Genopladning
Fra : Martin Nielsen

Dato : 30-03-03 11:27

Hej NG

I reglerne op opbevaring af røgsvagt krudt står der :

1.1 Der skal benyttes en boks eller et skab der er godkendt til opbevaring
af eksplosivstof.

Jeg kunne godt tænke mig at hører lidt til hvilken "Boks/skab" " i andre
hjemmeladere bruger / har fået godkendt.
Jeg har spurgt lidt rund i sikringsboks brancen og her kender man ikke til
en godkendelse medhensyn til opbevaring af eksplosivstof

Kan man iøvrigt få tilladelse til at genoplade kalibre men ikke har
våbentilladelse til ??

Mener jeg så et indlæg hvor "man" pralede af at have tilladelse til at
oplade div. gængse jagt kaliber.
Det kunne være det var erhvervs mæssig genopladning man talte om jeg ved det
ikke.

Venlig Hilsen
Martin

Fra : Martin Sørensen

Dato : 30-03-03 11:09

som jeg fik fortalt det på et nyligt genladnings kursus er et værdiskab
eller våben skab ok.
men jeg vil mene at rent logisk vil det være hjerneskadet at pakke det ind i
feks 8 mm stål. Hvis skidtet ryger i luften har man en temmelig pæn
"rørbombe" :)

MS

Fra : Buck

Dato : 30-03-03 11:32

Et "sikkert" skab hvor du kan adskille krudt of fænghætter med en x mm tyk
træplade imellem skulle kunne gøre det.
Husker bare ikke lige hvor tyk pladen skulle være.
--
/Buck

Fra : M@X

Dato : 30-03-03 13:22

> [...]
> oplade div. gængse jagt kaliber.
> Det kunne være det var erhvervs mæssig genopladning man talte om jeg ved

Jeg har privat ladetilladelse til at oplade alle gængse riffelkalibre samt
hagl,men normalt får du kun tilladelse til den/de kalibre du selv har. Jeg
argumenterede mig til den lidt mere generelle formulering. (jeg køber/sælger
af og til våben og politiet var træt af at have mig rendende hver gang jeg
adopterede en ny kaliber)

mvh "man"

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-03 18:37

> [...]
køber/sælger
> af og til våben og politiet var træt af at have mig rendende hver gang jeg

Kan det godt betale sig at lade hagl eller er det for at få en ikke
standart ladning ??

--
Med Venlig Hilsen
Brian "NITROX" Larsen

Fra : M@X

Dato : 30-03-03 19:02

> Kan det godt betale sig at lade hagl eller er det for at få en ikke
> standart ladning ??

Jeg lader ikke hagl længere da jeg kun bruger højst 50 hagl patroner årligt.

mvh M@X

Fra : Erik Prestmo

Dato : 30-03-03 19:19

For å lade blyhagl selvsagt, man kan da umulig legge seg flat for *alle*
påbud - det får være nok at man betaler sin skatt!

LOL!

--
ErikP

Ladebokens hjemmesider:
http://ladeboken.tripod.com/index.htm
Endel nye og brukte våpen til slags:
http://atodalseftef.tripod.com/atodalseftef/Index.htm
Brian <spørg mig> skrev i

Fra : Jan

Dato : 31-03-03 21:34

Genopladning !!

- er det ikke noget man gør med batterier ?

- kan dine patroner sættes i stikkontakten ? og hvis de kan, bruger de
så 220 el. 380 volt ?

mvh Jan

Fra : TheDane

Dato : 02-04-03 21:15

Krudt indtil 5 kg og max 5000 fænghætter (kan)/skal opbevares i et skab
der er Skafor blå eller bedre.
Som standard kan man (i de fleste politikredse) få tilladelse til:
"opladning af alle gængse kalibre" som der så smukt står.
Tilladelsen giver tilladelse til: Ikke kommerciel omsætning af genopladt
ammunition! DVS: så læge du ikke baserer mere end 1/3 af din inkomst på
det er det ikke kommercielt!

Henrik

http://www.kandu.dk/