalorieindhold?

Kim Nielsen

Fra : Klaus Petersen

Dato : 29-03-03 19:11

> Det bedste jeg kunne finde var noget "Gajol
> saltlakrids" der ifølge varedeklaration kun indeholder 450 kJ pr. 100
> g.

Jeg vil tro det lyder meget realistisk. Jeg vil også tro, at gajol er en
udmærket måde at spise slik på, hvis man skal sådan noget (fordi det tager
forholdsvis lang tid at gumle en gajol så det går ikke så hurtigt som alt
muligt andet).

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 29-03-03 22:12

[Kim Nielsen | 29 Mar 2003 08:54:53 -0800]

>PS: Andre der kender til noget slik med lavt kalorieindhold?

Gå efter visse former for sukkerfrit slik.

Dog, når der er sødet med sukkeralkoholer (maltitol, xylitol, isomalt
etc.) er det sværer for regnskabet, idet de har en minimal påvirkning af
dit blodsukker, men stadig regnes helt med i deklarationens energi.

Best regards,
Rene' (Denmark)
www.rene.hjorth.com & www.lowcarb.dk