Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
2 spørgsmål
Fra : Tikka

Dato : 30-03-03 09:27

Hej

Kan i hjælpe mig ???

Det drejer sig om følgende spørgsmål.

Kan i anbefale Olympus C-50.ZOOM ???

Har i handlet med Kamerahuset (Kan det anbefales ???)

Kom med nogle kommentarer så jeg kan blive klogere

Mvh. Tikka

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 30-03-03 16:47

Jeg har handlet en del (dyre) ting i Kamerahuset, selv om jeg bor ca. 50 km
derfra.
De er næsten altid billigst, men de er vist lidt ugleset i nogle importørers
øjne, vist nok fordi de parallelimporterer (køber i f.eks. Tyskland, og
sælger i DK til lavere priser).

Jeg synes ikke ligefrem, at det er dér jeg har fået den mest eksklusive
betjening, måske snarere :"nå, skal vi se at komme videre hver for sig"-
agtig betjening.

Jeg har fået byttet en defekt flash uden problemer, og har fået repareret et
defekt digitalkamera inden for garantien uden problemer, så jeg ser ingen
grund til ikke at handle der.

mvh Niels

Fra : JH

Dato : 30-03-03 16:59

> "Tikka" <Tikka@REMOVEadslhome.dk> skrev i en meddelelse

Jeg ville gå ind på www.platan.dk og checke prisen her.
Derefter går du ind i en Bingo Foto og siger du har set
kameraet til kr. xxx hos Platan.
Uden problemer køber du så dit kamera til platan-prisen.
Sådan købte jeg mit kamera for en uge siden.

Var først inde at kigge i Kamerahuset's forretning,
som på mig virkede lidt snusket.
Så jeg foretrækker altså Bingo's forretninger.
Bingo sælger desuden udelukkende deres varer
med danske manualer.

JH

Fra : Knud Iversen

Dato : 30-03-03 19:08

Platan har prisgaranti http://www.platan.dk/platan.asp?knap=2
jeg handlede pr postorder der og er godt tilfreds

Mvh Knud

Fra : J@N

Dato : 30-03-03 21:03

"JH" <jh@no.spam> skrev i en meddelelse

> [...]
> Sådan købte jeg mit kamera for en uge siden.
>
> Var først inde at kigge i Kamerahuset's forretning,

Det vil være synd at sige at de bruger mange penge på butikken.
Jeg foretrækker alligevel Kamerahuset, da jeg ikke gider stå og diskutere
priser med Bingo.

> Så jeg foretrækker altså Bingo's forretninger.
> Bingo sælger desuden udelukkende deres varer
> med danske manualer.

Jeg har købt fem kameraer hos Kamerahuset, alle leveret med dansk manual.

Jan

Fra : Mose

Dato : 31-03-03 06:44

Så forstår jeg ikke, hvorfor du ikke bare foreslår at købe det hos Platan,
hvis de har den billigste pris.
Det er da hamrende useriøst af Bingo at prissætte i et andet niveau end de
sælger det til.
En forretning der lægger ud med en fair pris må da være det mest attraktive
førstevalf.

Vores lokale NETTO er også lidt mere snusket, i forhold til Irma, men de er
til gengæld MEGET billigere .....

Dansk lov siger klart, at apparater, som du køber i en dansk butik SKAL
ledsages af en manual på Dansk, så det bør ikke være DET argument, der skal
få folk ind i Bingo.

Mose

Fra : JH

Dato : 31-03-03 08:48

Mose wrote:

> Så forstår jeg ikke, hvorfor du ikke bare foreslår at købe det hos
> Platan , hvis de har den billigste pris.

Fordi Bingo ligger tættere på min bopæl.
Platan og platan.dk er desuden en del af Bingo kæden
se tidligere tråd.

> Det er da hamrende useriøst af Bingo at prissætte i et andet niveau
> end de sælger det til.

Enig. Det er lidt mærkeligt, at de konkurrerer med sig selv.

> Vores lokale NETTO er også lidt mere snusket, i forhold til Irma, men
> de er til gengæld MEGET billigere .....

Enig. Men nu er der altså temmelig meget forskel på at købe brød
til en ti'er og at købe et kamera til 5000 dask.
Og hvis butikken er rodet er deres service det sikkert også.

> Dansk lov siger klart, at apparater, som du køber i en dansk butik
> SKAL ledsages af en manual på Dansk, så det bør ikke være DET
> argument, der skal få folk ind i Bingo.

Jeg er ikke helt sikker på at du har ret jvf en diskusion
i dk.videnskab.jura.
Desuden ved jeg, at Digital4U sælger kameraer med
feks tysk manual.

JH

Fra : Mose

Dato : 31-03-03 18:10

> Jeg er ikke helt sikker på at du har ret jvf en diskusion
> i dk.videnskab.jura.
> Desuden ved jeg, at Digital4U sælger kameraer med
> feks tysk manual.

Jeg er heller ikke HELT sikker - men næsten - på, at markedsføringsloven
klart siger, at varige forbrugsgoder skal følges af en dansk
brugervejledning.

Man kan jo så diskutere om et digicam er et VARIGT forbrugsgode ...

Mose

Fra : Morten

Dato : 31-03-03 20:28

> [...]
> brugervejledning.
>
> Man kan jo så diskutere om et digicam er et VARIGT forbrugsgode ...

Er det ikke også lige meget?
Hvis blot de er ærlige (har ikke tjekket) og oplyser hvilken manual man får
med, så kan man vel selv vælge om man vil have den billige tyske eller dyre
danske?
Der er da også så meget overbeskyttelse af forbrugere herhjemme...
Det skulle i stedet erstattes af oplysningspligt, så man ved hvad man køber
(i dette tilfælde tysk manual frem for dansk).
Dog er det på garanti/reklamationsområdet værd at lovregulere dette, ellers
fik man jo ingen garanti/reklamationsret. I alle lande (og næsten uden
undtagelse) får man jo kun mindste garantien....

Mvh
Morten

Fra : JH

Dato : 01-04-03 09:29

Morten wrote:

> Er det ikke også lige meget?
> Hvis blot de er ærlige (har ikke tjekket) og oplyser hvilken manual
> man får med, så kan man vel selv vælge om man vil have den billige
> tyske eller dyre danske?

Enig.
Desuden kan man downloade mange manualer
på engelsk, hvilket nok er lettere at læse for mange.

JH

Fra : Mose

Dato : 01-04-03 13:07

> [...]
dyre
> danske?
> Der er da også så meget overbeskyttelse af forbrugere herhjemme...

De nye regler, der er trådt i kraft i dag er endnu mere vidtgående, idet
samtlige elektroniske produkter, der sælges i EU SKAL ledsages af en CD,
hvorpå brugervejledningen bliver læst op på det sprog, som apparatet er købt
i. Det skulle bl.a. være til hjælp for ordblinde forbrugere og børn, der har
svært ved at læse tekniske vejledninger.

Mose

Fra : JH

Dato : 01-04-03 15:50

"Mose" <Igam@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> i. Det skulle bl.a. være til hjælp for ordblinde forbrugere og børn,
der har
> svært ved at læse tekniske vejledninger.

LOL - godt forsøgt.

JH

Fra : Mose

Dato : 01-04-03 16:52

> LOL - godt forsøgt.

Jeg kunne ikke lade være på en dag som i dag ......

Mose